Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «مارک لاوکاک -  Mark Lowcock » معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز سه‌شنبه در نشست غیرعلنی شورای امنیت هشدار داد که قحطی در منطقه درگیر تیگرای در حال گسترش به دیگر استانهای اتیوپی است و در زمان حاضر نزدیک به دو و نیم میلیون اتیوپیایی را تهدید می‌کند.

رادیو بین‌المللی فرانسه روز چهارشنبه گزارش کرد: مارک لاوکاک از چند هفته پیش به شورای امنیت هشدار می‌دهد که پیشتر ۳۵۰ هزار نفر در تیگرای از قحطی رنج می‌برده‌اند که اکنون معتقد است به غیر از این، دو میلیون نفر دیگر در این منطقه، (عفار و امهارا ) در معرض تهدید قرار دارند؛  این مقام سازمان ملل مدعی است قحطی‌ جاری عمدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته تارنمای این رسانه فرانسوی، «تایِ آتسکه سلاسی آمدِ - Taye Atske Selassie Amde» سفیر اتیوپی در سازمان ملل در پایان نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل از طرح مساله تیگرای در این نشست انتقاد کرد.

او به خبرنگاران گفت که آدیس‌آبابا به طور کامل با ارزیابی سازمان ملل در خصوص قحطی موافق نیست و داده‌های ارائه شده توسط سازمان ملل و سازمان‌های غیر دولتی به گونه‌ای شفاف و فراگیر نبوده است.

دو هفته پیش نیز سازمان ملل نسبت به قحطی و گرسنگی در شمال اتیوپی هشدار داد و اعلام کرد: این خطر وجود دارد که صدها هزار نفر یا بیشتر جان خود را به دلیل گرسنگی از دست بدهند.

به دنبال ماه‌ها تنش سیاسی میان دولت رئیس جمهوری اتیوپی و رهبران تیگرای مشخص نیست چه تعداد غیرنظامی یا نیروی مسلح کشته شده اند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است کشور اریتره یک دشمن دیرینه منطقه تیگرای، با اتیوپی در این مناقشه با منطقه تیگرای همکاری می کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد آدیس آبابا اتیوپی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد آدیس آبابا اتیوپی سازمان ملل متحد آدیس آبابا اتیوپی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • نتانیاهو خواهان طولانی‌شدن جنگ و گسترش آن در منطقه است
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند