Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از دو مرحله عرضه محصول سیمان در بورس کالا توسط شرکت سرمایه‌گذاری سیمان شستا، حذف واسطه‌ها و افزایش سود سهامداران و نیز تثبیت و ارتقاء فروش سیمان در سطح کشور محقق شده است.

به گزارش برنا، نخستین عرضه محصول سیمان در بورس کالا با عرضه محصولات 9 شرکت از شرکت‌های تولیدکننده سیمان تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین، روز یکشنبه نهم خردادماه امسال با هدف افزایش سطح شفافیت و حذف واسطه‌گری بین تولیدکننده و مصرف‌کنندگان توسط شرکت کارگزاری صبا تامین انجام شد؛ به این ترتیب این شرکت اولین شرکت کارگزاری عرضه کننده محصولات سیمان شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس 30 هزار تن از محصولات شرکت‌های آبیک، ساوه، صوفیان، فارس نو، فارس، غرب، خزر، قائن و خاش در بورس کالا به فروش رسید که در این بین 31 درصد خریداران حقوقی و مابقی افراد حقیقی بودند و بیشترین حجم معاملاتی هم مربوط به صوفیان با 34 درصد بود که 37 درصد ارزش معاملاتی را هم به خود اختصاص داد.

در دومین مرحله که بیست و چهارم خردادماه صورت گرفت نیز 160 هزار تن سیمان به فروش رفت.

قیمت پایه برای سیمان فله ۳۴۵۰ ریال به ازای هر کیلوگرم و برای سیمان پاکتی ۴۷۹۴ ریال به ازای هر کیلوگرم بود که بیشتر شرکت‌ها در همین قیمت پایه معاملات خود را انجام دادند.

این اقدام موجب شده منافع مالی حاصل از تفاوت قیمت تولید و مصرف که قبلا توسط واسطه‌گران اخذ می‌شد به شرکت‌های عرضه‌کننده و نهایتا سهامداران تخصیص یابد و علاوه بر این شاهد تثبیت و ارتقاء فروش سیمان در بورس کالا باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بورس کالا سیمان شستا سیمان در بورس کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی معاملات بورس کالا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • قیمت خودرو امروز ۱۰ اردیبهشت + جدول
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا