Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم های ایران و عراق در آخرین بازی مرحله گروهی انتخابی جام جهانی به مصاف هم رفتند و این دیدار با نتیجه 1-0 به سود یوزهای ایرانی به پایان رسید

تیم ملی ایران با پیروزی 1-0 مقابل تیم ملی عراق به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد.

به گزارش طرفداری،‌ ایران - عراق همواره به عنوان یک بازی بسیار پر زد و خورد و فیزیکی در آسیا شناخته می شود بازی ای که به خوبی نشانگر سبک بازی تیم های خاورمیانه است و معمولا تیم ها در این بازی بیش از مسائل فنی بیشتر تحت تاثیر فشار مسابقه و حساسیت حاکم بر بازی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امشب نیز با توجه به شرایط تیم ملی در جدول مسابقات و حساسیت بازی با عراق، پیش بینی می شد فشار زیادی روی ملی پوشان باشد فشاری که ممکن بود سرمربی تیم ملی را دچار مشکلاتی کند.

تیم ملی ایران در این دیدار با ترکیب زیر به میدان رفت:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، احسان حاج صفی (کاپیتان) ، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نورالهی، علی قلی زاده و سردار آزمون

شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان امروز زوج خط دفاعی ترکیب تیم ملی را تشکیل داند. این دو بازیکن مقابل هنگ کنک و بحرین نیز به عنوان بازیکن فیکس در ترکیب حضور داشتند و به نوعی باید بپذیریم که این دو بازیکن به زوج ثابت خط دفاعی تیم ملی تبدیل شده اند. این دو مدافع امروز در مجموع 16 نبردی که داشتند، 10 نبرد را با پیروزی پشت سر گذاشتند و دقت پاس هر دو مدافع بالای 90 درصد بود. این درحالی بود که هر دو بازیکن روی هم رفته 31 لمس توپ داشتند و از پرکارترین بازیکنان بازی بودند.

شجاع و کنعانی در مجموع عملکرد قابل قبولی از خود بر جای گذاشتند و ما شاهد اشتباه تاثیر گذاری از این دو بازیکن در طول تورنومنت نبودیم. یکی از دلایل استفاده از این زوج را می توانیم به هماهنگی ای که این دو بازیکن به دلیل همبازی بودن در پرسپولیس به دست آورده اند، ربط دهیم. باید به این نکته هم توجه کنیم که پشت این بازیکنان نیز علیرضا بیرانوندی حضور دارد که سال ها در پرسپولیس با آن ها همبازی بوده است.

تصمیم منطقی اسکوچیچ

شاگردان اسکوچیچ در این دیدار با سیستم 2-4-4 به میدان رفتند و سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی در این بازی دابل پیوت تیم ملی بودند و با توجه به این که در برخی از دیدار ها از حاج صفی به عنوان زوج نوراللهی در خط هافبک استفاده می شد،‌ گمانه زنی هایی مبنی بر تکرار همزمان بازی کردن این دو بازیکن در میانه میدان وجود داشت اما اسکوچیچ ظاهرا خودش هم به این نتیجه رسیده که بازی دادن عزت اللهی در این پست انتخاب مناسب تری است. با توجه به فیزیک بدنی و شیوه بازی عراقی ها استفاده همزمان از نوراللهی و عزت الهی نکته مثبت ترکیب تیم ملی بود. احمد نوراللهی در این دیدار با 4 دفع توپ و 2 قطع توپ یکی از بهترین عملکرد های دفاعی را بین بازیکنان تیم ملی داشت.

تیم ملی در فاز حمله آرایش های مختلفی همچون 1-3-2-4 و 2-4-4 استفاده می کرد و معمولا هنگام دفاع همان آرایش 2-4-4 را حفظ می کرد.

احسان در دفاع چپ

یکی از نکات عجیب این دیدار بازی دادن احسان حاج صفی در پست دفاع چپ بود. جایی که در سال های اخیر معمولا به نام میلاد محمدی سند زده شده بود اما دراگان اسکوچیچ نشان داده علاقه خاصی به بازی دادن حاج صفی در پست های مختلف دارد امشب این بازیکن را در پست دفاع چپ بازی داد. پیش از این احسان در مقابل بحرین برای دقایقی در این پست بازی کرد. البته باید به این نکته توجه داشت وحید امیری، بازیکنی که دراگان اسکوچیچ بار ها در پست دفاع چپ به او بازی داده برای این دیدار مصدوم بود و  به احتمال زیاد اگر این بازیکن در دسترس بود به عنوان دفاع چپ تیم ملی مقابل عراق بازی می کرد. طبق آمار متریکا کاپیتان تیم ملی در این دیدار علاوه بر 1 پاس گلی که به ثبت رساند 7 دفع توپ و یک پاس کلیدی را به ثبت رساند تا یکی از بهترین بازیکنان تیم در این دیدار باشد.

یکی از انتقاداتی که نسبت به تیم ملی در بازی های اخیر وجود داشت، مشارکت کم فولبک های تیم در حملات بود اما احسان حاج صفی در این دیدار با میل هجومی خوب خود یک پاس گل را به ثبت رساند. در مجموع نیز تیم ملی در این دیدار از فلانک ها استفاده بسیار خوبی داشت. شاگردان اسکوچیچ در این دیدار با مالکیت 55 درصدی  xG بسیار خوب 2.09 را به ثبت رساندند و نکته نگران کننده قضیه هم موقعیت هایی بود که از دست دادیم. تیم ملی عراق نیز در این دیدار تنها 0.36 xG را به ثبت رساند.

به فکر آینده باشید

تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی 4 بازی خود را برد تا بدون هیچ اما و اگری به مرحله بعدی برسد. حالا زمان برنامه ریزی رفا رسیده است. مسئولان فدراسیون باید موضع خود را در قبال اسکوچیچ کاملا شفاف کنند تا کادر فنی تیم ملی با آسودگی خاطر به برنامه ریزی و طراحی پلان های مختلف برای رقابت های مقدماتی بپردازد. در بین شادی ها و حماسه سرایی های مان باید به ایین نکته توجه کنیم تیم ما تازه از مرحله انتخابی صعود کرده و راه طولانی ای را در پیش دارد.

تیم ملی در رقابت های انتخابی جام جهانی جان سالم به در برد و با درخشش ستاره هایی همچون سردار آزمون،‌سامان قدوس،‌ علی قلی زاده و ... باخت مقابل بحرین و عراق در دور رفت را جبران کرد اما تیم ملی حق چنین لغزش هایی در مقدماتی جام جهانی ندارد...

 

اخبار داغ 

مریم14 ساله 2 بچه نامشروع دارد / تجاوز از 10 سالگی در خانه مادربزرگ + عکس برترین های قرن با سعید عزیزیان: حجازی یاد داد برای پنالتی نیم گام زودتر حرکت کنم؛ پرسپولیس دهه 60 بهترین بود پیام دراگان برای ماندن، ۷ بازی ۷ برد تقدیم به یوزهای شجاع ایران / آیتم اختصاصی طرفداری کریستیانو رونالدو و 106 گل ملی؛ 3 گل تا رکورد علی دایی کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ یورو شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: ثبت رساند دو بازیکن تیم ملی جام جهانی حاج صفی دفاع چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۴۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دیدار هفته بیست و ششم فصل جاری لیگ برتر فوتبال کشور ساعت ۱۹ شامگاه امروز یکشنبه بین تیم‌های فوتبال گل گهر سیرجان و شمس آذر قزوین برگزار شد که با تساوی بدون گل دو تیم همراه بود.

دو تیم در ۴۵ دقیقه ابتدایی کاملاً محتاطانه بازی کردند و هیچ اتفاق خاصی روی دروازه‌های دو تیم رخ نداد. نیمه دوم نیز با همین وضعیت ادامه داشت تا اینکه شاگردان اوزونیدیس در دقیقه‌های پایانی دو بار صاحب موقعیت گل شدند اما باز هم خبری از لرز بر تور دروازه نبود تا بازی سرد و بی روح بدون گل به پایان برسد.

دو تیم در حالی به تساوی صفر - صفر رضایت دادند که تغییری در همسایگی آنها در جدول ایجاد نشد. گل گهر سیرجان ۳۶ و شمس آذر ۳۵ امتیازی شدند تا همچنان رتبه‌های ششم و هفتم جدول را در اختیار داشته باشند.

مارینوس اوزونیدیس که می‌توانست با کسب پیروزی در این دیدار امیدوار به کسب سهمیه آسیایی در فصل آینده باشد حالا باید منتظر بازی‌های فردا دوشنبه باشد تا نتیجه سایر بازی‌های هفته باعث تغییر جایگاه تیم‌ها شود.

برنامه بازی‌های فردا دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه به شرح زیر است:

* پیکان - آلومینیوم اراک؛ ساعت ۱۷
* سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۸:۱۰
* نساجی مازندران - پرسپولیس؛ ساعت ۱۸:۱۵
* ملوان بندرانزلی - هوادار؛ ساعت ۱۹:۳۰
* صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان؛ ساعت ۱۹:۳۰
* فولاد خوزستان - تراکتور تبریز؛ ساعت ۱۹:۳۰
* استقلال تهران - ذوب آهن اصفهان؛ ساعت ۲۰:۳۰

کد خبر 6097656

دیگر خبرها

  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • افشاگری حسینی؛ سرمربی حریف وسط زمین با بازیکن تیمم مذاکره کرد!
  • ابراهیم صادقی: همین آقای کوپال ناظمی!
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • اولین واکنش پیولی به توافق با ناپولی و اعتصاب هواداران افراطی میلان
  • تحلیل علی ایمانی (مربی فوتسال) از تاکتیکهای جدید  مربیان مطرح با استفاده از دروازه بان