Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احمد احمدی زاده، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: افزون بر سه میلیون و ۵۸۴ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که از این تعداد ۸۰ هزار و ۴۳ نفر رای اولی هستند.
وی ادامه داد: از مجموع کل واجدین شرایط یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۵۹ نفر مربوط به شهرستان شیراز است و همچنین از این تعداد نیز ۲۶ هزار و ۸۶۰ نفر رای اولی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ساعت ۲۴ روز ۲۶ خرداد پایان مهلت تبلیغات انتخابات شوراها
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در خصوص زمان اتمام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز گفت: در انتخابات شوراها از ساعت ۲۴ روز ۲۶ خرداد و در انتخابات ریاست جمهوری نیز از ساعت هفت صبح روز ۲۷ خرداد مهلت انجام تبلیغات به اتمام می‌رسد.

پیش‌بینی سه هزار و ۸۴۴ شعبه رای گیری
احمدی‌زاده، تعداد شعب رای گیری در نظر گرفته شده برای انتخابات ۲۸ خردادماه را سه هزار و ۸۴۴ شعبه برشمرد و گفت: این تعداد شامل یک هزار و ۹۹۶ شعبه ثابت شهری و ۷۲ شعبه سیار شهری و همچنین ۸۰۶ شعبه ثابت روستایی و ۹۷۰ شعبه سیار روستایی می‌شود.
وی، با اشاره به وجود ۱۱۵ شهر در استان فارس گفت: در مرحله ثبت نام انتخابات شورای شهر تمام شهرهای فارس از نظر تعداد داوطلب به حد نصاب رسید اما در مراحل بعد اعم از انصراف و بررسی صلاحیت‌ها سه شهر به حد نصاب نرسید و بنابراین انتخابات شوراهای اسلامی در ۱۱۲ شهر برگزار خواهد شد.
رئیس ستاد انتخابات فارس افزود: همچنین در استان ۲ هزار و ۳۰۰ روستا و ۲۶۶ تیره عشایری داریم که در برخی روستاها نیز با توجه به انصراف و عدم استقبال تعداد داوطلبان به حد نصاب نرسید و بنابراین انتخابات شورای روستایی در این روستاها نیز برگزار نخواهد شد.

افزایش ۲۲ درصدی تعداد شعب رای گیری در شهرستان شیراز
احمدی‌زاده گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامت شهروندان، در این انتخابات شاهد افزایش ۲۲ درصدی تعداد شعب رای گیری در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز هستیم.
وی بیان کرد: بر همین اساس، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۸۳۲ شعبه اخذ رای برگزار خواهد شد.
او گفت: در حوزه انتخابیه شیراز، ۴۲۰ داوطلب انتخابات شوراها به رقابت خواهند پرداخت که این در صورت انصراف داوطلبان تغییر خواهد کرد.
احمدی‌زاده افزود: در مجموع در حوزه شورای شهر در استان ۹۷۳ کرسی داریم که ۶۰۳ کرسی اصلی و ۳۷۰ کرسی نیز علی البدل است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اضافه کرد: در حوزه روستایی هم از مجموع ۱۳ هزار و ۳۵۴ کرسی اصلی و علی البدل، هشت هزار و ۶۲ کرسی اصلی و پنج هزار و ۲۹۲ کرسی نیز علی البدل است.

ارسال تعرفه‌های اخذ رای و اقلام انتخاباتی به تمام شهرستان‌ها
احمدی‌زاده گفت: تاکنون تمام تعرفه‌ها و اقلام انتخاباتی به تمام شهرستان‌های استان ارسال شده است.
وی ادامه  داد: همچنین در برخی مناطق نیز مکان‌های برای دپو تعرفه‌ها پیش‌بینی شده تا در صورت نیاز به سرعت نسبت به توزیع آنها در شعبی که با کمبود احتمالی تعرفه مواجه اقدام شود.
او اظهار داشت: حدود ۹۰ هزار نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان خواهند بود که شامل نیروهای اجرایی، حفاظتی، نظارت و بازرسی می‌شود.
وی افزود: انتخابات شوراها در شهر شیراز به شکل تمام الکترونیک برگزار می‌شود و شهر صدرا هم به دلیل حساسیت‌هایی که به واسطه اتفاقات انتخابات گذشت وجود دارد در حوزه نظارت دقیق بر روند اجرای انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در تمام مراحل قبل، حین و بعد از انتخابات به شکل ویژه دیده شده است.
او گفت: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت هفت صبح روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز آغاز خواهد شد و مدت زمان برگزاری آن نیز ۱۰ ساعت خواهد بود.
وی اظهارداشت : در صورت نیاز به تمدید انتخابات، استانداران تقاضای خود را به وزارت کشور اعلام می‌کنند و با موافقت وزیر کشور انتخابات تمدید خواهد شد.
احمدی‌زاده افزود: در این دوره از انتخابات امکان تمدید انتخابات تا ساعت ۲ بامداد وجود دارد.
 انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شیراز استانداری فارس انتخابات ریاست جمهوری فارس پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شیراز استانداری فارس انتخابات ۱۴۰۰ شیراز استانداری فارس انتخابات ریاست جمهوری فارس انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها شوراهای اسلامی احمدی زاده خواهد شد رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی‌گل در یادداشتی در صفحه مجازی خود از آزمون سراسری به عنوان رقابت علمی در کمال امنیت و آرامش یاد کرد و نوشت: حسب وظیفه از ریاست و هیات رئیسه سازمان سنجش، استانداران، رؤسای حوزه‌های امتحانی، تمام مجریان و حافظان امنیت کنکور صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری امن و با نشاط کنکور پیش بینی شده و امیدواریم شاهد رقابت علمی پُرشور بین داوطلبان در پنج گروه آزمایشی باشیم.

دیگر خبرها

  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • آمادگی کامل مازندران برای برگزاری دور دوم انتخابات نمایندگی مجلس در قائمشهر
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور