Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی همزمان با هفته جهاد کشاورزی عملیات تولید و برداشت بیومس آرتمیای پرورشی از دومین مزرعه بزرگ پرورش آرتمیا در مجتمع شیلاتی فسندوز میاندوآب آغاز شد.

 اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی امروز ۲۶ خرداد در این مراسم اظهار کرد: این مزرعه دارای ۲۵ هکتار مساحت کل و ۱۸ هکتار مساحت مفید بوده و در سال ۱۴۰۰ راه اندازی گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
کرامتی با بهره برداری از این مزرعه سطح استخرهای پرورش آرتمیا در مجتمع فسندوز به ۴۵ هکتار افزایش یافته و هم اکنون با اقدامات به عمل آمده مشکلات این مجتمع مرتفع شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سطح زیر کشت آرتمیا به ۲۰۰ هکتار افزایش یابد.
وی ادامه داد: در این راستا با تولید ۲۰ تن سیست آرتمیا و ۲۰۰ تن بیومس آرتمیا در این مزارع حداقل برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال می گردد.
محمد باقر قریشی مدیر شیلات و آبزیان استان نیز در این زمینه گفت : با آغاز هفته جهاد کشاورزی حفاری اولین چاه آب در یکی از مزارع پرورش آرتمیا در مجتمع آبزی پروری دشت فسندوز میاندوآب با مجوز سازمان آب استان نیز عملیاتی شد.
به گزارش ایسنا، قریشی افزود: پیش بینی می شود با حفاری حداقل ۱۰ حلقه چاه آب دارای مجوز در سال جاری در این مجتمع کار احیاء و بهره برداری از تعداد ۱۰ مزرعه با مساحت ۲۰۰ هکتار شروع و به تدریج تمامی مزارع تولیدی واگذار شده به مرحله تولید موجود ارزشمند و سودآور آرتمیا رسیده و برای ۱۰۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیومس آرتمیا دشت فسندوز پرورش آرتمیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۹۰ هزار و ۸۶۰ هکتار اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۸۳ هزار و ۵۱۵ هزار هکتار خزانه گیری شده است.   بابک مومنی با بیان اینکه کشت برنج در ۶۷ هزار و ۲۷۱ هکتار مزارع شالیزاری استان تاکنون انجام شده است، افزود: ۴۷ هزار و ۷۵۶ هکتار از این شالیزار‌های بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی کشت شده است.

او ادامه داد: ۶۰ هزار و ۷۵۵ هکتار از شالیزار‌های استان زیر کشت ارقام محلی رفته و ۶ هزار و ۵۱۶ هکتار نیز به کشت ارقام پرمحصول اختصاص یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۲۹۰ تن بذر برنج و ۲۴ هزار و ۸۷۶ تن کود کشاورزیتاکنون بین شالیکاران استان توزیع و ۱۵۸ مورد آزمون خاک انجام شده است.

بابک مومنی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان در حال فعالیت است، افزود: میزان ذخیره آب سد‌های استان ۲۵۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۳۴۰ میلیون مترمکعب است.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد