Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسناد جدیدی مبنی بر تلاش دونالد ترامپ برای لغو نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و شکست پنتاگون و اف بی آی در موضوع حمله به کنگره در ماه ژانویه افشا شده است.

خبرگزاری میزان - کمیته نظارت بر مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، در روز‌های آخر ریاست خود مقامات ارشد وزارت دادگستری این کشور را تحت فشار قرار داد تا شکست انتخاباتی خود به جو بایدن را به چالش بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «سی ان بی سی»، هیئت نظارت بر مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که حافظه پنهانی یافت شده حاوی بیش از ۲۰۰ صفحه نامه الکترونیکی (ایمیل) مقامات وزارت دادگستری و کارمندان کاخ سفید که به تازگی منتشر شده، روش جدیدی را در مورد چگونگی تلاش ترامپ برای تضعیف نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و پیشبرد ادعا‌های بدون پشتوانه اش مبنی بر تقلب انتخاباتی و تلاش او برای باقی ماندن در قدرت نشان می‌دهد.


این هیئت اعلام کرد که این اسناد، از جمله دیگر ادعاها، نشان می‌دهد که ترامپ در ماه دسامبر گذشته وزارت دادگستری آمریکا را تحت فشار قرار داد تا دادخواست دیوان عالی این کشور را برای باطل کردن انتخابات طرح کند.


کارولین مالونی، رئیس هیئت نظارت در یک بیانیه مطبوعاتی گفت «این اسناد نشان می‌دهد که ترامپ تلاش کرده است رئیس سازمان اجرای قانون کشور ما را در یک تلاش گستاخانه برای لغو انتخاباتی که در آن شکست خورده، به فساد بکشاند.»


او در ادامه گفت «کسانی که به اقدامات غیرقانونی ترامپ کمک کرده یا شاهد آن بوده اند باید به سوالات هیئت نظارت در مورد این اقدام به براندازی دموکراسی پاسخ دهند؛ این کمیته متعهد است تا اطمینان حاصل کند که رویداد‌های منتهی به شورش خشن ۶ ژانویه به طور کامل بررسی شده است.»

بیشتر بخوانید: چرا دولت بایدن، ترامپ را محاکمه نکرد؟ افزایش نگرانی‌ها در آمریکا در مورد تامین امنیت کنگره

شکست اف بی آی و پنتاگون در موضوع حمله ۶ ژانویه
در روز‌های قبل از حمله روز ۶ ژانویه به کنگره، شرکت رسانه‌های اجتماعی «پارلر» اف بی آی را از ده‌ها پیام نگران کننده مطلع کرد؛ هشدار‌هایی که به نظر می‌رسید بی پاسخ مانده اند.


در پستی که یکی از کاربران پارلر به اشترک گذاشته بود، نوشته شده بود «اگر ساختمان کپیتال هیل را تسخیر کردیم تعجب نکنید. ترامپ برای ایجاد هرج و مرج به ما احتیاج دارد تا بتواند قانون شورش را تصویب کند.»


روز سه شنبه در جلسه کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا، کارولین مالونی، یکی از این پیام ها، که یکی از ده‌ها پیام منتشر شده در پارلر در تاریخ ۲ ژانویه، ۴ روز قبل از شورش بود، و به اف بی آی فرستاده شده بود، را فاش کرد.


کریستوفر وری، مدیر اف بی آی گفت مطلبی درباره این پست‌ها را به خاطر نمی‌آورد، اما برخی از آن‌ها به تیم‌های اف بی آی، که در مورد تروریسم داخلی تحقیق می‌کنند، هدایت شده اند؛ وری در ادامه گفت که اف بی آی اکنون در حال بررسی این موضوع است که آیا به این اطلاعات به طور مناسب رسیدگی شده یا خیر.


وری و اف بی آی تنها فرد و سازمانی نیستند که به دلیل عدم اقدام مناسب در قبال شورش ۶ ژانویه تحت فشار قرار گرفته اند.

عدم آمادگی توسط پنتاگون و  واحد‌های اضطراری پلیس کاپیتال هیل نیز مورد انتقاد مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفته است.


دموکرات‌ها به دلیل تأخیر در مقابله با شورش و حمله به کپیتال هیل، از دو مقام پنتاگون به شدت انتقاد کردند.


مالونی در اظهارات خود گفت که پنتاگون با وجود هشدار‌های اعلام شده و درخواست دیگر مقامات مجلس نمایندگان به موقع در رابطه با شورش ۶ ژانویه اقدام نکردند؛ او در ادامه گفت «این یک شکست بسیار مفتضحانه است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا ۶ ژانویه اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • نکونام: به نتایج دیگر تیم ها توجه نمی کنیم/با حضور مالکان جدید به آینده استقلال امیدوار هستم
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • کاریکاتور/ رسوایی آزادی بیان در آمریکا
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود