Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: خراسان‌جنوبی نیز مانند همه استان‌های کشور آماده برای برگزاری انتخاباتی پرشور است. انتخاباتی که مردم علی‌رغم همه سختی‌ها و نارضایتی‌های اقتصادی به عشق سرزمین و براساس توصیه و سفارش شهدای وطن در زمینه حفظ انقلاب در آن مشارکت خواهند داشت.

مردم ما به خوبی بر این نکته واقف هستند که رئیس جمهور به واسطه اختیاراتی که در ابعاد مختلف چون تخصیص بودجه، انتخاب وزرا، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل و … دارد نقش مهمی در رشد و توسعه کشور ایفا می‌کند و از طرف دیگر انتخابات اعضای شورای شهر به عنوان مدیران شهری نیز از جنبه دیگر مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابرین نمی‌توان بی‌تفاوت نسبت به این انتخابات بود و باید با مشورت، تفکر و تأمل در برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری هم مشارکت پرشور داشته باشیم و همه فرد اصلحی را انتخاب کنیم.

این انتخابات با همه انتخابات‌های گذشته یک تفاوت فاحش و روشن دارد و آن برگزاری در شرایط شیوع کرونا است که الزامات خاص خود را می‌طلبد.

هزار و ۲۷ شعبه أخذ رأی در خراسان‌جنوبی

مهدی قهرمانی، دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد شعب أخذ رأی در خراسان‌جنوبی ۹۰۲ شعبه بوده است، اظهار کرد: تعداد شعبات تعیین شده برای انتخابات ۲۸ خرداد به هزار و ۲۷ شعبه افزایش یافته است.

وی بیان‌کرد: تعرفه پیش بینی شده برای انتخابات ریاست‌جمهوری در خراسان‌جنوبی ۷۲۵ هزار برگ رأی و برای انتخابات شورای ۹ نفر شهر بیرجند ۲۰۰ هزار برگ رأی پیش بینی شده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: همچنین برای شوراهای پنج نفره شهر و روستاها ۳۱۷ هزار برگ تعرفه و برای شورای سه نفر روستایی نیز ۲۶۷ هزار برگ تعرفه رأی پیش‌بینی شده است.

۵۶۹ هزار و ۶۲۷ واجد شرایط رأی در استان

قهرمانی اظهارکرد: تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات در خراسان‌جنوبی ۵۶۹ هزار و ۶۲۷ نفر است که از این تعداد ۲۸۸ هزار و ۶۴۸ نفر مرد و ۲۸۰ هزار و ۹۷۹ نفر نیز زن هستند.

وی تعداد رأی اولی‌ها را نیز ۱۶۳ هزار و ۴۸ نفر دانست و ادامه‌داد: از این تعداد ۸ هزار و ۳۱۱ نفر مرد و هشت هزار و ۳۷ نفر نیز زن هستند.

تأکید بر استقرار شعب أخذ رأی در مکان‌های باز

دبیر ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: در زمینه دستورالعمل‌های بهداشتی نیز تأکید ما بر استقرار شعب أخذ رأی حتی الامکان در مکان‌های باز و یا مکان‌های بزرگ با امکان گردش هوا است و همچنین اقلام و ملزومات بهداشتی برای شعب أخذ رأی تأمین شده است.

قهرمانی اظهار کرد: ما زمانی می‌توانیم شاهد مشارکت حدأکثری مردم باشیم که سلامت مردم در انتخابات تأمین شده باشد و از این نظر و برای حفظ سلامت مردم افزایش شعب أخذ رأی را در انتخابات سال جاری در نظر گرفتیم.

تشکیل شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی

حجت‌الاسلام یدالله وحدانی نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات احتمالی در روز رأی‌گیری شعب ویژه در دادسرا و دادگستری خراسان‌جنوبی تشکیل شده است.

وی بیان‌کرد: همچنین ما این مسئله را ابلاغ کرده‌ایم که در صورت نیاز امکان حضور همکاران دادگستری در فرمانداری‌ها برای پیشگیری از برخی از مسائل احتمالی وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از مسائلی که ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی مطرح شد، مسائل مربوط به کرونا بود، گفت: در ستاد مطرح شد که در هر شعب أخذ رأی یک ناظر بهداشتی حضور داشته باشد.

وحدانی نیا اظهارکرد: البته این مسئله نیز مطرح شد که شاید دانشگاه علوم پزشکی نیروی کافی برای مستقر کردن ناظر بهداشتی در همه شعب أخذ رأی نداشته باشد که عنوان شد می‌توان از نیروهای بسیجی بعد از آموزش‌های لازم به عنوان ناظر بهداشتی استفاده شود.

حضور ناظر بهداشتی در همه شعب أخذ رأی

وی گفت: در هر حال چه با استفاده از نیروهای داخلی دانشگاه علوم پزشکی و چه از نیروهای آموزش دیده بسیجی در همه شعب أخذ رأی ناظر بهداشتی در جهت مراعات پروتکل‌های بهداشتی وجود خواهد داشت.

وی بیان کرد: این تصمیم ستاد انتخابات کشور به جهت جلوگیری از تجمعات در راستای رعایت ضوابط بهداشتی ناشی از کرونا اتخاذ شده است.

آغاز رأی‌گیری از ساعت هفت صبح

مرسل مالکی، رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، انتخابات امسال یک ساعت زودتر از ادوار گذشته و رأس ساعت ۷ صبح برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با عنایت به اینکه شعب اخذ رأی رأس ساعت ۷ صبح دایر می‌باشند و آماده فعالیت هستند، از همه هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود، همان ابتدای صبح برای انداختن رأی خود به صندوق اقدام نمایند.

مالکی گفت: به تعویق انداختن زمان حضور در شعبه و رأی دادن، شلوغی شعب در وقت بعدازظهر را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه ستاد انتخابات کشور مبنی بر فعال کردن اپلیکیشن شعبه یاب گفت: مردم می‌توانند با مراجعه به این اپلیکیشن که بنا به اخبار ستاد انتخابات، ظرف روزهای آینده فعال خواهد شد، نزدیکترین و خلوت ترین شعبه به محل سکونت خود را انتخاب نمایند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات افزود: همه افرادی که برای حضور در انتخابات در شعب اخذ رأی حضور پیدا می‌کنند، می‌بایست شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

خودکار شخصی به همراه داشته باشید

مالکی گفت: به جهت رعایت ضوابط بهداشتی استفاده از ماسک برای همه رأی دهندگان و عوامل اجرایی انتخابات الزامی است و افراد برای حفظ سلامتی خود، از خودکار شخصی استفاده نمایند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات اظهار کرد: با توجه به اینکه تعرفه‌ها دست به دست می‌شوند، بهتر این است که افراد دستکش به همراه داشته باشند.

در خراسان‌جنوبی برگ‌های رأی آماده، ناظران و مجریان آموزش دیده و همه چیز مهیا است تا ما با نوشتن نام کاندیداها سرنوشت کشورمان را برای چهار سال دیگر تعیین کنیم و مشخص کنیم دوست داریم کشورمان به چه سبک مدیریتی اداره شود.

پس این فرصت و حق را از خودمان نگیریم و بار دیگر نشان دهیم که آینده کشور و سرزمینمان برای ما حائز اهمیت است.

کد خبر 5235921

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی قهرمانی انتخابات 1400 استانداری خراسان جنوبی دادگستری خراسان جنوبی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها اردبیل خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی ستاد انتخابات خراسان جنوبی خراسان جنوبی ناظر بهداشتی شعب أخذ رأی هزار برگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردمسالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم