Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، علی انسانی شاعر و مداح اهل بیت(ع) خاطرهای از علاقه‌اش به سفر به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا(ع) نقل کرد و اظهار داشت: یادم است که در ۱۲ـ۱۳ سالگی همراه پدرم به مشهد مشرف شدیم. پدر مرحومم کاسب ساده و باشرفی بود. من زیارت‌نامه کوچکی دست می‌گرفتم و بلند بلند می‌خواندم طوری که راه بند می‌آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پیرمرد نورانی که از خادمان حرم بود دلش نمی‌آمد که ذوق مرا کور کند، اما چون راه بند آمده بود، در گوشه‌ای که من ببینم می‌رفت و دستی به محاسنش می‌کشید؛ یعنی اشاره می‌کرد جمعیت راه را بسته است. الان هم هر زمان به مشهد می‌روم به حضرت می‌گویم آن زمان زلال و نیک‌نفس بودم و اینجا سرسپرده بودم. شما مرا حفظ کنید و نگذارید لغزش‌های ما زیاد شود.

انسانی افزود: این مشهد به قدری برای ما لذتبخش بود که سال بعد پدر نتوانست هزینه سفر ما به مشهد را فراهم کند، اما من دوچرخه خود را فروختم و به مشهد مشرف شدم.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: به قدری وابسته به زیارت شده بودم که پول جمع‌ می‌کردم و از ۱۵ سالگی سالی یک یا دو مرتبه به مشهد مشرف می‌شدم. تا اینکه به هیأت‌ها و جلسات راه پیدا کردم. خدا رحمت کند مرحوم حاج محمود اکبرزاده را که از ۱۷ سالگی در من ذوقی دید که به هیأت منتقل شد و به دیگران معرفی شد و به مجالس رفتم. امروز قریب ۵۵ یا ۵۷ سال است که به مشهد مشرف هستم.

این شاعر برجسته آیینی در توصیه‌ای به شاعران کشور تصریح کرد: یکی از الطاف خاص الهی، ذوق و شعر است. خوب  است که وقف برترین‌ها باشد. از بهترین‌های خلقت گفته شود بالاخص ما ایرانیان که سایه امام هشتم بر سر ماست. حیف است فردی اهل شعر و شاعری باشد و در آثارش اثری از امام رضا(ع) نباشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: می‌گویند شعر اول باید جوشش و بعد کوشش باشد. امام رضا شاهد است این بیت را اگر حمل بر خودستایی نباشد، امام رضا یا یکی از اولیای الهی دست مرا گرفتند و روی کاغذ نوشتند:

ره ایمان اگر پویی مقام امن اگر جویی
از این مأمن مرو سویی امین اینجا امان اینجا

صوت این خاطره علی انسانی را اینجا بشنوید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد علی انسانی زیارت امام رضا محمود اکبرزاده مشهد مشرف امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم

سهراب سپهری نویسنده، نقاش و از مهم‌ترین و برجسته‌ترین شاعران معاصر ایران است. بسیاری از اشعار سپهری به زبان‌های مختلف برگردانده شده و آثار او همچنان مورد استقبال گسترده دوست‌داران وی است.

«صدای پای آب» و «مسافر» از پرآوازه‌ترین کتاب‌های او هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • زیارت بقیع در سالروز شهادت صادق آل محمد (ص)
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد
  • رهبر شیعیان کشور مالی به زیارت حرم حضرت معصومه (س) مشرف شد
  • تصمیم‌گیری‌های کلان زیارتی با کمک «مرکز ملی داده‌های زیارت»
  • صنعتگران به هوشمندسازی حمل‌ونقل دوچرخه‌ای شهر مشهد کمک کنند