Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، از دوران کودکی همیشه دوست داشت به دیگران کمک کند و در زمان ابتدایی به بحث‌های مشاوره‌ای علاقه‌مند شد کارش را با سرمایه ۳ میلیون تومانی شروع کرد و هم اکنون سرمایه اش به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان رسیده است.

سخن از یک بانونی همدانی است که توانسته با کار آفرینی بار‌ها عنوان کار آفرین نمونه کشوری را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولد سال ۱۳۵۰ در همدان و در رشته کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و مشاوره اعتیاد تحصیل کرده متاهل و داری ۱ پسر و ۲ دختر است.

با خانم زهره حسنی به گفت‌وگو نشستم و از چگونگی کارش پرسیدم.

او می‌گوید: من در سال ۱۳۷۲ به صورت اتفاقی با تعدای از دختران خیابانی آشنا شدم گروهی که به دلیل مشکلات مالی وعاطفی درگیر معضلات  اجتماعی شده بودند، احساس وظیفه‌ای برمن حاکم شد و تصمیم گرفتم برای این قشرجامعه کاری را انجام دهم.

این بانو ادامه می‌دهد: در آن زمان من کمی با رشته خیاطی آشنا بودم بنابراین با اندک سرمایه‌ای یک کارگاه کوچک  در حیاط خانه مان دایر کردیم و در سال ۷۲ با ۶ نفر از این افراد که هم نیاز مالی داشتند و هم مشکلات خانوادگی و عاطفی و بعضا برخی درگیر اعتیاد، کار را شروع کردم.

این بانوی کارآفرین و مجموعه زیر نظر وی، اکنون با تولید انواع کالای خواب و پیراهن مردانه و عرضه آن در بازار‌های داخلی و خارجی، نه تنها به ایجاد اشتغال در جامعه کمک کرده که به اقتصاد کشور و تولید داخلی و بحث صادرات نیز توجه داشته است.

این خانم همدانی که هشت سال به عنوان کارآفرین نمونه کشوری و استانی معرفی شده، توانسته در دیار پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، زیر بال و پر دختران و زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست را گرفته و با مشغول کردن آن‌ها به کار، مسیر زندگی این افراد را تغییر بدهد.

خانم حسنی می‌گوید: در سال ۸۴ به لطف خدا تعداد نیروی کار ما به ۴۰ نفر رسید و کارگاه خیاطی را گسترش دادم زمان آن رسیده بود که کارم را اندکی توسعه دهم بنابراین با برخی کارگاه‌ها و شرکت‌ها همکاری ام را آغاز کردم.

کم کم در بیشتر نمایشگاه‌ها شرکت می‌کردم تا سال ۹۰ توانستم ۶ نفراشتغالزایی را به ۹۰ نفر برسانم.

زهره خانم در خصوص هدف اصلیش هم اینگونه گفت: در کنار این حرفه و فعالیت اقتصادی هدف اصلی را فراموش نکردم و به مشکل بزرگتر که انگیزه ایجاد این کارگاه شده بود فکر می‌کردم، می‌دانستم که برای این قشر از بانوان حمایت عاطفی و داشتن دوست خوب از اهمیت بیشتری برخوردار است بنا براین به این افراد خدمات مشاوره‌ای هم ارائه می‌دادم البته این مشاوره به صورت غیر مستقیم و مستقیم صورت می‌گرفت.

با توجه به مشکلات افراد گاهی اوقات دختران را به مراکز ترک اعتیاد و مشاوره‌ای ارجاع می‌دادم و تمام این خدمات در زیر سایه دوستی انجام می‌شد چرا که متاسفانه بسیاری از افراد حتی از آوردن نام مراکز مشاوره  وحشت دارند و از حضور در این مراکز خودداری می‌کنند؛ و این حاصل فهم و درک نادرست در استفاده از خدمات مشاوره‌ای و بحث پیشگیری قبل از درمان است.

بیشتر بخوانید:

نقش بانوان در مشارکت افزایی حضور حداکثری مردم در انتخابات بحث ورود زنان به انتخابات ریاست جمهوری باید از نظر قانونی بررسی شود رئیس جمهور یا وزیر زن؛ اتفاقی که شاید در ۱۴۰۰ بیفتد

از او پرسیدم خانم حسنی آیا شما در قبال این اقداماتتان هزینه‌ای هم دریافت می‌کردید؟

پاسخ داد: خیر من هیچ نوع هزینه‌ای را به خاطر خدمات مشاوره‌ای از کسی دریافت نکردم و اصلا هدفم هم کسب درآمد نبود. اینکه قدمی هر چند کوچک در راه جلوگیری از سو استفاده‌های اخلاقی وغیره از این افراد را بر دارم. چرا که این افراد به دلیل شرایط بدی که در آن قرار گرفته بودند و گاهی کوچکترین نقشی را در قرار گرفتن در این شرایط نداشتند از آن‌ها سو استفاده می‌شد و من احساس می‌کردم این افراد نیاز به حمایت دارند.

لطف خدا مارا یاری می‌کرد و تمام آورده از ابتدای کار از خودم بود البته بعد‌ها با سازمان‌های بهزیستی و فنی و حرفه‌ای همکاری داشتم و در حال حاضر ۱۵۰ نفر در استان زیر مجموعه داریم که همچنان اکثرعضو‌های این مجموعه از افراد بی سرپرست و یا بد سرپرست اند و ۱۰۰ نفرهم به صورت غیر مستقیم در حال فعالیت هستند.

بانوی موفق ما در پایان سخنانش گفت: احساس خوبی دارم، چون فکر می‌کنم انتخاب درستی در مسیر زندگی ام داشته ام چرا که برای ایجاد کار و یا موفقیت در هر شغل و یا منصبی در جامعه نیازمند فکر، اندیشه و همت بالا است و در این زمینه زنان سرزمینم به حق دین خود را ادا کرده اند و ثابت کرده اند که می  توانند پا به پای مردان در عرصه‌های مختلف جامعه نقش آفرینی کنند.


صحبت‌های خانم حسنی مرا به یاد این روز‌ها و فضای شهر و کشور و زمان برگزاری سیزدهمین برگزاری انتخابات ریاست جمهوری انداخت به طوری که هم اکنون  انتخابات به مانند میدان مبارزه و رقابت تبدیل شده و به جرات می‌توان گفت، در این رقابت تصمیم و رای هر زن ایرانی اعم از شهر‌ی و روستا‌ی تأثیر گذار، تعیین کننده و سرنوشت ساز است چرا که زنان با استفاده از حق مسلم خود در انتخاب نامزد مورد نظرش کاملاً آزاد و مستقل است و این یک دستاورد بزرگی برای زنان کشور محسوب می‌شود.

بانوان درچهار دهه گذشته به خوبی نقش موثر و تاثیر گذار خود در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را نشان داده اند که خانم حسنی نمونه‌ای بارز و قطره‌ای کوچکی در برابر دریای خواستن‌ها و توانستن‌های زنان ایرانی است. و به طور حتم هم در این دوره از انتخابات نیز در خلق حماسه‌ای عظیم خواهند کوشید.

همواره زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و انقلاب نیز نقش مهمی در فعالیت و طی مسیر تعالی زنان داشته می‌توان گفت مشارکت بانوان در همه فعالیت‌های سیاسی یک ضرورت ست چرا که زنان در تمامی عرصه‌ها نقش تعیین کننده و اثرگذاری در جامعه دارند که این هویت و جایگاه را مدیون مکتب امام خمینی (ره) هستند.

با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها هستیم و زنان که نقش موثری در جامعه داشته و موفقیت‌های شایسته‌ای در عرصه‌های مدیریتی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی از خود برجای گذاشته اند در این خصوص با کارشناس علوم سیاسی و استاد دانشگاه هم صحبت شدم.

کمیت و کیفیت انتخابات، متأثر از جامعه بانوان است

رحیمی روشن با اشاره به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور هستند گفت: با توجه به اینکه نیمی از جامعه و از جمله رای دهندگان را بانوان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: نقش آن‌ها پر واضح است و به عنوان مادر، همسر، خواهر و در تبلیغ چهره به چهره، به عنوان موثرترین روش تبلیغی، بیشترین ارتباطات و اثرگذاری را خواهند داشت.

او با بیان اینکه درصد ورودی خانم‌ها به دانشگاه‌ها در دوهه گذشته بیشتر از آقایان بوده است، گفت: زنان به خوبی نشان داده اند که توانایی انجام بسیاری از کار‌ها از جمله تخصص در رشته‌های مختلف و مدیریت‌ها را دارند.

استاد دانشگاه بوعلی سینا همدان ادامه داد: بانوان در توسعه و تثبیت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه ایرانی و اسلامی نقشی اثرگذار و غیر قابل انکار دارند و قطعا زنان فعال و اندیشمند ایران اسلامی با انتخابی درست و هدایت خانواده به سمت این جریان، نقش خود را در افزایش مشارکت حداکثری در انتخابات به خوبی ایفا خواهند کرد.

رحیمی روشن افزود: جایگاه بانوان از نظر تعهد نسبت به مسئولیت ها، همواره به منصه ظهور رسیده که از جمله این عرصه ها، شرکت پر شور بانوان در عرصه انتخابات است.

مدیرگروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا همدان بیان کرد: بانوان جامعه اسلامی با تلاش‌های همه جانبه و دقت عمل و حضور پر رنگ در جامعه بانوان و منازل توانسته اند تاثیر گذار بوده و به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند. کمیت و کیفیت انتخابات متأثر از جامعه بانوان است.
کارشناس سیاسی همدان اضافه کرد: کمیت وکیفیت انتخابات، متأثر از جامعه بانوان است و کمیت بالای مشارکت، حضور حداکثری را رغم خواهد زد.

با استاد علوم سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد همدان هم گفت‌وگویی انجام شد.


بسیاری از تریبون ها در دست زنان است

 صالحی  در این خصوص با اشاره به اینکه پژوهشگران معتقدند که زنان نقش واکنشی و محافظه کارانه‌ای دارند، ابراز داشت: تردیدی نیست که نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و این یعنی که هزاران تریبون، کلاس درس، نشریه، فضای مجازی و دیگر رسانه‌ها در دست بانوان است؛ از این‌ رو اقبال و عدم اقبال این بخش از جامعه در انتخابات آثارمطلوب و همچنین در صورت کوتاهی تبعات ناخوشایند دارد.

او گفت: زنان در طول تاریخ و در گذشته دچار یک نوع عدم توجه بوده اند در صورتی که آنان پتانسیل‌های بالایی دارند و می‌توانند در بحث‌های مختلف جامعه از جمله انتخابات نقش مهمی ایفا کنند، اما متاسفانه، چون در کشور ما همه مسائل شکل شعاری به خود گرفته در خصوص انتخابات هم توجه به موضوع زنان هم شعاری و کلی گویی شده و حتی برای اینکه اعضای کابینه از خانم‌ها باشند زیاد مورد توجه قرار نمی‌گیرد و با مخالفت مجلس روبرو شده و پیگیری هم صورت نمی‌پذیرد.


کارشناس علوم سیاسی همدان در ادامه افزود: اگر به شکل جدی زنان از جمله آن‌هایی که سرپرست خانواده و فعالیت‌های آنان در جامعه مورد توجه قرار گیرد می‌تواند پشتوانه محکمی برای مشارکت حداکثری انتخابات باشد.

صالحی عنوان کرد: رای و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات را باید از خانواده شروع کرد و نقش زنان در جلب حضور گسترده در بین دوستان آشنایان، اقوام بسیار موثر است.

و، اما کلام آخر؛ با نزدیک شدن به زمان رأی گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا، اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در این انتخابات مهم و سرنوشت ساز اعلام می‌کنند و بانوان هم با تشکیل کمیته‌ها و ستاد‌های مختلف تنور انتخابات را گرم کرده‌اند تا در این عرصه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و نمایندگان و رئیس جمهور مورد تأیید خود را انتخاب کنند و از این طریق در آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند.

انتهای پیام/ج

گزارش از زهرا جعفرپور ایروانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 زنان و انتخابات انتخابات ریاست جمهوری جامعه بانوان علوم سیاسی خانم حسنی مشاوره ای عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند

مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم گفت: بیش از ۸۰۰۰ نفر عضو هیات علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه‌سازی در این حوزه در حال راه اندازی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مشاوران زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی منطقه یک، با حضور دکتر فخرالسادات نصیری، مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

نصیری مشاور امور زنان و خانواده وزیر عتف در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده در دانشگاه پیام نور، اظهار داشت: بیش از ۸ هزار عضو علمی خانم در کشور داریم که سامانه‌ای برای شبکه سازی در این حوزه در حال انجام است.

همچنین دکتر فرهادی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های امور زنان و خانواده این دانشگاه را ارائه داد.

گفتنی است در این نشست مسائل و دغدغه‌های حوزه‌ی زنان و خانواده مطرح شد. در پایان نشست نیز از مهدکودک سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور بازدید کردند.

دیگر خبرها

  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • فوری؛ تراکتور-استقلال بدون تماشاگران خانم!
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم