Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیروز فاضلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ با اختصاص ۲۰ درصد یارانه خرید با حضور ۳۱ کتاب فروشی استان از  بیست و سوم خردادماه آغاز شد و بدلیل استقبال مخاطبان تا پایان روز بیست و پنجم خردادماه تمدید شد و در نتیجه رتبه ششم به لحاظ پر فروش ترین استان کشور بر اساس تعداد کتاب، رتبه هشتم پرفروش‌ترین استان ها بر اساس مبلغ فروش در کشور از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتابخانه فرازمند رشت رتبه دوم  پرفروش ترین کتابفروشی ها را بر اساس فروش تعداد کتاب به خود اختصاص داد ،اظهار داشت: کتابفروشان و ناشران نیز از خسارت های کرونا در امان نماندند اما طرح های فصلانه کتاب علاوه بر کمک به ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه حمایتی هر چند اندک برای این قشر از جامعه نیز هست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: سال گذشته بیش از ۳۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریالی کتاب طی چهار دوره طرح فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در کتابفروشی‌های گیلان فروخته شد و تعداد کتاب‌های خریداری شده توسط گیلانی‌ها در چهار دوره طرح بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه کتاب که در سال ۱۳۹۹ برگزار شد نیز قابل توجه بود و در مجموع ۸۹ هزار و ۵۱۵ جلد کتاب در این طرح‌ها توسط گیلانی‌ها خریداری شد.

فاضلی گفت: طرح‌های فصلی فروش یارانه‌ای کتاب در این چند سال با استقبال خوب و رو به رشد گیلانی‌ها مواجه بوده و هر بار در مولفه های متعدد چون کتاب فروشی برتر، میزان خرید کتاب ، تعداد کتاب و ... در بین استان‌های برتر بوده است.

وی ، یاد آور شد در سال ۹۹ در مجموع حدود ۴۰ روز سال به فروش فصلی کتاب اختصاص یافت که با توجه به محدودیت‌های کرونایی و برگزار نشدن نمایشگاه‌های حضوری کتاب این طرح ها بر مبنای فروش یارانه‌ای مورد استقبال مخاطبان کتاب واقع شد.

طرح " توزیع یارانە کتاب از طریق کتابفروشان" با هدف تقویت جریان توزیع و فروش کتاب از طریق چرخە حرفه‌ای و اصولی نشر، شکل گرفت و نخستین دورە‌اش با عنوان "کتابفروشی به وسعت ایران" از پائیز سال ۹۴ اجرا شد و طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰هفدهمین دوره طرح‌های یارانه حمایتی از کتابفروشان بود که تا پایان بیست و پنجم خرداد ماه تمدید شده بود.
 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی پروندهٔ خبری هفته کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی تعداد کتاب طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه‌ای در قم
  • تاوان میلیاردی برای قاچاقچیان گاز مایع یارانه ای در قم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب