Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی خاتمی روز چهارشنبه در ارتباط زنده اینترنتی با مدیران مدارس ناحیه ۲ زنجان با اشاره به اینکه نظام کشورمان بر اساس ۲ اصل مهم اسلامیت و جمهوریت استوار است، افزود: شکل حکومت، مدیریت سیاسی و کلان کشور در نظام ما مردم سالاری است و خواسته اکثریت مردم جمهوری اسلامی بوده و بر همین اساس قانون اساسی و نهادهای مدیریتی تنظیم و تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی، مردم پایه اصلی مدیریت، حکومت و تصمیم گیری هستند، افزود: سالار جامعه و کشور ما مردم هستند و نوع حکومت را مردم انتخاب می کنند و همین مردم با واسطه رهبر را انتخاب و به صورت مستقیم نیز رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس را انتخاب می‌کنند. 

امام جمعه زنجان گفت: مردم با مشارکت در انتخابات در مدیریت های کلان کشور، شهرستان و شهر ایفای نقش کرده و در طول ۴۲ سال گذشته نقش خود را اثبات کرده اند و این مردم با پیروزی در انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و با حضور در صحنه های مختلف در نگهداری و پشتیبانی از نظام و انقلاب نقش آفرینی کرده اند.

خاتمی با اشاره به اینکه طی ۴۲ سال گذشته ۳۷ انتخابات برگزار شده است، افزود: مردم این استان همیشه در پای صندوق رای حضور داشته اند و میزان مشارکت آنها از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی در پاسخ به اینکه عده ای در کشور هستندکه مردم را نسبت به حضور در انتخابات دلسرد می کنند، گفت: قهر کردن با صندوق آرا راه حل مناسبی نیست چرا که در اینصورت افراد از حقوق شهروندی خود استفاده نمی کنند بلکه باید با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد توانمند، متعهد و اصلح به حل مشکلات کشور کمک کرد.

خاتمی افزود: امروز در دنیا مجامع بین المللی یکی از فاکتورهای اقتدار کشور را احساس مسوولیت و حضور مردم کشور در صحنه ها می دانند و این مساله نشان دهنده علاقه‌مندی مردم به کشور و منافع ملی است.

رای اولی ها صاحب حق بوده و قدرت انتخاب دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دربخش دیگری از صحبت های خود با تبریک به رای اولی ها، گفت: این قشر با پشت سر گذاشتن بلوغ شرعی اکنون در بلوغ سیاسی هستند و این یعنی صاحب حق بوده و قدرت انتخاب دارند.

وی خطاب به رای اولی ها، گفت: کشور از آن شما جوانان است و آینده آن را شما خواهید ساخت، اگر کشور زیبا می خواهید باید با حضور در سنگر علم و دانش و عرصه های اجتماعی و انتخابات باعث سربلندی، پیشرفت و سرافرازی آن شوید.

امام جمعه زنجان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه تغییر با حضور فعال اتفاق می افتد، ابراز امیدواری کرد، مردم ایران همه با هم، دست در دست هم روز جمعه ۲۸ خرداد با حضورپرشور و گسترده در پای صندوق های آرا برای ساختن ایرانی آباد، آزاد، مستقل و سربلند حاضر خواهند شد.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی امام جمعه زنجان علی خاتمی زنجان دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی امام جمعه زنجان علی خاتمی مشارکت انتخاباتی امام جمعه زنجان علی خاتمی زنجان دانش آموزان امام جمعه زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه و محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه طی پیام تسلیتی ماموستا فخری امام جمعه سابق جوانرود را از علمای پیشتاز در تبیین حقایق انقلاب دانستند.

متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

إنّا لله و إنّا الیه راجعون

خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملأ احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تألم این‌جانبان گردید.

آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.

ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.

این‌جانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نمائیم.

کد خبر 6088605

دیگر خبرها

  • تکلیف قرارداد نیروهای حجمی باید در کل کشور به سرانجام برسد
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • علم‌الهدی: می‌خواهید به بهانه پر کردن سبد جمعیت انقلابی، همان کسانی را هم که انقلابی هستند از خود برنجانید؟
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • علم الهدی : در بحث حجاب ، نمی شود مردم تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن
  • اندیشه‌ امام در عملیات وعده صادق نمود پیدا کرد
  • سپاه از حریم ولایت و اسلام جانانه دفاع می‌کند
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود