Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نامزد اصولگرای شورای ششم مشهدمقدس گفت: امروز شاهد هستیم که مردم برای صدور پروانه بعضا چندین بار باید به دفاتر پیشخوان، کارشناسان شهرداری، نقشه برداری، آتش نشانی، اداره استاندارد مراجعه و این پروسه طولانی است. - اخبار استانها -

حمید ضمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدساظهار داشت: یکی از مسائل مهم در حوزه حاشیه شهر مشهدمقدس، ضرورت توانمندسازی ساکنان این مناطق است که باید با تمام توان و به صورت برنامه‌ریزی شده در دستور کار شورای ششم مشهدمقدس قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد شورای وحدت و ائتلاف ششمین دوره شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: استفاده از پیمانکاران بومی در پروژه‌های عمرانی این مناطق و همچنین بهره گیری از بازارهای موقت می‌تواند در حوزه اشتغال‌زایی و توانمندسازی ساکنان این مناطق بسیار موثر باشد.

ضمیری تصریح کرد: از سوی دیگر در بعد فرهنگی نیز لازم است که مسجدمحوری به عنوان یک راهکار اساسی در حاشیه شهر مشهدمقدس بار دیگر در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر در حوزه شهری این است که بتوان با یک برنامه‌ریزی مدون، گلوگاه‌های فساد را به درستی شناسایی کرد و این امر به ویژه ممکن است در حوزه مناقصه‌ها و مزایده‌های شهری شکل بگیرد و باید از این طریق شرایط رقابت سالم و صحیح را فراهم کرد و به صورت ناخودآگاه زمینه فساد از میان می‌رود.

نامزد شورای وحدت و ائتلاف شورای شهر مشهدمقدس تاکید کرد: واحدهای نظارتی نیز در این حوزه باید بر حجم و کیفیت عملکرد خود بیفزایند و از سوی دیگر امکان دسترسی آسان به مدیران برای مردم فراهم شود تا خود به عنوان یک ابزار نظارتی عمل کند.

ضمیری خاطرنشان کرد: باید به حداقل‌های معیشتی پرسنل آسیب پذیر فعال در شهرداری مشهد توجه کافی صورت گیرد.

نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: شورا هیچ برنامه‌ای برای 388 میلیارد تومان بودجه فرهنگی مشهد نداردنامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: ‌باید فکری برای "اراضی بزرگ مقیاس رها شده" کنیم+فیلمنامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: چرا افزایش 322 درصدی بودجه هوشمندسازی برای مردم مشهد محسوس نیست؟+فیلم‌

وی با تاکید بر اینکه بعضا وجود مصوبات متناقض و عدم اجرای قوانین مشکلاتی را ایجاد می‌کند اظهار داشت: توسعه کالبدی و فرهنگی شهر مشهد به عنوان یک امر مهم و حیاتی باید به صورت موازی پیش برود و هیچ یک نباید فدای دیگری شود.

نامزد اصولگرای شورای ششم مشهدمقدس ادامه داد: امروز شاهد هستیم که به صورت میانگین روزانه 700 هزار تردد خودرو در شهر مشهدمقدس صورت می‌گیرد و از سوی دیگر مدیریت متمرکز و ساماندهی شده در حوزه مدیریت تردد خودروهای شخصی را شاهد نیستیم.

ضمیری بیان کرد: توسعه اقتصادی و توانمندسازی اقتصاد خانوار به ویژه در مناطق کم برخوردار مشهدمقدس اولویت دیگری است که باید به صورت جدی از سوی شورای ششم مشهدمقدس در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امروز شبکه تولید باید به عنوان یک اولویت مهم با محوریت خانوارهای حاشیه شهر مشهدمقدس شکل بگیرد و نقش حمایتی و مکمل شهرداری مشهدمقدس در این زمینه می‌تواند حیاتی باشد.

نامزد شورای شهر مشهد مقدس در ادامه با اشاره به ضرورت اجرا و احیاء ضوابط حوزه شهرسازی اظهار داشت: فرآیند صدور پروانه ساختمانی در شهر مشهد باید دارای استانداردهای خاصی باشد.

ضمیری ادامه داد: امروز شاهد هستیم که مردم در حوزه شهرسازی بعضا اعتراضات و گلایه‌هایی دارند و معتقد هستند بسیاری از فرمول‌های حوزه شهرسازی برای آنان شفاف و روشن نیست و به زبان عامیانه از این فرمول‌ها سر درنمی‌آورند.

وی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که مردم برای صدور پروانه بعضا چندین بار باید به دفاتر پیشخوان، کارشناسان شهرداری، نقشه برداری، آتش نشانی، اداره استاندارد و سازمان نظام مهندسی مراجعه کنند و عملا این پروسه بسیار طولانی است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد امروز شاهد هستیم شهر مشهدمقدس صدور پروانه عنوان یک حوزه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدمستی در برابر مست عشق

سعید رجبی فروتن در خبرآنلاین نوشت: یک رسانه خبری با بی‌دقتی مدعی شده است که در دولت گذشته با ساخت فیلم «مست عشق» مخالفت شده بود و از دادن پروانه ساخت به آن خودداری کرده بودند. این ادعا از اساس نادرست است و مثل خیلی دیگر از خبرسازی‌ها و تفسیر‌های سوگیرانه به جز تحریف وقایع خاصیت دیگری ندارد. 

اصل ماجرا چیست؟ مثل این سال‌ها که تبلیغ فیلم‌های ایرانی در شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای نادیده گرفته می‌شود، در دهه نود نیز با توجه به تحولات فناوری در مسیر ساخت فیلم بلند و به چالش کشیده شدن ساختار‌ها و ترتیبات اداری، دولت در برابر ساخت فیلم‌های بلند بدون مجوز نرمش نشان داد.

تا قبل از تصویب و ابلاغ دستورالعمل جامع صدور پروانه نمایش در ۱۳ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ توسط وزیر وقت ارشاد در دولت دوازدهم، با جلب موافقت موردی وزیر ارشاد در دولت یازدهم تدبیری اندیشیده شده بود که اولا برخورد سلبی و انضباطی اولین گزینه برای برخورد با فیلم‌های بلند نباشد ثانیا در صورت جلب موافقت شورای پروانه نمایش فیلم‌های غیر سینمایی برای اینگونه فیلم‌ها پروانه نمایش غیر سینمایی صادر شود و فیلم در کارنامه تهیه‌کننده و کارگردان به عنوان اثر سینمایی محسوب نشود.

به این خاطر به هنگام تجمیع مقررات در بند ۳ ماده ۶ دستورالعمل صدور پروانه نمایش، عینا موافقت پیشین به منزله یک تجربه مدیریتی مستندسازی شد و شکل رسمی‌تری به خود گرفت. به عبارتی تنها تنبیه سازندگان فیلم‌های بدون مجوز آن بود که از دریافت پروانه نمایش سینمایی محروم شوند و به دنبال آن از راهیابی به جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما‌ها (به جز گروه هنر و تجربه) باز بمانند.

فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی نیز چنین وضعیتی داشت. گروه سازنده بدون اخذ مجوز فیلمبرداری پروژه را در ترکیه مشغول شده بود و فقط زمانی که تهیه‌کننده نسبت به بروز مشکلاتی در داخل احساس نگرانی کرد، تقاضای پروانه ساخت نمود. همانطور که توضیح داده شد، مقررات اجازه بررسی تقاضا را نمی‌داد و همه چیز به بعد از ساخت فیلم و بازبینی آن برای صدور پروانه نمایش موکول گردیده بود.پس اولا فیلمنامه مست عشق مورد بررسی قرار نگرفته بود که با ساخت آن مخالفت شود. ثانیا تصویربرداری پروژه از مدت‌ها قبل کلید خورده بود و تیم سازنده معطل پروانه ساخت نمانده بود.

نکته جالب آن است که فیلم مست عشق سال گذشته موفق به دریافت پروانه نمایش سینمایی شد که خبر از نرمش مرجع نظارتی و مدیریت اقتضایی آن برای برخورد با پدیده فیلم‌های بدون مجوز ساخت است. اما طبق مقررات جاری مست عشق باید پروانه نمایش غیر سینمایی می‌گرفت و برای نمایش عمومی مسیر دیگری را طی می‌کرد. چرا فیلم از این قاعده مستثنی شد؟

به نظر می‌رسد رویکرد مثبت سازمان سینمایی در صدور پروانه نمایش سینمایی یا ناشی از اصلاح و ویرایش مجدد دستورالعمل یادشده است و یا انکه دلایل و توجیهات دیگری مثل اعتبار و حسن شهرت کارگردان در بین بوده است که ما از آن بی‌خبر هستیم.آنچه اهمیت دارد آن است که در مجموع این اتفاق به نفع سینما و مخاطب تمام شد تا با استقبال نسبتا خوب از فیلم در هفته اول اکران، کفه فیلم‌های جدی در برابر فیلم‌های کمدی اندکی سنگین شود.

tags # سینما ، شهاب حسینی ، پارسا پیروزفر سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی نامزد‌های انتخابات مجلس در مازندران
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم