Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:35:46 GMT

روستای اژدهاتو زنجان جزو ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۶۰۶۶

روستای اژدهاتو زنجان جزو ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: طرح ملی انتخاب روستای قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها، انجام می شود.  

 محمدربیع احمدخانی افزود: معیار سنجش در ۲ بخش عمومی و تخصصی انجام می شود و اولویت با روستاهایی است که در مباحث آموزشی و پژوهشی و تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های تخصصی سه دسته و شامل مولفه های آموزشی و پژوهشی،   تبلیغی و ترویجی و شاخص‌های کیفی است، گفت: در شاخص آموزشی و پژوهشی، برخورداری از مؤسسه و مرکز فرهنگی و قرآنی فعال، جلسه های خانگی و هیأت قرآنی فعال، دوره و کارگاه آموزشی قرآن، قرآن‌آموزی(دوره‌های آموزش قرآن)، حافظ و قاری قرآن، معلم و مربی قرآنی فعال، نشست و کرسی پژوهشی و آثار علمی و آموزشی قرآنی منتشر شده توسط اهالی روستاهای مورد نظر است.

احمدخانی با بیان اینکه در شاخص تبلیغی و ترویجی، مواردی چون برگزاری محفل و کرسی تلاوت قرآن، محصول قرآنی تولید شده توسط اهالی روستا، برگزیده شدن در مسابقات و جشنواره‌های قرآنی(شهرستانی، استانی و ملی)، گروه فعال تواشیح، همخوانی و سرود مورد نظر است، اضافه کرد: شاخص‌های کیفی نیز شامل ضریب اثربخشی مفاهیم و آموزه‌های قرآن در فضای عمومی روستا(سبک زندگی اسلامی، کاهش جرائم اجتماعی، بزهکاری و ...)، برنامه‌های قرآنی روستا در سال ۱۴۰۰ و فضاسازی قرآنی روستا و استقرار المان‌های محیطی مرتبط بود.

وی با اشاره به اعلام نتایج این طرح در سال جاری گفت: بر اساس شاخص ها و ارزیابی صورت گرفته، روستای اژدهاتو از استان زنجان در بین ۱۷ روستای برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

روستای اژدهاتو با بیش از هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر زنجان واقع است.  

برچسب‌ها معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم زنجان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  گفت: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامد‌های سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روز‌های آینده مشکل آب شرب این روستا‌ها نیز برطرف خواهد شد.

او ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد