Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در پی انجام دو مورد تبلیغات به شیوه‌های غیرمجاز در شهرستان سیرجان، صلاحیت دو نامزد انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در این شهرستان رد و در یکی از موارد به لحاظ رفتار‌های مجرمانه، ستاد تبلیغاتی نامزد انتخاباتی متخلف نیز پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: دو پرونده فوق الذکر مربوط به رفتار بی رحمانه با یک حیوان و نیز تشکیل یک کاروان تبلیغاتی غیرمجاز بوده است که در این رابطه پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل شده و در دست رسیدگی قرار دارد.

موحد در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از چند ماه قبل در استان کرمان فعال شده است، ادامه داد: این ستاد ضمن رصد دقیق نحوه تبلیغات محیطی، کمیته رصد فضای مجازی را با مسئولیت دادستان مرکز استان و با عضویت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به ویژه پلیس فتا تشکیل داده و به صورت کامل فعال است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار کرد: کمیته فضای مجازی ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی جرایم و تخلفات احتمالی در فضای مجازی را مورد رصد قرار داده و حسب مورد نسبت به ارائه تذکر و مسدودسازی وبلاگ ها، صفحات اینترنتی و سایت‌های غیرمجاز اقدام می‌کنند.

موحد بیان کرد: هشت پرونده در استان کرمان در رابطه با جرایم و تخلفات انتخاباتی کاندیدا‌ها و نامزد‌های انتخابات تشکیل شده است و در دست رسیدگی قضایی قرار دارند.

او ادامه داد: دست اندرکاران مربوطه برخورد مناسب و به موقع‌ای با هر گونه تبلیغات غیرمتعارف و جرایم و تخلفات انتخاباتی خواهند داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که نیروی انتظامی وظیفه دارد از برگزاری تجمعات فاقد مجوز به ویژه با توجه به شرایط بیماری کرونا جلوگیری کند و در این رابطه تکلیف روشن است، گفت: دستگاه قضایی در این زمینه از نیروی انتظامی به صورت کامل پشتیبانی می‌کند و در صورتی که از دستورات صادر شده تمکین نکنند، تحت عنوان تمرد و رفتار خلاف قانون با آن برخورد می‌شود و حتی ممکن است وصف جزایی نیز داشته باشد.

موحد گفت: تجربه نشان می‌دهد که هر دوره نسبت به دوره قبل از آن، تخلفات انتخاباتی به ویژه تخلفات محیطی کاهش می‌یابد، اما در فضای مجازی به دلیل ویژگی‌های خاص این فضا، کار دشوارتر شده است.

او افزود: کمیته امحاء و برخورد با تبلیغات غیرمجاز و غیرقانونی نیز در استان کرمان تشکیل شده است و با جدیت به انجام وظایف خود می‌پردازند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 رد صلاحیت جرایم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان فضای مجازی تشکیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد

به گزارش «تابناک»، علیرضا فخاری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در دور اول انتخابات در استان تهران چه در ایام تبلیغات شاهد رفتار قانونمندانه داوطلبین و همچنین مدیران و مردم بودند و در روز انتخابات نیز شاهد انتخابات پرشور، سالم و با امنیت بالا بودیم.

وی اظهار کرد: با توجه به وسعت و جمعیت در استان تهران گزارش بسیار اندکی به ستاد انتخابات مبنی بر تخلف ارسال شد که به تخلفات رسیدگی شد اما مدیران دستگاه‌های اجرایی با توجه به قوانین و مقررات انتخاباتی فعالیت داشتند و هیچ مدیری چه در دستگاه‌های اجرایی و چه در شهرداری و بخشداری و حتی فرمانداران تخلفات انتخاباتی نداشتند.

استاندار تهران ادامه داد: در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و همچنین شهرستان ورامین در روز جمعه برگزار خواهد شد و از حدود یک ماه قبل تمهیدات برگزاری منظم و با نهایت امنیت در استانداری و فرمانداری‌های تابعه این ۲ حوزه برگزار شد.

وی تاکید کرد: هم اکنون آمادگی خوبی از سوی ستاد انتخابات استان تهران وجود دارد و قطعا انتخابات دور دوم حتی از دور اول نیز با نظم و امنیت بهتری برگزار خواهد شد.

به گفته فخاری، در این دور دستگاه‌های تمام الکترونیک در کلیه شعبات اخذ رای وجود دارد و برای رفاه و آسایش و همچنین حفاظت از آرای مردم این دستگاه‌های تمام الکترونیک در خدمت مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و ۱۶ نماینده از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و یک نماینده در حوزه انتخابیه شهرستان ورامین با رای مردم انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • تشکیل ۳ پرونده جرایم انتخاباتی خراسان رضوی در دور اول
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد