Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-03@14:45:32 GMT

واکسن ایرانی موثرتر از واکسن چینی است؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۸۵۴۲

واکسن ایرانی موثرتر از واکسن چینی است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مینو محرز، مسئول ارزیابی علمی واکسن ایرانی در  برنامه «تهران ما سلامت رادیو تهران» با اشاره به صدور مجوز نهایی تزریق واکسن کرونای کووبرکت ایران، گفت: بر اساس ارزیابی‌های موجود،  تاثیرگذاری این واکسن از نظر آنتی بادی‌های خنثی کننده حدود ۸۰ درصد است؛ ضمن اینکه این واکسن عارضه جدی هم نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی دوز از این واکسن موجود است و تا آخر خرداد حدود ۲ تا ۳ میلیون دز دیگر برای واکسیناسیون تحویل می‌شود و سپس از یک تا دو ماه آینده در کارخانه اصلی به صورت ماهانه چندمیلیون دز از این واکسن تولید خواهد شد.

محرز در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که دوز اول را از واکسن خارجی استفاده کرده اند می‌توانند برای دوز دوم از واکسن ایرانی استفاده کنند و با عارضه خاصی مواجه نخواهند شد؟»، گفت: عوارض ایجاد نمی‌شود؛ اما قبلا اعلام شده بود می‌توان دوز اول را از یک نوع واکسن و دوز دوم را از نوع دیگری استفاده کرد اما در حال حاضر بر اساس مقالات جدید این مورد توصیه نمی‌شود.

 مسئول ارزیابی علمی واکسن ایرانی کووبرکت بیان داشت: اگر فاصله‌ای بین دز اول و دوم افتاده و واکسن دوز اول برای تزریق موجود نیست بهتر است در صورت استفاده از واکسن برکت، این واکسن برای دو دز تزریق شود تا خیالمان راحت باشد که فرآیند واکسیناسیون تکمیل شده است.

وی متذکر شد: در واقع باید از اول واکسیناسیون تکرار شود. این امر برای تمامی واکسن‌ها مثل آسترازنکا و سینوفارم مصداق دارد؛ ضمن اینکه اثربخشی برکت بیشتر از سینوفارم است.

محرز با تاکید بر رعایت فاصله زمانی دزهای واکسن کرونا، گفت:این فاصله زمانی برای پلتفرم‌های مختلف متفاوت است. فاصله بین دز اول و دوم آسترازنکا سه ماه است. کوو برکت و سینوفارم ۴ هفته و نهایت ۶ هفته است.

مسئول ارزیابی علمی واکسن ایرانی با اشاره به مطالعات علمی در آمریکا، خاطرنشان کرد: ۶ ماه تا ۱ سال پس از تزریق دز دوم واکسن، باید دز یادآوری تزریق شود.

وی انتظارات خود از دولت سیزدهم را اینگونه عنوان کرد: باید ستاد بحران بیماری‌های عفونی در دولت سیزدهم تشکیل شود. با بلایی که سر طبیعت آورده‌ایم به صورت طبیعی و غیر طبیعی با ویروس‌هایی که بیماری‌های عفونی ایجاد می‌کنند؛ مواجه خواهیم بود؛ بنابراین باید از حالا برنامه‌ای علمی و عملی برای سلامت مردم در آینده و در برخورد با بحران پاندمی ویروس ها جدید اندیشیده شود.

محرز با اشاره به اینکه نزدیک شیوع آنفلوآنزا هستیم و تهیه واکسن باید در دستور کار باشد،گفت: حالا که سیستم واکسن سازی در ایران در حال راه اندازی است و دیگر نباید واکسن را از خارج وارد کنیم، باید سیستمی برای واکسیناسیون و عوارض آن به وجود آید و امکان ساخت هر نوع واکسن و وسیله شناخت ویروس‌ها را داشته باشیم و در کنار آن از افراد باصلاحیت بهره ببریم؛ در عین حال که تمامی پروتکل‌ها هم باید رعایت شوند.

مسئول ارزیابی علمی واکسن ایرانی خاطرنشان کرد: داروی جدیدی برای کووید نیامده است.

وی بر تزریق واکسن ایرانی تاکید کرد و گفت: واکسن ایرانی را تزریق کرده‌ام؛ اگرچه برخی گفتند آب مقطر زده‌ام یا واکسن فایزر تزریق کرده‌ام اما اینطور نیست. من دو دز واکسن ایرانی کوو برکت را تزریق کرده‌ام و خدارو شکر آنتی بادی خوبی هم در بدن من تشکیل شده است.

پربیننده ترین آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش برای کدام دوره ها به معلم نیاز دارد؟ صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۰۳/۲۶) سطح کیفی معلمان چطور است؟ معلمان از مرداد واکسن کرونا می زننـد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن

در شبی که ناکامی منچستریونایتد در کسب سهمیه قطعی شد، جیدون سانچو فرم بی‌نظیری را به نمایش گذاشت. 

طرفداری | دورتموند با درخشش جیدون سانچو در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی 1-0 دست یافت. 

ساعاتی پیش نشریه تلگراف انگلیس با انتشار گزارشی عنوان کرد: در منچستریونایتد همه خواهان درخشش جیدون سانچو هستند، اما نه برای بازگشت، بلکه برای کسب درآمد از محل فروش این بازیکن. وینگر انگلیسی که برای پنج ماه از تمرین با تیم اصلی منچستریونایتد منع و به آکادمی این تیم تبعید شده بود، در بازگشت به دورتموند در حال بازیابی فوتبالش است. سانچو پس از درخشش مقابل آیندهوون و اتلتیکومادرید، امشب نیز با عملکرد مثال‌زدنی، تیمش را مقابل پاری سن ژرمن به پیروزی رساند. عملکرد جالب توجه این بازیکن در حالی رقم می‌خورد که منچستریونایتد به صورت قطع در فصل آینده لیگ قهرمانان حاضر نخواهد بود. در کنار ناکامی فوتبال انگلیس در کسب سهمیه پنجم فصل آینده، شیاطین سرخ لیگ برتر را در بهترین حالت در رتبه پنجم به پایان خواهند رساند. 

عملکرد جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن  88% پاس صحیح 13 دوئل موفق (بیشترین در بازی) 12 دریبل (بیشترین در بازی) 3 ایجاد موقعیت گلزنی (بیشترین در بازی) 11 لمس توپ در محوطه حریف (بیشترین در بازی) 99 لمس توپ (بیشترین برای دورتموند) 51 پاس صحیح (بیشترین برای دورتموند) 7 توپ ربایی (بیشترین برای دورتموند)

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • مشارکت‌های مردمی همزمان با تزریق زمین در نهضت ملی مسکن
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تزریق اعتماد به نفس؛ درخشش خیره‌کننده جیدون سانچو مقابل پاری سن ژرمن
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید