Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پنجم ذی‌القعده روز ملی بزرگداشت امامزادگان واجب‌التعظیم است و هر ساله در ایام دهه کرامت به منظور تکریم این بزرگان برنامه‌های شاخصی در سراسر کشور برگزار می‌شود تا از این طریق مردم بیشتر با سیره و شخصیت آنان بزرگواران آشنا شوند در همین راستا حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت این روز عزیز پیامی صادر کرد و گفت: عشق و محبت به خاندان اهل‌بیت (ع) با هویت و فرهنگ ایرانی عجین بوده و بقاع متبرکه با عنوان کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام به شرح ذیل است:

عشق و محبت به خاندان اهل‌بیت علیهم‌السلام از گذشته‌های دور روزگار به روزگار و قرن به قرن و سال‌به‌سال آن‌چنان با فرهنگ و هویت اسلامی ایرانی ما عجین شده است که دیگر هیچ قدرتی نمی‌تواند خدشه‌ای به این رابطه عمیق، پرمعنا و ریشه دارد وارد کند. فیض عظیم و پربرکت حاصل از مؤانست، معاشرت و مجالست با فرهنگ و سیره خاندان عصمت و طهارت سبب غنای فرهنگی جامعه دینی ما شده و هرگز از ایران و ایرانی جداشدنی نیست.

امروز با حماسه بزرگی که شهدای مدافع حرم آفریدند کیست که دیگر نداند این مردم حاضرند جان خود را به عشق اهل‌بیت در طبق اخلاص گذارند و خون‌ها دهند تا چراغی از حرمی خاموش نشود و خشی بر ضریحی نیفتد و چه خوش گفت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی که ما ملت امام حسینیم.

این روزها در دهه‌ای پربرکت به سر می‌بریم که کرامتش را از همین فرهنگ غنی کریمان اهل‌بیت علیهم‌السلام وام گرفته و مزین است به نام بلند شمس‌الشموس؛ حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و خواهر گرامی ایشان؛ حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها که مرقدهای شریفشان بسیار فراتر از مشهدالرضا و قم المقدسه را روشن و منور کرده است.

بنا بر حدیث معروف سلسله‌الذهب معتقدم وجود تکوینی امام رضا و ائمه اطهار (ع) و فرزندانشان از شروط توحید محسوب می‌شود. چه فخر و چه برکتی از این بالاتر که امروز به‌رغم رنگ و روی پریده معنویت در دنیا، جای‌جای میهن اسلامی ما به طفیلی گنبد و گلدسته‌های فرزندان و نوادگان خاندان عصمت و طهارت با توحید و خداشناسی معنا گرفته است. چه جایگاهی به‌غیراز بقاع متبرکه می‌تواند این‌گونه دل‌های مردم را پر از نور معنویت کند. امامزادگان ملجأ و پناهگاه مردم‌اند. هیچ‌کس و هیچ نهادی مردم را مجبور به حضور در حرم امامزادگان نکرده است. اگر جوششی هست و کشش و کوششی همه از برکت این خاندان بزرگ است.

سازمان اوقاف و امور خیریه از اینکه خادم امامزادگان و بقاع متبرکه است به خویش می‌بالد و مفتخر است که با برگزاری مراسم‌هایی همچون ضیافت الهی، سوگواره یاس نبوی، بصیرت عاشورایی و جشن ولایت علوی و اجرای برنامه‌هایی همچون آرامش بهاری و نشاط معنوی در ایام نوروز و تابستان و همچنین تأسیس مراکز افق این اماکن مذهبی را به کانونی برای ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی به مردم عزیز کشورمان مبدل کرده است.

امامزادگان در کمک به سیل‌زدگان و دستگیری از نیازمندان در ایام شیوع کرونا و برپایی مواکب در مراسم اربعین نقش بی‌بدیلی داشته‌اند که این نقش خصوصاً در بعد اجتماعی در حال پررنگ‌تر شدن است.

روز پنجم ذی‌القعده که در تقویم ما به‌عنوان روز ملی تجلیل و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده روز بسیار عزیز و فرخنده‌ای است. این‌جانب این روز بزرگ را به تمام دوستداران خاندان عصمت و طهارت و خدام و هیئت‌امنای امامزادگان تبریک می‌گویم.

کد خبر 5235634

منبع: مهر

کلیدواژه: بقاع متبرکه امامزاده ها سید مهدی خاموشی سازمان اوقاف و امور خیریه سیره اهل بیت ع دهه کرامت انتخابات 1400 دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات فعالیت های قرآنی قرآن کریم انقلاب اسلامی ایران امام رضا ع قرآن حضرت معصومه س سیره اهل بیت ع اهل سنت بقاع متبرکه امر به معروف و نهي از منكر آیت الله خامنه ای بقاع متبرکه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۵۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه مهمترین سند کشور است

محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار مدیرکل و معاونین ثبت احوال استان با اشاره به باران رحمت الهی در استان گفت: باید در تمامی کارها نگاه توحیدی داشته باشیم ، زیرا اگر نگاه توحیدی باشد و عالم را محضر خدا بدانیم و در همه حال او را حاضر بدانیم کارها به نحو احسن انجام خواهد گرفت.

وی بیان داشت: کارها را برای رضایت خداوند انجام دهید و نیازمند به دیدن و یا تایید و تعریف کسی نباشید زیرا اولویت رضایت خداوند متعال است و باید در راستای رضایت او گام برداریم.

کرمی تصریح کرد: مجموعه ثبت احوال استان کار سختی را بر عهده دارد زیرا استان شرایط خاصی را داراست و حضور اتباع خارجی و تردد از طریق مرزهای استان باعث گردیده است تا نگاه به اسناد هویتی متفاوت باشد و باید در کار خود مراقبت و نظارت بیشتری داشته باشید.

وی افزود: اسناد هویتی و شناسنامه مهمترین سند در کشور است زیرا این سند، هویت افراد است و باید در صدور آن دقت و حساسیت صورت گیرد و نظارت مستمر و بهبود عملکرد کارکنان در سرلوحه کار قرار گیرد زیرا نظارت و تذکر باعث رفع و اصلاح روش های غلط گردیده و بهبود عملکرد را در پیش خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه ثبت احوال استان گفت: تشکیل جلسات مستمر با حوزه قضایی و امنیتی بسیار موثر و راهگشا بوده است و باید این همکاری و تعامل و پیگیری مداومت داشته باشد تا از بسیاری مفسده ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اقدامات ثبت احوال در حوزه فضای مجازی و اینترنت گفت: این اقدامات باعث تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به مردم می گردد و باید به گونه ای عمل کنیم که ما در استان تغییر دهنده روشهای قبلی و جایگزینی روشهای جدید و بهبود سامانه های ارائه خدمات باشیم و این در مجموعه استان قابل انجام است و با اتکا به خداوند متعال کاری نشد نخواهد داشت.

استاندار سیستات و بلوچستان با تشریح پروژه ها و اقدامات بزرگ صورت گرفته شده در زیرساخت استان گفت: گام های بزرگی در تمامی زمینه ها در استان برداشته شده است و آینده روشنی پیش روی استان خواهد بود. 

در ابتدای این دیدار علی رحمتی مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح عملکرد ثبت احوال استان گفت : ایجاد اداره و نمایندگی در شهرستانها و بخش ها و ارائه مجوز ارائه خدمات به دفاتر پیشخوان در سطح استان باعث گردید هم اکنون در ۷۵ نقطه استان، در حال ارائه خدمت هویتی به مردم شریف استان باشیم و این امر باعث گردیده تا سطح دسترسی مردم به خدمات ثبت احوال افزایش یافته و خدمات مطلوب تری به مردم ارائه نماییم.

وی بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۲۰۰ میز خدمت جهادی در مناطق روستایی و عشایری برگزار شده است و تلاش گردیده تا ارتباط و پیوند با مردم تسهیل شود.

علی رحمتی افزود : در سال گذشته با برگزاری جلسات مستمر با فرمانداران و دهیاران و فعالسازی شبکه اعلام وقایع حیاتی از ظرفیت تمامی دستگاههای در راستای هماهنگی و اعلام به موقع وقایع اقدام صورت گیرد و روند دیر ثبتی و کم ثبتی در استان را تغیبر دهیم و امید است در سالجاری با برنامه ریزی و استمرار‌ طرح ها اقدامات موثری در استان صورت گیرد.

وی با تشریح موضوع فاقدین شناسنامه در استان گفت: موضوع فاقدین شناسنامه به عنوان یکی از اهداف اصلی ثبت احوال استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با جلسات مستمر با فرمانداران و دستگاههای امنیتی و انتظامی و همچنین حوزه قضایی استان تعداد زیادی از پرونده ها تعیین تکلیف گردد و با برنامه ریزی و هماهنگی در سالجاری اقدامات موثری در این حوزه صورت خواهد گرفت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویت شهیدان ارجمندی و صیادی گفت: اتقان اسناد هویتی را سرلوحه کار خود قرار داده ایم و جدی تر از گذشته در راستای دفاع و پاسداری از اسناد هویتی گام بر می داریم.

مدیرکل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تشریح پروژه های جدید ثبت احوال گفت: طرح تعویض شناسنامه های قدیمی و انجام پروژه سببی و نسبی یکی از اولویت های استان در سال حاری خواهد بود و ارائه خدمات در بستر فضای مجازی و از طریق سامانه های سهیم و هدی یکی دیگر از اولویت های ثبت احوال خواهد بود.

  

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • شناسنامه مهمترین سند کشور است
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند