Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام احمد ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با رهبری حضرت امام راحل (ع)، حمایت مردم، نثار خون‌های پاک شهدا و قیام‌های متعدد مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

وی تصریح کرد: این شعار به‌دنبال گفتمان جدید و مخالف نظرات بلوک شرق و غرب بود و برخلاف آن‌ها که دین را از سیاست جدا می‌دانستند به‌دنبال مردم‌سالاری دینی و جمهوری بود و نقش مهمی برای دین قائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: مردم با رأی حداکثری خود جمهوری اسلامی را با تکیه بر مردم‌سالاری دینی به پیروزی رساندند و به‌دنبال این بودند کشور  استقلال و آزادی داشته و در سیطره غرب و شرق قرار نگیرند.

ملایی با اشاره به نقش پررنگ تمام اقشار مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، عنوان کرد: در عرصه‌های دیگر بعد از انقلاب مانند ۸ سال دفاع مقدس، حضور در  انتخابات، راهپیمایی‌ها و مراسم‌های بزرگداشت نقش پررنگی داشته و همواره از انقلاب دفاع کرده و به همین دلیل به معنای واقعی صاحبان انقلاب هستند.

حضور حداکثری فرصت تغییر یا تثبیت شرایط

وی انتخابات را مظهر مردم‌سالاری و مشارکت در حاکمیت و فرصت تغییر و تثبیت شرایط دانست و تصریح کرد:  فرصتی مغتنم‌تر از انتخابات برای بیان آرا و نظرات مختلف وجود ندارد تا با جلب نظر مردم فرصت اداره کشور را به‌دست گیرند و فرصت مناسب رسیدن به قدرت مشروع با اندیشه‌های مختلف است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات برای کشور  نعمت و جشن بزرگی است که باعث تقویت قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی می‌شود و تهدیدات دشمنان را خنثی و با افزایش اقتدار قدرت چانه‌زنی نظام در جهان را بالا می‌برد.

ملایی اضافه کرد: انتخابات مظهر احیای حق است که باعث حفظ اعتبار کشور و ناامیدی مستکبران می‌شود و افزایش عرت‌مندی نظام و تحقق گفتمان مردم‌سالاری دینی است.

وی اضافه کرد: انتخابات فرصتی برای تغییر یا تثبیت وضع موجود است و اگر از وضع موجود راضی هستید به گزینه‌هایی که مشابه همان جریان است رأی دهید و اگر به‌دنبال تغییر هستید فردی را انتخاب کنید که با توجه به برنامه‌ها و عملکرد تحول‌آفرین باشد.

متعهد به اخلاق و اسلام

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی درباره چگونگی انتخاب مطلوب و اصلح نیز عنوان کرد: به این توجه کنیم که در چه جامعه‌ای زندگی می‌کنیم باید بدانیم ما در نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و یکی از فاکتورهای مهم نظام، اسلام است.

شاخصه‌های فرد اصلح

ملایی اظهار داشت: ریاست جمهوری بیشترین اختیارات را در مقام‌های اجرایی دارد و همه عرصه‌ها دست اوست پس با توجه به اینکه یکی از دستاورهای انقلاب اسلامی احیا اسلام بود باید فرد مورد نظر، تعهد به اخلاق و اسلام داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین باید به قانون اساسی پایبند باشد و به ولایت فقیه و چارچوب‌های آن معتقد چون اگر در آینده با ولایت فقیه زوایه پیدا کند به درد مردم نمی‌خورد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی شاخصه بعدی فرد اصلح را دغدغه‌مندی برای مردم دانست و گفت:  اگر کسی به فکر مردم نباشد اولویتی در بخش فساد و عدالت اجتماعی نخواهد داشت.

ملایی با اشاره به اینکه فرد اصلح باید دارای توان مدیریتی در بخش‌های مختلف با توجه منابع و ظرفیت‌های عظیم باشد، بیان داشت: رئیس جمهور باید توانایی مقابله با کشورهای سلطه‌گر و ظالم  در مقابل کشورهای مظلوم باشد.

استفاده از تمام ظرفیت ها و رفع تمام مشکلات

وی تصریح کرد: با حضور حداکثری مردم در انتخابات حتما مشکلات رفع می‌شود به شرط اینکه فرد توانایی و اراده مدیریت داشته باشد و انقلابی و جهادی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اضافه کرد: مشکلات در حد و زمان معقول با تلاش و روحیه انقلابی کاملاً قابل حل است و باید از ظرفیت جوانان، نخبگان، دانشمندان و سرمایه‌های غنی انسانی استفاده کند.

ملایی در زمینه تکیه بر توان داخل نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران توان و ظرفیت بالایی دارد که می‌توان با تکیه بر آن‌ها به توسعه رسید و مستکبران همواره مخالف گفتمان مردم‌سالاری دینی بوده‌اند و تا زمانی که اسلامیت و حتی جمهوریت را کنار نگذاریم با ما راه نخواهند آمد.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با گفتمان مشکل دارند و در هر نقطه از جهان اسلام اتفاقی می‌افتد پای صهیونیست در میان بود چرا که به‌دنبال حذف اسلام هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حاشیه‌سازی‌های دشمنان درباره انتخابات و تلاش برای نیامدن مردم پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: این کشورها به حقوق بشر و دموکراسی معتقدند ولی چرا انتخابات کشور ایران را که نماد دموکراسی است قبول ندارند و نمی‌خواهد برگزار شود.

ملایی تصریح کرد: دلیل این رفتارها این است که با استقلال و قدرت جمهوری اسلامی مشکل دارند چرا که دست آن‌ها از منافع بسیاری کوتاه شده و می‌خواهند کشور را به عقب برانند و تا زمانی که از مردم مظلوم کشورهای مسلمان حمایت می‌کنیم و استقلال با گفتمان دینی داریم با ما کنار نمی‌آیند.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توان و ظرفیت توسعه بالایی دارد و قدرت‌محور بودن را دارد و این دیگر کشورها هستند که اگر می‌خواهند از چرخ پیشرفت عقب نیفتند باید با ما همراه شوند.

ضد فساد و عدالت‌خواه باشد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان، گفت: تمام سرمایه‌های ما جوانان هستند و نمی‌توان به آن بی‌اعتنا بود چرا که اگر جوانان کنار گذاشته شوند با کدام توان، نیرو و پتانسیل کشور را باید پیش برد.

ملایی با بیان اینکه رئیس جمهور بعدی علاوه بر جوان‌گرایی باید ضد فساد هم باشد، عنوان کرد: اکنون علل نارضایتی مردم فساد و رانت‌های مختلف است و اگر بخواهد به آن‌ها دامن بزند مردم ناامیدتر می‌شوند و اولویت باید مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی نیز یکی از اولویت‌های مهم مبارزه با فساد، ظلم و بی‌عدالتی است و در جمهوریت نیز تأکید بر مردم‌سالاری و مقابله با فساد است.

لزوم دعوت از آحاد مردم برای حضور

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی درباره اصلح نامقبول یا صالح مقبول هم عنوان کرد: به اعتقاد من فردی  را که انتخاب می‌کنیم باید ببینیم چه تأثیری در جامعه خواهد داشت.

ملایی با بیان اینکه اگر به دنبال تثبیت یا تغییر وضعیت هستیم با توجه به همان موضوع باید به فرد مورد نظر رأی بدهیم، گفت: همچنان که باید به اصلح نگاه کرد باید به تأثیرگذاری او هم نگاه شود و آن گفتمان مدنظر خود را با رأی دادن حاکم کرد.

وی با اشاره به سخن امام راحل(ع) گفت: عدم حضور در انتخابات چه بسا گناهی در رأس گناهان کبیره باشد و ما وظایفی، قبل، حین و بعد از انتخابات داریم که شامل دعوت همگان به حضور در انتخابات، معرفی فرد اصلح با شرایط و قواعد قانونی و اخلاقی، پیش قدم در شرکت انتخابات و احترام و کمک به فرد منتخب است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به نقل از مقام معظم رهبری بیان کرد: تک تک مردم خود را موظف بدانند تا تمام خانواده و دوستان و همسایگان خود را دعوت به حضور در انتخابات کنند و این مصداق اصلی احیا حق است.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی حجت الاسلام ملایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات خراسان جنوبی انتخاب اصلح ریاست جمهوری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری دینی فرد اصلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: انتخاب فرد اصلح ضروری است و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی امروز هفتم اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه خرم‌آباد، با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اظهار کرد: اگر افرادی بدون در نظر گرفتن شایسته‌سالاری به فردی رأی دهند، خیانت به اسلام، نظام و مردم کرده است، انتخاب فرد اصلح ضروری بوده و مردم نگاه قبیله گرایی را کنار بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی امین و امانت‌دار مردم بوده و حفاظت و صیانت از رأی مردم را بر عهده دارند، همچنین مسئولان طبق قوانین حق تبلیغ ندارند و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اگر تخلفاتی صورت بگیرد، باید اطلاع‌رسانی شود تا جنبه بازدارندگی داشته باشد، همچنین منصوبان ولی‌فقیه در لرستان هم به‌صورت یکسان حق دارند و ضوابط رعایت خواهد شد.

شاهرخی اضافه کرد: هیچ نهادی در لرستان درباره رد و یا تأیید شخص و یا حوزه انتخابیه از نماینده ولی‌فقیه استعلام نکرده و همه‌چیز برای مردم یکسان خواهد بود.

وی با اشاره به انتصاب استاندار جدید لرستان افزود: اولین گام لزوم حمایت دولت و قوای سه‌گانه از ایشان است تا شاهد توسعه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: حمایت‌هایی که تاکنون انجام‌شده قابل‌تقدیر اما کافی نیست و همکاری با استاندار جدید ضروری خواهد بود تا تحول همراه با جهش را شاهد باشیم.

شاهرخی با اشاره به‌روز کارگر ادامه داد: حیات وزندگی جامعه وابسته به کار و کارگر و مهم تلقی می‌شود، جامعه باید به سمتی حرکت کند که کسب ثروت رابطه مستقیم باکار داشته باشد.

وی اظهار کرد: ویژه خواری، ربا، رانت و از این قبیل در نظام اسلامی باید برچیده شود، همچنین بخشی از مشکلات امروز از عدم به هنگام، فوری و قاطع در مبارزه با فساد بوده، توجه به ارتقا شغلی کارگر، پرداخت حقوق به‌موقع کارگران، دقت در واگذاری کارها به کارگر ضروری است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: گروهی منحرف این فقیه و فیلسوف را از جامعه اسلامی گرفتند و با توجه به نامگذاری این روز به نام معلم روز معلم، معلمان چراغ ارشاد را در دل شاگردان روشن نگه دارند که با ارزش‌ترین هدیه است.

شاهرخی با اشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: این ورزش با طنین ذکر و یاد اهل‌بیت به‌ویژه امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام همراه و این فرهنگ باید باهدف جوانمردی تبلیغ شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد