Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@20:38:50 GMT

مصارف وقف برای مردم تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۳۹۱

مصارف وقف برای مردم تبیین شود

استاندار آذربایجان غربی با بیان بر اینکه اگر مصارف وقف برای مردم تبیین شود، علاقمندی برای مشارکت در این امر بیشتر خواهد شد گفت: اعلام و تبیین مصارف وقف برای مردم از اصلی ترین راهکارهای فرهنگ سازی در مورد وقف است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اهمیت وقف در اسلام اظهار داشت: یکی از بهترین راهکارهای فرهنگ سازی در مورد وقف اعلام و تبیین مصارف وقف به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به طور قطع وقتی که مردم به خوبی بدانند وجوه جمع آوری شده از موقوفات صرف چه اموری می شود، علاوه بر ادای حقوق اوقاف به سمت وقفیات جدید نیز گام برخواهند داشت.

استاندار آذربایجان غربی یکی از کارکردهای مهم وقف را فقرزدایی از جامعه دانست و افزود: با گسترش فرهنگ وقف می توان میزان فقر و محرومیت را در جامعه کاهش داد؛ زیرا وقف یکی از راه های توزیع مجدد درآمد است و با توزیع مجدد درآمد، سرمایه های جامعه در اختیار همگان قرار می گیرد و با بهره مندی همگان از امکانات رفاهی و اقتصادی، زمینه های تکامل در ابعاد فرهنگی و اجتماعی فراهم می شود.

شهریاری با اشاره به وضعیت مناسب موقوفات در استان و ضرورت توجه نهادها و دستگاه های اجرایی به پرداخت به موقع اجاره موقوفات، کارکرد وقف در توسعه استان را بسیار موثر دانست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار گفت: وقف سه گزاره اصلی دارد که شامل حفظ موقوفات، بهینه‌سازی و افزایش بهره‌وری و همچنین اجرای نیات واقفین می‌باشد و موقوفات در طولانی‌مدت رفاه عمومی جامعه را در نظر گرفته‌اند.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به رویکرد توجه به تولید و شرکت های دانش بنیان در این مجموعه تصریح کرد: در سال ۹۹ حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان درآمد اوقاف در سطح کشور بوده است.

وی ادامه داد: این اتفاق با تغییر رفتار موقوفه داری همچنین تغییر شرایط اجاره داری رقم خورده است ضمن اینکه زمین‌های کشاورزی نیز با مشارکت و مضاربه و … به درآمدزایی رسیده‌اند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: سیستم اوقاف باید به سمت تولید برود تا بتواند در شرایط تحریم باری از دوش کشور بردارد و این حرکت تاکنون بسیار موفق بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وقف محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی سازمان اوقاف و امور خیریه محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مصارف وقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات

دریافت 55 MB کد خبر 6096205

دیگر خبرها

  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • قبرستان دهخدا تبدیل به پارک می‌شود
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد