Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:21:25 GMT

منافع فردی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۵۵۰۳

منافع فردی با مشارکت اجتماعی محقق می‌شود

مهدی عسکری‌پور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یکی از عوامل موثر حضور در اجتماعات و انجام مشارکت‌های اجتماعی گذار صحیح از مراحل رشد روانی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بشر در طول دوران زندگی (از تولد تا مرگ) ۸ مرحله رشد شامل نوباوگی، عنفوان کودکی، دوران مدرسه، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی، کهنسالی و پیری را طی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس ادامه داد: گذار صحیح از مراحل پیش از دوره نوجوانی و کسب هویت و استقلال در این مرحله (۱۳- ۱۸سالگی) که نوجوان به دنبال چیستی و چرایی است، حضور در اجتماعات و مشارکت اجتماعی را در سال‌های آتی تقویت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت نوجوان با دستیابی به استقلال و کسب هویت مستقل، هویت فردی خود را در جامعه با دیگران تطبیق می‌دهد؛ در این راستا، صمیمت و ارتباطات اجتماعی برقرار شده و مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: پیش‌نیاز مشارکت اجتماعی، ارتباطات اجتماعی است و ارتباطات اجتماعی با کسب هویت مستقل، دستیابی به استقلال و گذار صحیح از مراحل رشد روانی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

به گفته وی، به منظور انجام مشارکت‌های اجتماعی در یک محیط اجتماعی باید بتوان ارتباطات بین فردی را مدیریت کرد.

نگاه منفعت‌گرایانه و تضعیف مشارکت اجتماعی

عسکری‌پور یادآور شد: یکی از موانع مشارکت‌های اجتماعی نیز نگاه منفعت‌گرایانه است. امروزه گاها منافع فردی بر منافع جمعی ترجیح داده می‌شود و این مساله مشارکت اجتماعی را تضعیف می‌کند، در حالیکه دستیابی به منافع فردی در گرو منافع اجتماعی است. به عنوان مثال، ارتقاء یک سازمان فارغ از احساس ارزشمندی برای کارکنان مجموعه با برخی از منافع مادی و معنوی نیز همراه می‌شود.

عسکری‌پور تاکید کرد: رشد و تعالی یک کشور نیز با حضور در اجتماعات، تصمیم‌سازی، مشارکت اجتماعی و در نظر گرفتن مصالح عمومی اتفاق می‌افتد.

برچسب‌ها منافع ملی مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منافع ملی مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا منافع ملی مشارکت انتخاباتی اختصاصی ایرنا مشارکت اجتماعی مشارکت اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • تأثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • جهش اقتصادی را باید با مشارکت مردم محقق کرد
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • تاثیر باور‌های فراشناختی بر میزان سازگاری فردی و اجتماعی
  • نگاه مجلس آینده باید به منافع و مصالح ملی باشد
  • ‌مشارکت مردم در جهش تولید به صورت مستقیم و فردی باشد
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس