Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: خبرگزاری فارس از  جمله خبرگزاری‌های مطرح و دارای حسن شهرتی است  که طی سال‌های متمادی عوامل توانمندی در این رسانه فعالیت داشته و قلم می‌زنند.

وی در خصوص اهمیت مشارکت مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، بیان داشت: دو رکن اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر جمهوریت و اسلامیت است و انتخابات نیز جلوه‌ای از جمهوریت می‌باشد لذا به گواه تاریخ می‌توان گفت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان دموکرات‌ترین نظام‌های جهان در سطح منطقه و دنیا مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم حوزه انتخابی‌اش، افزود: یکی از مهم‌ترین جلوه و نمودهای بین‌المللی هر حکومت برگزاری انتخابات در آن کشور است و برهمین اساس حضور پرشور و حداکثری مردم در این رویداد سیاسی و ملی می‌تواند زمینه‌ساز تقویت جمهوریت نظام و نقطه عطفی بر فرمایشات  حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بر ادای حفظ اهم واجبات باشد.

نخعی شاخص‌های انتخاب اصلح برای مدیریت قوه مجریه و شخص دوم کشور را فوق‌العاده مهم دانست و خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای معظم رهبری، برنامه‌های راهبردی و استراتژی‌های و اجرای قوانین مصوبه مجلس شورای توسط رئیس جمهور جامعه عمل می‌پوشد لذا چنانچه این رویکرد در سیستمی قوی و به روز اجرا نشود عملاً سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای نمی‌تواند به نتیجه مطلوب و مورد انتظار مردم بینجامد.

رئیس جمهور باید فسادستیز و پاکدامن باشد

وی یادآور شد: رئیس جمهور باید فردی کاردان و پاکدامن، مدیری توانمند و فسادستیز، روحیه‌ای تعامل‌ برانگیز و مردمی داشته‌ باشد تا بتواند نگاه داخل و خارج را به خود منعطف کند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: ایران جزو کشورهایی است که سرمایه‌های خدادی و نیروهای انسانی توانمندی دارد و ازسویی با توجه به وجود هفت درصد منابع معدنی دنیا در ایران، یک درصد جمعیت جهانی، موقعیت استراتژی مرزی با ۱۵ کشور، مالکیت فوق‌العاده بازار داخلی و منطقه‌ای ما می‌توانیم با مدیریت منسجم و بالقوه موجود نقش پیش‌رانی در حوزه اقتصاد حتی جهانی داشته ‌باشیم.

نخعی در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دولت انقلابی، عنوان کرد: علی‌رغم وجود چالش‌‌های زیاد در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، تورمی و تحریمی می‌توان با شکل‌گیری نخستین دولت جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب مبتنی  بر شایسته‌سالاری، نیروی پرشور جوانی و وحدت ملی امیدوار بود تا کشور را از این پیج خطرناک تاریخ عبور دهد.

ساختارهای ناسالم اجتماعی، کاهش ارزش پول ملی می‌طلبد رئیس جمهوری‌ مردمی با روحیه خدمتگذاری، داشتن نگاه عدالت‌محور در توزیع ثروت و امکانات سکاندار قوه مجریه شود

 

وی با اشاره به فساد و رانت شکل‌ گرفته در برخی از ادارات و سازمان‌ها، اظهار داشت: ساختارهای ناسالم اجتماعی، کاهش ارزش پول ملی، پرداخت یارانه‌های غیر کارشناسی فسادآور و ضد تولید می‌طلبد رئیس جمهوری‌ مردمی با روحیه خدمتگذاری، داشتن نگاه عدالت‌محور در توزیع ثروت و امکانات، اشراف به مسائل سیاسی بین‌المللی و مطلع از اوضاع داخلی سکاندار قوه مجریه شود.

گلایه از عملکرد ضعیف دولت فعلی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در ارتباط با عملکرد دولت روحانی، اذعان داشت: وضعیت  موجود به لحاظ اقتصادی، معیشتی، تورمی، گرانی که حتی ربطی به تحریم ندارد نشان‌دهنده عملکرد ضعیف دولت فعلی است.

نخعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به الاف‌ کردن کشور و وصل نمودن آن به برجام و fatf که می‌توانست در مذاکرات با قدری هوشمندانه‌تر و از موضع ‌قدرتمندانه‌تر و عزت‌مندانه‌تری وارد نشدیم اشاره کرد و افزود: اگرچه تحریم اثر داشته اما نه به آن شدتی که عنوان می‌شود.

وی نخسین اقدام دولت بعدی را تمرکز بر حوزه اقتصاد دانست و گفت: افزایش ارزش پول ملی و کاهش تورم که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و عقبه‌ای در سیاست‌گذاری‌ها و مانع زدایی‌های دارد، باید با هماهنگی سایر قوا و رهنمودهای رهبری صورت پذیرد.

بی‌توجهی مسئولان به طرح توسعه نهبندان و سربیشه

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس در خصوص ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های حوزه انتخابی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه، گفت: مقام معظم رهبری در سفری که به نهبندان داشتند فرمودند «من به این شهرستان آمده‌ام تا توجه مسئولان را به منطقه جلب کنم»، بعد از آن طرح توسعه نهبندان و سربیشه شکل گرفت و هدف‌گذاری‌ خوبی نیز با تخصیص اعتبارات در هیأت دولت شده بود که متأسفانه عملیاتی نشد و وضعیت موجود این شهرستان نتیجه عدم پیگیری و بی‌عملی برخی مسئولان در رده‌های مختلف است.

یکی از جاهایی که میانگین نمره عدالت در کشور را پایین آورده همین خراسان‌جنوبی و شدیدتر از آن حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه است

 

نخعی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با نمره خوب نگرفتن دولت در مؤلفه عدالت، خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که میانگین نمره عدالت در کشور را پایین آورده همین خراسان‌جنوبی و شدیدتر از آن حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه است که مورد توجه رهبری نیز بوده ‌است و هنوز بعد از سال‌ها در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، خدماتی، آب، ارتباطات و جاده‌های مواصلاتی علی‌رغم  نعمت‌های الهی و استعدادهای سرشار انسانی از جمله بهترین و غنی‌ترین معادن‌ زیرزمینی، فرصت‌های مرز مشترک طولانی، جاذبه‌های توریستی نتوانسته‌ایم‌ محرومیت را از چهره آن بزداییم.

وی یکی از بهترین فرصت‌های خراسان‌جنوبی را مرز مشترک با افغانستان دانست و گفت: اگرچه‌ بازارچه ماهیرود فعال است اما متأسفانه آنطور که باید و شاید استفاده درست و مردمی از آن نمی‌شود و مردم از درآمدهای آن منتفع نمی‌شوند.

تعطیلی چند ساله بازارچه‌ مرزی نهبندان

بازارچه ‌مرزی دوکوهانه با فعالیت بیش از سه دهه الان تعطیل است، آن هم بازارچه‌ای که فلسفه سکونت مردم در منطقه بوده و اکنون سرگردان هستند

 

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس با انتقاد از تعطیلی چند ساله قدیمی‌ترین بازارچه‌ مرزی شهرستان نهبندان، اظهار داشت: بازارچه ‌مرزی دوکوهانه با فعالیت بیش از سه دهه الان تعطیل است، آن هم بازارچه‌ای که فلسفه سکونت مردم در منطقه بوده و اکنون سرگردان هستند.

نخعی یکی از اولویت‌های کاری خود در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را فعال کردن این بازارچه‌ عنوان کرد و افزود: بعد از انجام مکاتبات سفری به افغانستان داشته و بعد از جذب نظر دولت افغان مشخص شد گره اصلی کار در کشور خودمان است.

وی با تأکید بر اینکه در بحث مرزها و بازارهای میلیاردی هنوز متولی مشخصی در ایران وجود ندارد، مطرح کرد: مشکلات ساختاری و تشکیلاتی در این حوزه وجود دارد و دولت آینده باید در این خصوص برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری ویژه‌ای داشته باشد.

قفل شدن صادرات و واردات با دستورالعمل‌های غیرکارشناسی

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس صدور دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های متعدد و غیرکارشناسی با امضاهای طلایی حوزه بازارچه‌های مرزی در دولت را مخل توسعه منطقه دانست و یادآور شد: فقط در سال گذشته بیش از ۴۰۰ دستورالعمل و آیین‌نامه در حوزه تجارت مرزی صادر و ابلاغ ‌شده که در برخی از موارد متناقض یکدیگر هستند و منجر به قفل شدن صادرات و واردات مرزی و دلسرد کردن تجار شده است.

نخعی اشاره به مراجعات متعدد به وزارتخانه‌های کشور و امور خارجه و پاس‌کاری‌های خسته‌کننده کارگزاران این حوزه، خاطر نشان کرد: بالاخره در فراکسیون مرزهای‌ مجلس متولیان امر را متقاعد کردیم تا مصوبه کارگروه مرز را مشروط بر اینکه وزارت خارجه طی رایزنی‌های با کشور مقابل در مدت مشخص انتظارات ما را تأمین کند تهیه تا برای عملیاتی شدن آن در اختیار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: عملکرد دولت روحانی توسعه نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب، کاپیتان محمد محمدی بخش چهارشنبه در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یکی از وزارتخانه پُرکار و پُردامنه حوزه مسئولیت در دولت سیزدهم است و می‌توان گفت بخش عمده‌ای از مطالبات مردم در این حوزه محقق می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: صنعت هوایی ایران از آبان ۵۸ یا به اعتقاد برخی از بهمن ۵۷ دچار تحریم است؛ مخرج مشترک تمام تحریم‌ها حتی تحریم‌های حوزه‌های غیرهوایی به حوزه هوایی برمی‌گردد، در حقیقت تحریم‌های حوزه مالی نیز که به کشور اعمال شد صنعت هوایی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی اضافه کرد: امروز علامت سوال بزرگ استکبار به‌ویژه آمریکای جنایتکار و همدستانش از خودشان این است که با اینهمه تحریم چطور می‌شود که ایران هنوز بتواند اقتدار خود را در بخش هوا و فضا حفظ کند، آنها منتظر زمین خوردن هستند و منتظرند که کشور ایران حتی یک فرودگاه و پرواز هم نداشته باشد.

معاون وزارت راه و شهرسازی افزود: امروز نظام جمهوری اسلامی از ۱۰۰ فرودگاه و بیش از ۲۰ شرکت بهره می‌برد و به ۱۰۸ نقطه دنیا پرواز دارد و توانسته دو امانت مردم یعنی ایمنی و امنیت را حفظ کند.

وی اضافه کرد: بخش هوایی در آتشفشانی از بحران‌ها و تهدیدها از جمله اتفاقات اخیر کشور ایمن و آرام کار خود را انجام می‌دهد، در واقع افراد بسیاری در این عرصه برای امنیت آسمان کشور در تلاش هستند، برخی از آنها به صورت گمنام در لایه‌های مختلف در حال کار هستند تا آسمان کشور امن و آرام باشد، البته نخستین وظیفه حکمرانان در صنعت هوایی همین است.

او بر ضرورت توسعه صنعت هوایی تأکید کرد و گفت: امروز توسعه بخش هوایی پیشران پیشرفت در حوزه‌های مختلف است، توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها زمان‌بر است اما ما ناگزیر هستیم که توسعه در حوزه هوایی انجام شود.

به گفته محمدی بخش امروز در بسیاری از جزایر هواپیمای مسافربری می‌نشیند، مردم ما با هواپیمای خودمان به حج می‌روند؛ اربعین ۱۴۰۰ برای ۳۰ هزار نفر جابه‌جایی در شرایط نامطلوبی به سر می‌بردیم اما با تدابیر اتخاذ شده در اربعین ۱۴۰۲، حدود ۴۵۰ هزار زائر با پروازهای خودمان جابه جا شدند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه امروز برای اقصی نقاط اروپا و آسیای شرقی پرواز داریم، گفت: عملیات وعده صادق نشان داد که جمهوری اسلامی ایران و فرزندان دلیرش زیر بار هیچ زورخواهی و باج خواهی نخواهد رفت؛ فراموش نکنیم که آسمان شیراز پذیرای بیش از چند هزار پرواز در همین باره زمانی بود.

وی بیان کرد: حتی برای یکی از فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس اتفاقی افتاد و به دلیل محدودیت‌هایی که برای فضای امنیتی ایجاد شده بود تا آرام شدن وضعیت آن فرودگاه، مجبور بودیم تا روی شیراز چند صد پرواز را هدایت کنند؛ این اتفاقات خوب جز با اتکا به دانش جوانان این مرز و بوم میسر نبود.

محمدی بخش اضافه کرد: در حوزه فرودگاهی، سیاست دولت سیزدهم سیاست رشد متوازن است؛ یعنی ما بایستی هم فرودگاه‌ها را در حوزه ایمنی، امنیت و تسهیلات، ایرلاین ، شرکت و هواپیما توسعه دهیم و هم مدل‌های مختلف هواپیمایی داشته باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است امروز جمهوری اسلامی برای تأمین و نگهداری در بخش‌های مختلف هوایی محتاج هیچ کشوری نیست.

او گفت: خیلی خون دل خورده شده تا به این جایگاه رسیدیم، امروز فرودگاه را خودمان می‌سازیم، طراحی، نظارت، مشاوره، اجرا، کنترل و ساخت رادارش توسط نیروهای بومی انجام می‌شود.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم زیر ۱۰۰ فروند هواپیمای عملیاتی بوده اما امروز در چند بعد هم خرید هواپیما، هم ورود هواپیما و هم تعمیرات اساسی هواپیماها کار می‌شود.

محمدی بخش با اعتقاد به اینکه در دولت سیزدهم اقدامات قابل توجهی برای توسعه و نوسازی ناوگان انجام می‌شود، گفت: شیراز نیز به عنوان سومین حرم اهل بیت است نقش بسزایی در جذب زایرین کشورهای همسایه و اقصی نقاط ایران دارد و سهم عمده‌ای از بخش گردشگری کشور را به خود اختصاص داده است، بنابراین توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: حوزه گردشگری موتور محرک اقتصاد کشور است، البته موتور محرک اصلی‌تر حمل و نقل است؛ اگر حمل و نقل فراهم نباشد مفهومی در حوزه گردشگری نخواهیم داشت.

وی بر لزوم استانداردسازی در سطح عالی در حوزه فرودگاهی تأکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف محیط زیست، سبز بودن فضای فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی حوزه تخصصی فرودگاه شهید دستغیب شیراز اتفاقات خوبی افتاده است.

محمدی بخش با بیان اینکه امروز از فرودگاه شهید دستغیب شیراز بهره‌برداری دوگانه می‌شود، افزود: در این فرودگاه هم سرویس بخش نظامی و هم بهش غیرنظامی ارائه می‌شود که این اقدام نیاز به هماهنگی‌های بسیاری دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: فرودگاه‌های استان فارس هنوز هم نیازمندی‌های متعددی دارند که اتخاد تدابیر لازم برای رفع این نیازها در دستورکار است.

وی عنوان کرد: اخذ گواهینامه بر مبنای قوانین بالادستی که سازمان هواپیمایی بر ما تکلیف کرده جزو الزامات است و بر این مبنا استانداردهای چندگانه‌ و چندلایه‌ای پایه‌گذاری می‌شود،دستورالعمل‌هایی نوشته و بازدید می‌شود؛ همه این ها حلقه‌های زنجیر به هم پیوسته حوزه ایمنی و امنیت است.

محمدی بخش افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز سومین یا چهارمین فرودگاهی است که موفق شده گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استانداردهای جهانی را اخذ کند.

وی بر لزوم راه‌اندازی «کارگو» در استان فارس تأکید کرد و گفت: امروز باید در حوزه کارگو برای استان فارس فکر کنیم؛ در این حوزه عقب هستیم، کارگو از ضرورت‌هایی است که باید در یکی از فرودگاه‌های این استان راه‌اندازی شود، در حال حاضر محصولات درجه یک کشاورزی فارس به سختی صادر می‌شود.

او مهمترین بخش صادرات را صادرات هوایی دانست و گفت: امروز از هواپیمای پنج تن تا ۱۰۰ تن در حوزه کارگو داریم و نیاز است تدابیر برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اتخاذ شود؛ در حوزه صادرات دانش‌بنیان در بخش هوایی هم این اتفاق می‌تواند رخ دهد و سرویس‌های متعددی را می‌توانیم در این بخش هم ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است