Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@19:31:14 GMT

بیانیه احزاب اصلاح طلب در حمایت از همتی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۴۵۶۲

بیانیه احزاب اصلاح طلب در حمایت از همتی

به گزارش صدای ایران، تعدادی از احزاب اصلاح طلب شامل 15 حزب، ضمن انتشار بیانیه ای از عبدالناصر همتی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 حمایت کردند.
به نوشته ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است : در شرایطی که به علت ردصلاحیت‌های گسترده‌ی نامزدهای صالح و مُصلح و برآمده از «جنبش اصلاح و اعتدال» دایره‌ی انتخاب ملت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بیش از هر زمان دیگری محدود شده است؛ در شرایطی که یک جناح سیاسی پنج نامزد دارد و جناح دیگر از نامزدی چهره‌های مشهور خود همچون آقایان محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، مسعود پزشکیان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. محروم شده است؛ در شرایطی که شورای نگهبان حتی نامزدی چهره‌ای میانه‌رو و معتدل مانند علی لاریجانی را برنتافت و به دستور صریح مقام رهبری برای بازنگری در جفاهایی که در بررسی صلاحیت‌ها انجام شده است حرمت نگذاشت؛ ما «احزاب اصلاح‌طلب» برآمده از جنبش دوم خرداد به نام «دفاع از جمهوریت نظامِ» جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم، براساس نظرسنجی‌ها و امکان‌سنجی‌های موجود و با مشاهده‌ی شور و شوق سیاسی و انتخاباتی در نسل جوان اصلاحات که این بار موتور محرکه اصلاح‌طلبان شده‌اند از میان دو نامزد اصلاح‌طلب موجود به دکتر عبدالناصر همتی رای می‌دهیم و برای پیروزی او مبارزه‌ی انتخاباتی می‌کنیم و برای صیانت از جمهوریت ائتلاف می‌کنیم.
اسامی احزاب اصلاح‌ طلب حامی همتی در قالب ائتلاف جمهور:
حزب اعتماد ملی
حزب توسعه ملی
حزب کارگزاران سازندگی ایران
حزب ندای ایرانیان
مجمع نیروهای خط امام
حزب اسلامی کار
حزب مردمسالاری
خانه کارگر
حزب جوانان ایران اسلامی
مجمع اسلامی فرهنگیان
جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان
مجمع زنان اصلاح‌طلب
حزب آزادی
جمعیت زنان نواندیش
حزب وحدت و همکاری

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: حزب اصلاح طلب عبدالناصر همتی احزاب اصلاح طلب احزاب اصلاح اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای از مواضع شجاعانه جنبش انصار الله و نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین که در معرض نسل‌کشی و پاکسازی نژادی ارتش جنایتکار و نازی صهیونیستی قرار دارد، تقدیر کرد.

این جنبش در بیانیه خود افزود: آنچه برادران ما در جنبش انصار الله و نیروهای مسلح دلاور یمن در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می‌دهند، ادامه و ترجمه عملی مواضع تاریخی ملت اصیل یمن برای یاری رسانی به ملت فلسطین و دفاع از آن و حمایت از مقامت این ملت در برابر رژیم جنایتکار است.

این بیانیه می‌افزاید: به برادرانمان در جنبش انصار الله، نیروهای مسلح و ملت عزیز یمن با تمامی اقشار و طیف‌های آن که همواره حامی و پشتیبان ملت فلسطین و حق آن در زمینه آزادی و تعیین سرنوشت بودند، با افتخار درود می‌فرستیم.

جنبش حماس در بیانیه خود تأکید کرد: ملت‌های اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌های خود در زمینه محاصره دشمن صهیونیستی و همبستگی با ملت فلسطین و حقوق ملی آن به ویژه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس فرامی‌خوانیم.

کد خبر 6095988

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • ناتو زنگ خطر را به صدا درآورد
  • تکذیب بیانیه انتخاباتی جمعیت زاگرس نشینان
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه