Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیب حورانی خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در کرانه باختری اشغالی رود اردن با با بیان اینکه فلسطینیان برای نخستین بار از سال ۱۹۷۴ میلادی تاکنون راهپیمایی تحریک آمیز سالانه صهیونیست‌ها در قدس اشغالی موسوم به راهپیمایی پرچم‌ را ناکام گذاشتند، گفت: ده‌ها جوان فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی زخمی یا بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: جوانان فلسطینی در برابر هزاران سرباز صهیونیست که در‌های بخش قدیمی قدس به ویژه منطقه باب العامود را محاصره کرده بودند سینه سپر کردند و در برابر آنان ایستادند. صهیونیست‌های شرکت کننده در راهپیمایی پرچم‌ها وارد منطقه باب العامود شدند و مراسم رقص پرچم‌ها را در نزدیکی این منطقه اجرا کردند، اما همانند سال‌های گذشته نتوانستند به منطقه قدیمی و مسجد‌الاقصی برسند.

او افزود: راهپیمایی امسال در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بسیار محدود بود. این راهپیمایی سالانه از سال ۱۹۷۴ میلادی آغاز شده است. فلسطینیان امسال برای نخستین بار در تاریخ رژیم جعلی صهیونیستی راهپیمایی پرچم‌ها را ناکام گذاشتند. صهیونیست‌ها این راهپیمایی را با ادعای متحد کردن مسجد الاقصی و قدس اشغالی برگزار می‌کنند. ده‌ها فلسطینی در درگیری‌های دیروز قدس زخمی و بازداشت شدند. همچنین شماری از فلسطینیان در کرانه باختری اشغالی رود اردن و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ میلادی زخمی شدند. نیرو‌های اشغالگر یکی از مساجد را در شهر اللد محاصره و به فلسطینیان تعرض کردند و نگذاشتند در راهپیمایی حمایت از قدس شرکت کنند. همچنین فلسطینیان در کرانه باختری به خصوص در الخلیل و بیت لحم و رام الله و اردوگاه‌ها و ورودی‌های شهر‌ها و شماری از روستا‌ها در حمایت از مسجد الاقصی تظاهرات کردند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

گفتنی است مقامات صهیونیستی پیش بینی کرده بودند در راهپیمایی امسال بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار صهیونیست شرکت کنند، اما رسانه‌ها تعداد شرکت کنندگان را حدود هزار نفر اعلام کردند که ترس از واکنش نیرو‌های مقاومت فلسطینی از علل اصلی شرکت نکردن گسترده صهیونیست‌ها در این راهپیمایی بوده است.

راهپیمایی پرچم‌ نشان از شباهت مواضع کابینه بنت با نتانیاهو است

در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد موافقت کابینه جدید رژیم صهیونیستی با برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی که خشم فلسطینیان از آن قابل پیش بینی بود، نشان می دهد مواضع این کابینه نیز با مواضع کابینه سابق در قبال فلسطینیان تفاوتی ندارد.

شهرک نشینان افراطی دیروز راهپیمایی پرچم‌ها را در قدس اشغالی برگزار کردند. این راهپیمایی تحت تدابیر شدید امنیتی که با بازداشت ده‌ها بازداشت و تعرض همراه بود برگزار شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد ۳۳ فلسطینی در درگیری با نیرو‌های اشغالگر در بخش قدیمی قدس زخمی شدند. مناطق مختلف فلسطین به سبب برگزاری این راهپیمایی شاهد خشم و غضب شدید فلسطینیان بود و بر همین اساس فعالیت‌های مختلفی در غزه برگزار شد و جوانان فلسطینی در رام الله، بیت لحم و الخلیل در کرانه باختری نیز تظاهرات کردند و با اقدامات سرکوبگرانه نظامیان رژیم صهیونیستی روبرو شدند.

ولید العمری خبرنگار شبکه در گزارشی گفت: کابینه جدید اسرائیل با وجود آن که از قبل می‌دانست اجازه به سازمان‌های افراطی اسرائیلی برای برگزاری راهپیمایی سالانه پرچم‌ها باعث وخیم‌تر شدن اوضاع که از اصل وخیم است می‌شود، با این حال در نشان دادن چراغ سبز به آن‌ها برای برگزاری راهپیمایی تردیدی به خود راه نداد. رژیم هزاران تن از نیرو‌های امنیتی را برای حفاظت از شرکت کنندگان در مسیر راهپیمایی از باب العامود تا باب الخلیل به خدمت گرفت. نیرو‌های امنیتی اسرائیل تلاش کردند فلسطینیان را از مسیر راهپیمایی دور کنند و هر کس را که در صدد نزدیک شدن به راهپیمایی و اعتراض به آن بر می‌آمد بازداشت می‌کردند. یک بانوی فلسطینی که با در دست گرفتن پرچم فلسطین خشم خود را از برگزاری این راهپیمایی نشان داده بود هدف اقدامات سرکوبگرانه نیرو‌های امنیتی رژیم اشغالگر قرار گرفت.

در ادامه گزارش آمده است: کابینه جدید اسرائیل به ریاست نفتالی بنت رئیس حزب راستگرای افراطی یمینا، در آغاز کار خود با برگزاری این راهپیمایی که به سبب حملات موشکی مقاومت فلسطین از نوار غزه در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو یک ماه به تعویق افتاد، موافقت کرد.

احمد الطیبی نماینده عرب کنست اسرائیل که در محل برگزاری راهپیمایی حضور داشت، گفت: تنها پرچم قانونی در قدس و باب العامود پرچم فلسطین است. پرچم اسرائیل که در اینجا به دست گرفته اند، نماد اشغالگری است.

در ادامه گزارش آمده است: این بار نیز تنش‌ها از سر گرفته شد و تظاهرات فلسطینیان خشمگین در مناطق مختلف فلسطین برگزار شد و نیرو‌های اشغالگر با نزدیک شدن تظاهرکنندگان به پاسگاه‌های خود به سرکوب شرکت کنندگان پرداختند.

در پایان گزارش آمده است: خشم فلسطینیان از راهپیمایی پرچم که اسرائیلی‌های افراطی به مناسبت شادی از اشغال شرق قدس و بسط حاکمیت خود بر آن برگزار کردند قابل پیش بینی بود، ولی کابینه جدید اسرائیل با این حال یک روز پس از به دست گرفتن قدرت اجازه برگزاری آن را صادر کرد. همین امر نشان می‌دهد مواضع کابینه بنت در قبال فلسطینیان با مواضع کابینه سابق به ریاست نتانیاهو هیچ تفاوتی ندارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی نفتالی بنت راهپیمایی پرچم بنیامین نتانیاهو برگزاری راهپیمایی کرانه باختری راهپیمایی پرچم قدس اشغالی مواضع کابینه کابینه جدید باب العامود صهیونیست ها شرکت کنند پرچم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شباهت عجیب دانیال حکیمی و پسرش

شباهت عجیب دانیال حکیمی و پسرش

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ تل‌آویو
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...
  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • مانع‌تراشی بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا
  • شباهت عجیب دانیال حکیمی و پسرش
  • هاآرتص: بن‌گویر و اسموتریچ در موضوع تبادل اسرا مانع‌تراشی می‌کنند
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • ۵۸ درصد صهیونیست‌ها خواستار برکناری فوری نتانیاهو هستند