Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تلویزیون « الجزیره » قطر، کمیسیون حقوق بشر استرالیا روز چهارشنبه با صدور بیانیه  ای ،درخواستِ بسته شدن مرکز بازداشت « کریسمس آیلند » را که در ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتری استرالیا در اقیانوس هند قراردارد را مطرح کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است در انگلیس، کانادا و آمریکا به ترتیب تعداد مهاجران بازداشتی در شش ماهه اول همه گیری ویروس کرونا به ترتیب  است۳۹ ، ۶۶ و ۶۹ درصد کاهش یافته  است اما این رقم در  استرالیا تنها 12 درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

« ادوارد سانتو » کمیسیونر حقوق بشر استرالیا گفت که دولت باید توصیه های کارشناسان بهداشت برای آزاد کردن افراد کم خطر را بپذیرد.

وی با بیان اینکه کمیسیون حقوق بشر استرالیا  ،بازگشایی دوباره  « نورث وست پوینت » در کریسمس آیلند را راه حل مناسبی نمی داند افزود: این جزیره دور افتاده فاقد امکانات پزشکی است و در دوران همه گیری کرونا می تواند خطر بزرگی برای شیوع کرونا باشد.

دولت استرالیا مدعی است مرکز کریسمس آیلند را در ۲۰۱۹ پس از تصویب قانون پارلمان که بر مبنای آن اجازه درمان فوری پزشکی به افراد در داخل استرالیا را داده می شد ،بازگشایی کرده است.

استرالیا سالهاست قوانین بسیار سختگیرانه نسبت به مهاجرانی غیرقانونی اعمال می کند و مهاجران بازداشت شده را به جزیره های اطراف که فاقد امکانات  بهداشتی و بسیار شلوغ می فرستد.

مرکز حمایت از منابع عمومی استرالیا نیز  از طرف 14 فرد بازداشت شده با  تنظیم  شکایتی در باره خطرات و آسیب های ناشی از  شیوع ویروس  کرونا در بازداشتگاهها هشدار داد.

« جین لیبوتز » یکی از وکلای این مرکز در بیانیه ای اعلام کرد : ممکن است شرایط همه گیری بهتر شده باشد اما گسترش این ویروس در مناطق بسته ،پرازدحام و فاقد امکانات بهداشتی می  تواند به  فاجعه ای منجر شود و تمام شهر را به سوی قرنطینه دوباره ببرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استرالیا حقوق بشر پروندهٔ خبری همه‌گیری قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استرالیا حقوق بشر ویروس کرونا استرالیا حقوق بشر همه گیری حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403) بازار آزاد ارز تهران، نرخ دلار آمریکا به عبور از مرز 60 هزار تومان به دامنه پنجاه هزار تومان کاهش یافته است. روندی که به گفته کارشناسان ارزی و فعالان بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر تخلیه هیجانات و ریسک های سیاسی و منطقه ای، اخباری مبنی بر احتمالاتی مبنی بر شروع مذاکرات هسته‌ای و همچنین آمار خوب صادرات نفتی شکل گرفته است و پیش بینی ها از تداوم آن طی روزهای آتی حکایت دارد.

از سوی دیگر؛ نرخ اسکناس دلار آمریکا در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان نرخ مورد تایید سیاست گذار ارزی به رقم 44359 تومان رسیده است و نرخ حواله دلار این مرکز این 41418 تومان شده است. همچنین قیمت اسکناس یورو در مرکز مبادله 47454 و نرخ حواله یورو نیز 44308 تومان تعیین شده است.

کاهش قیمت دلار در بازار آزاد ارز در حالی است که خبرها از این بازارها نشان می دهد که خریداری در بازار حضور ندارد و بسیاری نیز به دنبال فروش دلارهای خانگی هستند. 

سکه به ۴۰ میلیون نزدیک شد

اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرده است تا ساعت 18 و 30 دقیقه امروز، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افت یک میلیون و 700 هزار تومانی به رقم 40 میلیون تومان رسیده است که این نرخ نسبت به قله 46 هزار تومانی هفته های اخیر، کاهش معناداری دارد. هرچند علاوه بر افت نرخ ارز، عامل دیگری نیز در ریزش بهای سکه نقش دارد و آن کاهش بهای جهانی طلاست.

همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم 37 میلیون تومان کاهش داشته است و هر نیم سکه نیز 23 میلیون و 500 هزار تومان ارزش گذاری شده است. هر ربع سکه نیز در بازار تهران 14 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • افزایش حقوق و متناسب سازی آن، بیشترین سوال بازنشستگان در تماس با سامانه ۲۵۰۰
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • هشدار مرکز پژوهش‌های مجلس درباره سبد غذایی خانوار
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید