Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اسحاق جهانگیری روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات بر اساس اندیشه امام خمینی(ره)، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است و تحقق این مهم در مشارکت حداکثری بوده و این امر منوط به این است که دستگاه‌های سیاستمدار و مجری به قانون اساسی تعهد و التزام داشته باشند و هم مردم و جریانات سیاسی نسبت به انتخابات مسئولیت و حساسیت داشته باشند و در انتخابات حضور همه جانبه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره انتخابات و مشارکت حداکثری اظهار کرد: در انتخابات اخیر ایشان با تعبیر خاصی درباره حضور مردم در انتخابات صحبت کردند و دو بار با این تعبیر اگر کسی نظام و رهبری را قبول ندارد به خاطر ایران در انتخابات شرکت کنند، از این موضوع یاد کردند و این نشان دهنده جایگاه منحصر به فرد اقتدار ایران است.

جهانگیری اضافه کرد: هر کسی به آینده ایران و کشور فکر می‌کند حتماً باید به اقتدار ایران فکر کند و حتماً حضور در انتخابات در بالا بردن اقتدار ایران در منطقه و بین الملل بسیار تاثیرگذار است.

وی خاطرنشان کرد:انتظار می‌رفت شورای نگهبان طوری عمل کند که در انتخابات پیش رو یک مشارکت حداکثری به وجود بیاورد و زمینه یک مشارکت حداکثری و رقابتی را فراهم کند که متاسفانه چنین نشد طوری که مقام معظم رهبری در عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها به خاطر برخی گزارش‌های غلط گفتند ظلم و جفا شده است.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان باید این موضوع را جبران می کرد که تاکنون جبران نشده است و الان با گلایه افراد و مردم روبرو هستیم. فکر می‌کنم گلایه‌ها را باید در این مقطع کنار گذاشته و به ایران، آینده کشور و جمهوری اسلامی فکر کنیم.

وی افزود: برای صیانت از جمهوریت نظام و صندوق رای همه باید در پای صندوق‌های رای حاضر شویم و به نامزدی که فکر می‌کنیم می‌تواند در دفاع از جمهوریت نظام و حقوق حداکثری مردم و در گذر از مشکلات پیچیده‌ای که مردم با آن مواجه هستند و همچنین مشکلات منطقه و بین المللی برنامه جامع برای عبور دارد و با تشکیل تیم مناسب و دولت قوی می‌تواند کشور را از مشکلات عبور دهد، به او رای داده شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: جهانگیری انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری جمهوریت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • تشکیل شوراها به منزله مشارکت مستقیم مردم در اداره امور شهرها است