Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:09:42 GMT

۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۵۶۹

۱۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی فارس در آتش سوخت

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسن صمد نژاد ظهر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۷ مورد حریق در استان ثبت شده که طبق نقشه‌های دقیق هوایی ۱۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش منابع طبیعی فارس در آتش سوخته است.

او اضافه کرد: این اداره کل در بخش‌هایی چون؛ تجهیزات، نیروی انسانی ماشین آلات و اعتبارات مورد نیاز تأمین آب و غذای نیروهای امدادی نیازمند همراهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: این استان در حوزه آتش سوزی منابع طبیعی به ۲۷۴ بلوک بحرانی تقسیم بندی شده که در هر یک از این مناطق حداقل به یک نیروی انسانی و موتورسیکلت نیاز است که بصورت مستمر گشت زنی کند در صورتی که اکنون کمترین امکانات در اختیار منابع طبیعی فارس نیست.

صمدنژاد عنوان کرد: نیروهای منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست با به خطر انداختن جان خود از این میراث طبیعی حفاظت می‌کنند.

وی تصریح کرد: شامگاه گذشته یکی از نیروهای منابع طبیعی فارس حین خاموش کردن آتش به دلیل محاصره دود بی هوش شد و نیروهای دیگر اتفاقی او را پیدا کردند و از مرگ حتمی نجات دادند.

کد خبر 5236328

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها منابع طبیعی فارس شیراز انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها خطبه های نماز جمعه آمار کرونا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اردبیل انتخابات ریاست جمهوری چالش شفافیت منابع طبیعی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور منابع آب مشهد گفت: در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی صیانت و حفاظت از منابع آبی، در سال گذشته گروه‌های گشت و بازرسی امور آب مشهد در محدوده تحت پوشش پس از طی مراحل قانونی و با همکاری نیروی انتظامی  ۹۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها را بازگشایی و رفع تصرف کرد.

محمد برزویی افزود: در همین مدت ۶۹ هزار و ۳۸۸ متر بستر رودخانه‌ها هم لایروبی شد.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه