Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد فخری زاده، فرزند شهید فخری زاده در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز؛ در رابطه با تاثیر عملکرد دولت‌ها جهت مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: بسیار واضح است که قوه مجریه به واسطه رویکردها و ارتباطاتی که دارد بیشترین نمود را در بین مردم و وضعیت کشور دارد، البته من نافی نقش قوای مقننه و قضائیه نیستم بلکه آن‌ها نیز نقش خودشان را دارند، اما قوه مجریه با توجه به اختیارات و شرح وظایفی که دارد بیشترین تاثیر را در وضعیت موجود کشور دارد و مردم شاهد عملکرد مستقیم قوه مجریه در کار، تولید، ارتباطات و همچنین معیشتشان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان مطلب فوق، ادامه داد: بدیهی است که اگر قوه مجریه عملکرد مناسبی نداشته باشد، نتیجه اش می‌شود وضعیت موجود و نابسامانی‌های اقتصادی، اجتماعی، تولید، فرهنگ، امنیت و تمام مواردی که خروجی عملکرد قوه مجریه است و اگر این عملکرد مناسب نباشد مردم نسبت به جریان انتخابات دلسرد می‌شوند.

فخری زاده تاکید کرد: البته مردم صبور و سرافراز ما همیشه هوشمندانه در صحنه حضور داشتند و همواره نیز در مسیر تغییر حرکت می‌کنند و واضح است که به واسطه یکسری ناکامی‌ها و ناملایمتی‌ها، پشت نظام و انقلاب خودشان را خالی نکرده و در انتخابات آتی هم حضور خود را به رخ دشمنان کشور عزیزمان خواهند کشید.

فرزند شهید برجسته کشور یکی از ویژگی‌های ممتاز رئیس جمهور کارآمد در دولت آینده را تلاش و همت مضاعف جهت رفع وضعیت موجود دانست و تشریح کرد: ممکن است مدیری در برهه‌ای دیگر می‌توانست رئیس جمهور مناسبی برای کشور باشند، اما در این برهه نمی‌تواند، پس برای اصلاح وضعیت موجود کشور چه به لحاظ داخلی و چه برون مرزی باید دقت کنیم. قبل از اینکه به مبحث رئیس جمهور و دولت کارآمد برسیم باید بهتر از گذشته وضعیت موجود کشور را بشناسیم و همچنین برای وضعیت مطلوب برنامه ریزی و طراحی کنیم.

فخری زاده با اشاره به این نکته که متاسفانه ما امروز در کشور درگیر دو موضوع اساسی هستیم که شامل پدیده بداخلاقی و نیز دوگانه سازی است اذعان کرد: البته روی صحبتم به جناح و جریان خاصی نیست و صرفا به تشریح وضعیت موجود می‌پردازم و معتقدم همین بی اخلاقی‌ها در یک جا منجر به اختلاس شده و در جای دیگر ناکامی‌های بورس یا وضعیت معیشت مردم را در پی داشته و یا دیپلماسی برون مرزی ما که متاسفانه در حال حاضر یک سیاست و استراتژی وادادگی است و وضعیت درون مرزی که استراتژی و سیاست‌ ما باید جهت اعتلا و اقتدار نظام ایران اسلامی باشد، اما مناسب نیست.

وی به آسیب شناسی بحث های دوگانه سازی‌ در کشور پرداخت و تشریح کرد: دوگانه سازی‌های مذاکره و معیشت مردم یا دوگانه تحریم و اقتدار و قدرت نظامی، همچنین دوگانه اسلام و فرهنگ و یا دوگانه دروغ و سیاست که برای مردم ساخته شده و باید بین اینها انتخاب کنند، باید هرچه زودتر برچیده شود.

فخری زاده با اشاره به اینکه امروز بین فرهنگ و اسلام برای مردم دوگانه ساخته شده و این سوال مطرح می‌شود که آیا اسلام می‌تواند فرهنگ ساز باشد یا خیر و یا دوگانه بین دروغ و سیاست که می‌گوید در سیاست باید دروغ گفت تا کارها پیش برود و بسیاری از این دوگانه‌ها که نتیجه‌اش وضعیت امروز ماستف بیان کرد: من معتقدم امروز ایران نیاز به یک رئیس جمهور صادق، عالم و فراجناحی دارد، رئیس جمهوری که نه تنها خودش مفسد نیست بلکه بتواند با فسادی که در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی ریشه دوانده مبارزه کند و در عین حال با مردم صادق و روراست باشد.

این فرزند شهید پایبندی به جمهوریتی که رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) از آن صحبت می‌کردند را یکی از شاخصه های رئیس جمهور آینده دانست و ادامه داد:  پس از امام نیز مقام معظم رهبری در مسیر جمهوریت حرکت کردند و مسیر جمهوریت و انتخاب مبنای نظام را به عنوان تنها حکومتی که در تاریخ بشریت بر انتخاب مردم بنا شده تعیین کردند و زمانی که رئیس جمهور در این مسیر حرکت کند باید به جمهور صادق بوده و در عین صداقت، اعتماد مردم را جلب کند تا در نتیجه اقتدار نظام و اعتلای کشور را به همراه داشته باشد.

این فرزند شهید افزود: در بحث فراجناحی بودن نظام اسلامی، هنگامی که ما به رویکرد امام و رهبرمعظم انقلاب نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هیچ کدام از این دو بزرگوار نگاه‌های جناحی و سیاسی در هیچ برهه‌ای نداشتند و همچنین شهید فخری زاده نیز به صراحت اعلام کردند که جریان اصولگرا و اصلاح طلب و احزابی که وجود دارد، زائیده دست استعمار و استکبار است به دلیل اینکه یک روز با بحث شیعه و سنی، در درون آنها تفرقه ایجاد می‌کند و یک روز هم در سیاست و حکومت با ایجاد احزاب مختلف، چند فرقگی را رواج می‌دهد.

وی تاکید کرد: فراجناحی بودن رئیس جمهور به این معناست که وی بدانند به واسطه توانمندی، کارنامه و شایستگی ‌اش باید در پست‌های مختلف انتخاب شود نه به واسطه گرایش و انتصابش به یک جناح خاص، که در این برهه از زمان مستلزم ورود رئیس جمهوری تواناست تا کشور را از این بحران نجات دهد، همانگونه که ما درحال حاضر مسئله یا مشکل اقتصاد و معیشت و دیپلماسی نداریم، بلکه چندین مسئله و مشکل در حوزه اقتصاد و سیاست و دیپلماسی کنار هم جمع شده و تبدیل به یک بحران شده‌اند و رئیس جمهور آینده در نهایت سلامت و صداقت و نگاه فراجناحی باید این بحران را مدیریت کند.

پایان پیام/

سیده سمیه حسینی کد خبر: 1099587 برچسب‌ها مشارکت در انتخابات

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مشارکت در انتخابات دوگانه سازی وضعیت موجود فرزند شهید رئیس جمهور قوه مجریه فخری زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۸۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه که صبح امروز برگزار شد گفت: تولیدات کارگران عزیز ما علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها برای کشور نقش آفرین است.

وی‌افزود: همان طور که رهبری بر آن تاکید فرمودند، تلاش‌ها و اقدامات کارگران ما باید امید آفرین باشد و همان طور که در شعار امروز این جشنواره آمده است، «ما پای کار ایران هستیم» و این شعار نشان از روحیه جهادی و ارزشمند کارگران، مدیران و کارفرمایان ماست.

رئیس جمهور اظهار کرد: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است و در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند و تلاش و فعالیت‌های کارگران ایرانی به عنوان محور همه تلاش‌ها در عرصه تولید محسوب می شود و نقش کارگران در آن بی بدیل است، لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت بگیرد.

در حال تکمیل

کد خبر 6092960

دیگر خبرها

  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور