Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان گفت: فرآیند الکترونیکی شدن ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش‏ آموختگان خارج از کشور از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به  نقل از سازمان امور دانشجویان، سید عبدالحمید انگجی در تشریح عملکرد اداره کل امور دانش آموختگان گفت: فرآیند الکترونیکی شدن ارزشیابی مدارک تحصیلی دانش‏ آموختگان خارج از کشور از ابتدا تا انتها (شامل تشکیل پرونده، بررسی و صدور مدارک) از جمله اقدامات مهم این اداره کل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: امضای الکترونیکی گواهینامه موقت در قالب سامانه سجاد نیز اقدام مهم دیگری است که از ابتدای سال ۱۳۹۹ با ایجاد پایگاه داده متمرکز و اخذ QR Code اجرایی شده است و دستاورد مهم این فرایند افزایش صحت، دقت و پاسخ سریع به استعلام صحت مدارک تحصیلی و حذف مکاتبات اداری در این حوزه می‌باشد.


مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان در همین زمینه گفت: دانش‏آموختگانی که قبل از سال ۱۳۹۹ ارزشنامه آن‌ها بدون درج QR Code صادر گردیده، لازم است به پورتال سازمان به نشانی http://portal.saorg.ir مراجعه نمایند و نسبت به ثبت‏نامه اولیه در قسمت خدمات اداره کل دانش‏آموختگان/ دریافت کد صحت ارزشنامه‏های قدیمی خارج از کشور و اخذ QR Code اقدام کنند.


وی افزود: تغییر ساختار کمیسیون‏های ارزشیابی از محوریت کشور به رشته محوری، تقویت اعضای کمیسیون‏های تخصصی ارزشیابی و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی ارزشیابی به صورت مجازی از دیگر اقدامات بسیار مهم اداره کل امور دانش آموختگان در حوزه دانش آموختگان خارج از کشور محسوب می‌شود.


انگجی گفت: با همت این اداره کل، ثبت اطلاعات مربوط به پایان‏نامه/ رساله متقاضیان ارزشیابی مدارک تحصیلی در سامانه همانندجویی پژوهشگاه علوم و فناوری ایران (ایرانداک) اجرایی شد. این اقدام گام مهمی در جهت بهره‏برداری دانشجویان می‌باشد که ارتقاء و پیشرفت علمی کشور را در پی دارد. ضمنا در جلوگیری از سرقت علمی ـ ادبی و نیز صیانت از حقوق پدید آورنده نیز بسیار موثر است.


همچنین وی یکی از موارد مهمی که در سال‌های اخیر اداره کل دانش آموختگان به آن اهتمام ورزیده است را بررسی درصد شباهت، کپی برداری پایان نامه / رساله به طور مستند با بهره گیری از روش‌های نوین و کارآمد بین المللی نام برد.
وی انجام سالانه سطح‏بندی دانشگاه‏های خارج از کشور و شناسایی دانشگاه‏های ممتاز و معتبر در راستای سوق‏دادن متقاضیان به ادامه تحصیل در این دانشگاه‏ها و افزایش نسبی کشور‌هایی که تاکنون نسبت به اعتبارسنجی دانشگاه‏های آن اقدام نشده است را از دیگر اقدامات مهم و مستمر این اداره کل نام برد.


وی تاکید کرد: اهتمام این اداره کل به الکترونیکی کردن امور و کاهش وقت و هزینه متقاضیان تا حدی است که نسبت به طراحی و راه اندازی سیستم نوبت‏دهی جهت ملاقات متقاضیان با مدیر کل از طریق grad.Saorg.ir/general اقدام نموده است.


وی گفت: از جمله اقدامات جدید و ارزنده این اداره کل آن است که در راستای حذف مراجعه حضوری، کلیه ارزشنامه ‏هایی که از سال ۹۹ به بعد صادر شده است، از طریق پست ارسال می‌شود.


 انگجی از ارائه بانک اطلاعاتی دانش آموختگان خارج از کشور شامل مشخصات فردی و تحصیلی دانش‌آموختگان به دانشگاه‌های داخل خبر داد و گفت: این اقدام در راستای همکاری‌های علمی و پژوهشی دو سویه نخبگان و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد. یکی دیگر از فعالیت‌های بسیار رهگشا را تهیه کلیپ‌های آموزشی جهت استفاده از سامانه سجاد برشمرد که در این راستا برای متقاضیان جهت ثبت نام متقاضیان در سامانه و نیز اعضای کمیسیون‌های تخصصی جهت صدور رای این اقدام صورت گرفته است.


مدیرکل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: این اداره کل در بخش دانش‌آموختگان داخل نیز اقدامات مختلفی را دنبال کرده است که الکترونیکی شدن بررسی صدور تاییدیه تحصیلی و دانشنامه در قالب سامانه سجاد از جمله این اقدامات است که از سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسیده است.


وی به بررسی و تایید مشخصات دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تحت پوشش اداره کل امور دانش‌آموختگان (داخل) در قالب سامانه سجاد اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید به مدارک تحصیلی کد صحت QR Code تعلق می‌گیرد.

انگجی از عمومی شدن الصاق کد صحت QR Code خبر داد و گفت: با اهتمام اداره کل امور دانش آموختگان، به زودی همه دانشگاه‌های دولتی نیز به این سامانه می‌پیوندند و بررسی و تایید گواهینامه و امضاء الکترونیکی دانشنامه‌ها در یک سامانه انجام می‌شود.


وی اظهار داشت: سوابق تحصیلی سال‌های ۱۳۸۵ تاکنون (۱۴۰۰) کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سامانه سجاد بارگذاری شده است که این اقدام کاهش مکاتبات اداری و مراجعه حضوری افراد به سازمان امور دانشجویان را به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان امور دانشجویان دانش آموختگان خارج از کشور سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان ارزشیابی مدارک تحصیلی آموختگان خارج از کشور اداره کل سامانه سجاد تحصیلی دانش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۴۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، نشست شورای هماهنگی رؤسای کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور به ریاست دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و جانشین رئیس جمهور در شورایعالی ایرانیان و با حضور دبیران کارگروه‌ها و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذیربط و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دبیران کارگروه‌های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گزارش اقدامات و پیگیری‌های خود برای اجرای مصوبات قبلی و اهداف و برنامه‌های آتی را ارائه کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، از تلاش‌های دکتر جلال زاده و مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن لایحه قانون حمایت از ایرانیان خارج از کشور و آماده سازی آن برای طرح در صحن مجلس قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه رفع مشکلات و پیگیری حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت و تأکیدات مستمر رئیس جمهور می‌باشد، بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان در بخش دیگری از این نشست با تاکید بر درایت و تصمیم اقتدار آمیز مقام معظم رهبری در تأمین حداکثری امنیت ملی گفت: "عملیات غرور آفرین وعده صادق که در چارچوب دفاع مشروع انجام شد موجب احساس غرور، همبستگی هموطنان ایرانی و ایرانیان خارج از کشور شد و فرصت مطلوبی برای همدلی آحاد ایرانیان در اقصی نقاط جهان فراهم آورده است.

وزیر امور خارجه استقبال گسترده هموطنان در تردد وسیع ایرانیان به کشور را نتیجه هماهنگی خوب اعضای شورایعالی ایرانیان و دستگاه‌های مرتبط خواند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: ایرانیان معدودی که احیاناً تحت تأثیر فضا سازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند.

وزیر خارجه کشورمان با تشکر از توجه رئیس مجلس، نمایندگان، کمیسیون امنیت ملی و فراکسیون ایرانیان خارج از کشور، تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی را اقدامی راهبردی، مهم و قریب الوقوع دانست.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از جدیت وزارت امور خارجه در رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایرانیان خارج از کشور مصمم است.

دبیران کارگروه‌های شورایعالی امور ایرانیان نیز گزارش اقدامات و برنامه پیش روی خود را تشریح کردند.

علی‌رضا بیگدلی معاون امور مجلس، ایرانیان و کنسولی وزارت خارجه و عبدالله سهرابی دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز هدف این نشست را تعیین محورهای نشست آتی شورایعالی ایرانیان خارج کشور به ریاست رئیس جمهور عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی زنجان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • ارائه خدمات به اتباع خارجی با کارت شناسایی جدید انجام می‌شود
  • تاکید بر حمایت از کارگران سمنان تا سهم ۴۰ درصدی دانش‌آموختگان از اشتغالزایی