Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-فیلم «ارتودنسی» ساخته محمدرضا میقانی در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره کن رقابت خواهد کرد.

 آثار بخش فیلم‌های کوتاه و سینه فوندانسیون جشنواره فیلم کن انتخاب شدند که در بین فیلم‌های کوتاه نام فیلم «ارتودنسی» به کارگردانی محمدرضا میقانی به عنوان نماینده ایران دیده می‌شود.

هیئت داوران در دو بخش سینه فوندانسیون و فیلم‌های کوتاه آثار را داوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها جایزه نخل طلای فیلم کوتاه را به یکی از ۱۰ اثر منتخب اهدا می‌کنند و در بخش سینه فوندانسیون که ۱۷ فیلم حضور دارند، نیز سه جایزه به فیلم‌ها اهدا خواهد شد. سینه فونداسیون بنیادی است که تحت پوشش جشنواره فیلم کن برای حمایت از نسل بعدی فیلمسازان بین‌المللی و الهام بخشیدن به آنان ایجاد شده‌ است.

مثل اکتبر سال گذشته، در هیئت داوران امسال نیز تعداد زن و مرد برابر است (۳ مرد و ۳ زن) و رئیس هیئت داوران نیز وجود ندارد.

برای بخش فیلم کوتاه امسال ۳ هزار و ۷۳۹ اثر ارسال شده بود که از میان آن‌ها ده فیلم برای رقابت انتخاب شد. این فیلم‌ها نماینده کشور‌های برزیل، دانمارک، چین، فرانسه، هنگ کنگ، ایران و پرتغال هستند. برزیل در این بخش دو نماینده دارد و دو کشور کوزوو و مقدونیه برای اولین بار رقابت در بخش فیلم کوتاه را تجربه می‌کنند.

بخش سینه فوندانسیون کن هم برای بیست و چهارمین دوره خود از ۱۷ کارگردان شامل ۸ زن و ۹ مرد دعوت کرده است. در این بخش از بین یک هزار و ۸۳۵ اثر به ثبت رسیده، ۱۳ اثر لایو اکشن و ۴ فیلم کوتاه انیمیشنی انتخاب شده اند.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود. جوایز بخش فیلم‌های کوتاه در تاریخ ۱۷ جولای و بخش سینه فوندانسیون در ۱۵ جولای اهدا خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فیلم های کوتاه فیلم کوتاه بخش فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی از راهیابی فیلم کوتاه «مدرسه آنالوگ» به بخش بین المللی جشنواره رشد خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سعید فوداجی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ از بین 3 هزار و 700 اثر ارسالی از 119 کشور جهان در پنجاه و سومین دوره جشنوراه بین‌المللی فیلم رشد جزو منتخب‌ها شد.

وی افزود: این اثر به بخش بین‌المللی این رویداد راه یافت و در حال پخش در عرصه ملی و بین‌المللی است.

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: کارگردان این اثر احسان عمیدیان و تهیه‌کننده آن محسن سروریان بوده و این فیلم از تولیدات حوزه هنری خراسان جنوبی و محصولی از مرکز فیلم جوان سوره است.

به گفته وی محتوای این فیلم کوتاه در زمینه معلمی فداکار در زمان کرونا است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی ۱۰ پویانمایی کوتاه ایرانی در جشنواره روسیه
  • ۱۰ انیمیشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • راهیابی فیلم کوتاه مدرسه آنالوگ به جشنواره بین‌المللی رشد
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌ فارس کوتاه نخواهد آمد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد