Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@23:05:24 GMT

کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی در موج چهارم

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۴۹۷۵۳

کاهش مرگ و میر بیماران کرونایی در موج چهارم

زالی گفت: با وجود اینکه در پیک چهارم با ویروس چموش انگلیسی مواجه بودیم، اما میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در این موج کاهشی بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران صبح امروز در جلسه ویژه شورای فرماندهی ستاد مدیریت کرونا که در قرارگاه ثارالله برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا، اظهار کرد: امروز هفتمین جلسه مشترک ستاد کرونا با قرارگاه ثارالله تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در آستانه شکل گیری یک حماسه بزرگ ملی هستیم و من همه مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنم.

او ادامه داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مردم در روز جمعه فرد اصلح را انتخاب خواهند کرد. در شهر تهران چهار انتخابات در سال جاری برگزار می‌شود و جمعیت رای دهنده استان تهران معادل با ۱۳ استان کشور است.

ورود روزانه یک میلیون نفر برای امور درمان به تهران

زالی بیان کرد: تهران گرانیگاه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور است و هر پدیده بحرانی در آن می‌تواند کشور را تحت تاثیر خود قرار دهد. جمعیت استان تهران بیش از ۱۴ میلیون نفر است و چگالی جمعیتی و تراکم نفرات بیشتر از سایر شهر‌های کشور است. روزانه بیش از یک میلیون نفر برای امور درمانی وارد تهران می‌شوند.

او تاکید کرد: امروزه ۲۵۰ هزار نفر در طول روز از ناوگان اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند. یک میلیون و ۳۵۰ هزار اتباع خارجی در تهران داریم و این در حالی است که تنه نیمی از این افراد به ثبت رسیده اند. جمعیت ساکن در سکونت‌های غیر رسمی چالشی از نظر مسائل بهداشتی و درمانی محسوب می‌شوند. به دلیل شرایط خاص تهران ما یک مدل متفاوت با سایر مناطق برای مقابله با بیماری کرونا برای تهران در نظر گرفتیم.

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تمام ظرفیت چهار دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران برای مقابله با بیماری کرونا استفاده شده است و یک تعامل بین بخشی و هم گرایی خوبی در تهران برای مقابله با بیماری انجام شده است. کارنامه سپاه و بسیج در تهران بسیار درخشان است و در قالب طرح شهید سلیمانی موفقیت‌های بزرگی کسب شده است.

زالی افزود: تا به امروز در تهران یک میلیون و ۸۷۰ هزار نفر به بیمارستان‌ها و یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر به بخش‌های بهداشتی مراجعه کرده اند و بیش از ۲۹۰ هزار نفر تا به امروز در مراکز درمانی بستری تهران شده اند.

او بیان کرد: واکسیناسیون کودکان، مادران باردار، غربالگری مادران باردار و پوشش‌های بهداشتی بیماران خاص در دوران بیماری کرونا کاهش پیدا نکرده است و مرگ و میر مادران باردار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کم‌تر شده است.

زالی گفت: در پیک چهارم با ویروس چموش انگلیسی مواجه بودیم و میزان مراجعه به مراکز نسبت به موج قبلی ۴۳ درصد رشد داشت، اما میزان مرگ و میر بیماران کرونایی در پیک چهارم کاهش داشته است. همچنین میزان اقامت بیماران در بیمارستان‌ها در پیک چهارم بیماری به ۵/۵ کاهش پیدا کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرگ کرونا کرونا ویروس ویروس کرونا ویروس مقابله با بیماری کرونا پیک چهارم یک میلیون مرگ و میر هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود

حجت الاسلام هادی شیرازی مدیرعامل انتشارات خط مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره حال و هوای این نمایشگاه در سال‌های گذشته گفت: شروع دوباره نمایشگاه بعد از قصه ویروس منحوس کرونا، شجاعتی می‌خواست که الحمدلله اتفاق افتاد و روال خوبی را پی گرفت و به نظر بنده سال به سال هم رشد کرد و مردم به نسبت سال‌های قبل استقبال بهتری داشتند. هرچند هنوز به آن سال‌های قدیمی‌تر و گذشته که خیلی اهالی هنر و ادب حضور چشمگیرتری داشتند و فضای شیرین‌تری نسبت به سال‌های نزدیک‌تر ما داشت، نرسیده ولی امیدوارم که این جریان نیز رخ دهد و آن حالت پدری که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌رود، اتفاق بیفتد.

وی درباره استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی گفت: مردم با نمایشگاه کتاب قهر نیستند، اما مسأله کتاب باید بیشتر به عنوان یک نیاز جا بیفتد. هرچقدر اقتصاد مردم و خانوارها کوچک شود، تاکید بر کتاب به عنوان یک نیاز اساسی سخت‌تر می‌شود. باید بین همه مردم این نکته را جا بیندازیم که کتاب یک مسئله حل کن است و نیازهای آدمی را در مسیر زندگی حل می‌کند.

حجت‌الاسلام شیرازی افزود: در حال حاضر چند جایگزین برای کتاب پیدا شده است که یکی از آنها فضای مجازی و آموزش‌هایی در این فضاست. این فضا به نحوی جایگزین کتابخوانی مردم شده است که جایگزین دقیقی نیست؛ هر چیزی باید سر جای خودش قرار بگیرد. در عین حال مردم با کتاب آشتی‌اند، با نمایشگاه کتاب هم مشکلی ندارند ولی باید این اتفاق درست و جامع رخ دهد و مردم جایگاه کتاب را درک کنند تا نمایشگاه کتاب هم رونق اساسی به خود بگیرد.

وی درباره کیفیت کتاب‌ها در طی دوره‌های مختلف برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: مسأله کیفیت کتاب یک موضوع نسبی است و به ناشران بستگی دارد. ممکن است یک ناشری کیفیت کارش را در طول این سال‌ها هم به لحاظ محتوا و هم به لحاظ تولید ارتقا داده باشد و ممکن است ناشرانی هم باشند که کیفیت کارشان مثل گذشته‌شان باشد. نمی‌توانم بگویم اتفاق مهمی در این سال‌ها رخ داده است. پیش از این در فضای ادبیات، فرهنگ و کتاب هر روز یک اتفاق و حرکت جدی ملی داشتیم، اما حالا به شدت جای خالی این حرکت‌ها حس می‌شود.

شیرازی افزود: مسایل صنعت نشر با یک یا دو ایده حل نمی‌شود. امروزه می‌گویند به دنبال رقم زدن زیرساخت‌ها هستند و این مسأله‌ای زمان بر است. اگر بخواهیم برای صنعت نشر اتفاق مبارکی بیفتد باید پای حرف جدی خود اهالی صنعت، به‌ویژه بخش خصوصی صنعت نشر نشست. اگر اهالی این حوزه و اهالی اکوسیستم نشر بگویند که دغدغه و مسئله‌شان چیست، آنگاه می‌توان به رخ دادن اتفاقات اساسی برای این صنعت امیدوار بود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی تهران برپا می شود.

کد خبر 6087681

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود