Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صداوسيما،  شبکه تلویزیونی نیوزنیشن (NewsNation) در گزارشی اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۹ هزار نفر به علت خشونت با سلاح در آمریکا کشته شده اند؛ به عبارت دیگر، روزانه به طور میانگین ۱۲۰ نفر جان خود را در تیراندازی‌ها از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، به علت تیراندازی بامداد شنبه در مرکز شهر آستین در ایالت تگزاس، دست کم یک نفر کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال سه تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده و یکی از زنان بیهوش شده است.

جمعه شب در ایالت جورجیا، فردی مسلح، مردم را به رگبار بست. دست کم ۶۰ گلوله شلیک شد و در نهایت یک نفر جان باخت و هفت تن دیگر زخمی شدند. در میان زخمی‌ها دست کم دو کودک دیده می‌شدند.

از ابتدای ژوئن، تیراندازی‌های متعددی در نیواورلئان، سنت لوئیس، تولیدو و لویی ویل اتفاق افتاد. یک هفته پیش هم تیراندازی دیگری در کالیفرنیا اتفاق افتاد. افسران پلیس به ساختمان راه آهن در سن خوزه یورش بردند. یکی از کارکنان پیش از خودکشی با سلاح گرم، ۹ نفر از همکارانش را از پا در آورده بود.

اسنادی که در آرشیو خشونت با سلاح در آمریکا ثبت شده نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دست کم ۲۷۲ مورد تیراندازی به مردم در این کشور اتفاق افتاده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، بیش از ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، نزدیک به ۲۰ هزار نفر (۱۹۸۰۵ نفر) در رویداد‌های خشونت با سلاح گرم جان خود را از دست داده اند. در همین مدت بیش از ۱۷ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

به گفته‌ی کارشناسان، این آمار و ارقام نشان از طوفان خشونت با سلاح دارد و علت آن هم به گسترش همه گیری عفونت ویروسی کووید و اعتراض‌ها به مرگ جورج فلوید به دست پلیس نسبت داده می‌شود.

اسکات وولف، استاد عدالت کیفری در دانشگاه ایالت میشیگان، گفت: «فریاد‌هایی که معترضان (به قتل جورج فلوید به دست افسران پلیس) برای قطع بودجه اداره‌های پلیس سر دادند، سبب شد جنایتکاران جسورتر شوند و در نتیجه میزان جرایم خشونت آمیز و آدمکشی به شکلی باورنکردنی افزایش یافت.»

وی گفت: «شاهد هستیم برای نمونه در شهری همچون شیکاگو، میزان جرایم خشونت آمیز و آدمکشی به شدت افزایش یافته است. با این وجود در شهر‌های کوچک‌تر نیز نه تنها چنین رویداد‌های خشونت آمیزی رو به افزایش دارد بلکه بسیار شدیدتر و فاجعه آمیزتر بروز می‌کند.»

پس از گسترش همه گیری عفونت ویروسی کووید در آمریکا، قتل و آدمکشی تا ۲۵ درصد افزایش یافت و سرقت خودرو نیز افزایشی ۱۰.۵ درصدی را تجربه کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خشونت مسلحانه تیراندازی گسترش خشونت انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابتدای سال خشونت با سلاح دست کم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، منابع خبری از افزایش شمار جان باختگان ناشی از بارندگی های شدید و جاری شدن سیل در بریل خبر دادند.

منابع محلی اعلام کردند که شمار جان‌باختگان سیل ناشی از بارندگی‌های شدید در برزیل به ۲۹ نفر و تعداد مفقودان به ۶۰ نفر افزایش یافت. بارندگی که از چند روز پیش در ایالت ریو گرانده دو سول در جنوب این کشور ادامه دارد، خسارت جانی و مالی به همراه داشته است. بارندگی ها در ۱۵۴ شهرستان خسارات جدی وارد کرده و ۷۱ هزار و ۳۰۰ نفر از سیل آسیب دیده‌اند.

ادواردو لیت، استاندار ریو گرانده دو سول با تاکید براینکه، هنوز نقاطی وجود دارد که نمی‌توانیم به آنها دسترسی پیدا کنیم گفت، در شرایط بسیار استثنایی قرار داریم، این ویرانگرترین رویداد در تاریخ این ایالت است.

لیت با اشاره به اینکه، تعداد جان‌باختگان می‌تواند افزایش یابد، گفت: فعالیت‌های جستجو و نجات از طریق زمین، دریا و هوا ادامه دارد. با توجه به بزرگی فاجعه، تلاش جدی برای تخلیه مردم انجام می‌دهیم.

منابع خبری اعلام کردند که سدی که بر روی رودخانه آنتاس ساخته شده است، در نتیجه جریان سنگین آب فروریخته و شهرهای اطراف زیر آب ماندند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل از مناطق آسیب دیده بازدید کرده و قول کمک از دولت مرکزی را داده است.

هلیکوپترها برای جستجو و یافتن افراد سرگردان به پرواز در آمده‌اند. در برخی مناطق، سیل به حدی شدید است که هلیکوپترها قادر به فرود نیستند. براساس پیش‌بینی هواشناسان احتمال بارش باران‌های بیشتری در این منطقه، با حرکت جبهه‌ای از هوای سرد وجود دارد.

موسسه ملی هواشناسی برزیل افزایش شدت و فراوانی بارندگی را به پدیده آب و هوایی ال نینو نسبت داده است.

کد خبر 6095877

دیگر خبرها

  • افزایش شمار جان باختگان بارندگی شدید در برزیل
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • افزایش دوبرابری شمار قربانیان فرونشست اتوبان در چین
  • جنگ غزه / آمار قربانیان به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم