Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بابک دین‌پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بازدید از طرح‌های عمرانی چابهار اظهار داشت: طرح آزادسازی زمین‌های ساحلی از ۲ سال پیش در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است، طی این ۲ سال همکاری‌هایی که با دستگاه قضایی داشتیم توانستیم اقدامات خوبی را در سطح سواحل شمال و جنوب کشور انجام بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور گفت: در سطح سواحل شمالی کشور سه استان گیلان، مازندران و گلستان بررسی‌هایی که اول انجام شده بود حدود ۱۸۰ کیلومتر از مجموع ۷۹۰ کیلومتر سواحل دریای خزر در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بود.

به گفته او  در موضوع سواحل جنوب در چهار استان بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از مجموع ۲ هزار و ۷۷۸ کیلومتر سواحل جنوبی چهار استان در بخش دریای عمان و خلیج همیشه فارس حدود ۱۵۹ کیلومتر تصرفات داریم که حدود ۶ درصد می‌شود که در شمال ۲۰ درصد است، اما این وسعت در جنوب بیشتر است و در سواحل شمال ۴۶۰ هکتار داریم اما در سواحل جنوبی، این میزان حدودا سه هزار و ۹۰۰ هکتار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بیان داشت: با پیگیری‌هایی که انجام شد گزارش جمع‌بندی نهایی را حدودا ۱۰ روز قبل به رئیس جمهوری تقدیم کردیم.

او  افزود: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایی که همکاری کرده بودند و نسبت به آزادسازی یا تعیین تکلیف قانونی استدلال‌هایشان در سواحل، مثل بنادر، سواحل، نیروهای مسلح که باید انجام می‌شد حضور داشتند و دستگاه‌هایی که تعلل کردند یا همکاری لازم را نداشتند از رئیس جمهوری درخواست شد که پرونده‌های مسوولان دستگاه‌ها توسط معاونت حقوقی رئیس جمهوری یک بار دیگر بررسی شود و استدلال‌هایی که برای اجرا نکردن دستورها یا قوانین حاکم داشتند را بررسی و دستگاه‌های متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنند.

معاون وزیر کشور امروز همچنین از پایانه مرزی ریمدان، مجتمع گردشگری پردیسان و جاده سلامت و طرح ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی محله‌های میرآباد، عثمان‌آباد و کُمب چابهار دیدن کرد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از وضعیت دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت شیراز با اعلام این مطلب گفت: در این نشست به پیشنهاد پلیس راهنمایی و رانندگی و آیین‌نامه طراحی راه‌های شهری و با توجه به مشخصات هندسی معابر مورد نظر، کاربری‌ها، نقش و عملکرد آن‌ها در دسته‌بندی‌های بزرگ راهی و تند راهی، شریانی و جمع و پخش‌کننده و محلی، سرعت مجاز معابر تایید شد.

هادی شه‌دوست شیرازی بیان کرد: سرعت‌های مجاز و مصوب شده ملاک عمل دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر و تابلو‌های انتظامی سطح معابر خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خطاب به شهروندان گفت رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات، سرعت خودرو‌ها در معابر به صورت ۲۴ ساعته و از طریق دوربین‌های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم‌های سیار کنترل سرعت و گشت‌های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.

حداکثر سرعت مجاز در معابر بازبینی شده به این شرح تایید شد:

بزرگراه‌های محلاتی، خلیج فارس، حسینی‌الهاشمی، شهید استوار، آیت‌الله حائری شیرازی، مهندسین و امام خمینی (ره): ۸۰ کیلومتر

بلوار دکتر حسابی و شهید چمران: ۷۰ کیلومتر

بلوار سرداران، رسول اعظم (ص)، رحمت، احمد بن موسی (ع)، شهید مطهری، آفرینش، شهید مدرس: ۶۰ کیلومتر

بلوار هفت تنان، جمهوری، شهید رجایی، دکتر شریعتی و امیر کبیر: ۵۰ کیلومتر

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • پیمایش چهارگانه ۲۶۲ هزار کیلومتر از سطح کشور در برنامه هفتم توسعه به روش ژئوفیزیک هوابرد
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم