Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران با کسب چهار پیروزی متوالی در دیدارهای برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت های آسیا صدرنشین گروه C این مسابقات شد و اینگونه ضمن صعود به دور نهایی انتخابی جام جهانی، جواز حضور در جام ملت های ۲۰۲۳ چین را کسب کرد.

آخرین دیدار تیم ملی فوتبال در چارچوب این رقابت ها شامگاه سه شنبه در بحرین و مقابل عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار ملی پوشان کشورمان با نتیجه یک بر صفر صاحب برتری شدند.این برد در حالی به دست آمد که فوتبال ایران طی ۱۰ سال گذشته در هیچ دیدار رسمی موفق به شکست عراق نشده بود.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک این پیروزی را نشانه غیرت و اقتدار ایرانیان خواند و تاکید که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این پیروزی در ذهنیت اجتماعی تاثیر خواهد داشت.

صالحی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری نتایج تیم ملی فوتبال ایران در دور رفت مسابقات و سلب میزبانی های این تیم در مرحله برگشت گفت: تقریبا ۹۰ درصد باور داشتند که تیم ملی ایران از این مرحله صعود نمی کند. دیگر اینکه همه معتقد بودند فوتبال ایران مقابل عراق زمین گیر می شود چون ۱۰ سال این تیم را نبرده بودیم.

وی ادامه داد: همین مسائل شرایط را برای دیدار با عراق حساس کرده بود. با همه اینها اما تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق به برتری دست یافت. این برد نشان داد که ایرانی اگر اراده کند تمامی قله ها رافتح خواهد کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: نمایش فوتبال ایران در قاب تلویزیون تکرار غرور و غیرت ایرانی در شرایط سخت کرونایی بود. با این برد کام ملت شیرین شد. انشالله که شاهد درخشش فوتبال ایران و ملی پوشانش در پله های بعدی هم خواهیم بود.

صالحی امیری در عین حال تاکید که دیدار حیثیتی ایران برابر عراق و پیروزی شیرینی که در آن به دست آمد قطعا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ذهنیت اجتماعی تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس کمیته ملی المپیک با تبریک پیروزی مقابل عراق و صعود مقتدرانه به دور نهایی انتخابی جام جهانی و راهیابی به جام ملت های ۲۰۲۳ چین به مدیران فدراسیون فوتبال و اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی، برای این تیم در رویدادهای پیش روی آرزوی موفقیت کرد.

کد خبر 5236128 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید رضا صالحی امیری کمیته ملی المپیک تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا تیم ملی فوتبال ایران فوتبال مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر تیم ملی فوتبال عراق کشتی فرنگی تیم فوتبال استقلال تهران لیگ ملت های والیبال یورو 2020 تیم ملی والیبال ایران والیبال دراگان اسکوچیچ تورنمنت بين المللي کاراته کسب سهمیه المپیک تیم ملی فوتبال فوتبال ایران انتخابی جام مقابل عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: ظهر امروز میزبان آقای نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در محل وزارت امور خارجه بودم.

‏وی افزود: توسعه مناسبات در زمینه تجاری، اقتصادی، عمرانی، علمی و فرهنگی ایران و عراق و اقلیم کردستان مورد گفت‌وگو و رایزنی قرار گرفت.

‏وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: به اهمیت امنیت منطقه، به ویژه امنیت کشور دوست و برادر عراق، نزد دولت جمهوری اسلامی ایران اشاره کردم و بر ضرورت استمرار و تعمیق همکاری‌های مشترک تاکید شد.

کد خبر 6098763 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • نکونام: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • خوشحال‌ترین مربی ایران در حافظیه! (عکس)