Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، مسعود یگانه روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خلخال افزود: با شیوع ویروس کرونا و کاهش برنامه‌های پیشگیرانه حضوری و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مربوط به مقابله با اعتیاد خطر ابتلای افراد به مواد افیونی نیز افزایش یافته است.

وی بیان کرد: برای مقابله با این امر لازم است که برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی برای جامعه هدف از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه از اعتیاد برای خانواده‌ها ، دانش‌آموزان ،دانشجویان و گروه‌های مختلف جامعه  متناسب با شرایط کرونایی صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طولانی شدن زمان جولان ویروس کرونا در جامعه افزود: پرداختن به مسائل مقابله با کرونا هرگز نباید مسئولان دست‌اندرکار را از موضوع بسیار مهم مبارزه با موادمخدر و همچنین پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های معتادان غافل کند.

وی همچنین گفت: خانواده‌های معتادین گرفتار در دام اعتیاد بیش از سایر اقشار جامعه در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار داشته و برای پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های پرخطر باید مورد حمایت مالی قرار بگیرند.

او افزود: با توجه به بالا بودن سطح آسیب‌پذیری خانواده معتادان از انواع آسیب‌های اجتماعی پرخطر و در کمین لازم  است که در توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی غذایی ، بهداشتی اولویت توزیع این اقلام در بین خانواده معتادان در دستور کار نهادهای حمایتی و همچنین موسسات خیریه این شهرستان قرار بگیرد.

معاون فرماندار خلخال بیان کرد: مبارزه با موادمخدر و ریشه‌کنی اعتیاد از جامعه نیازمند همت همگانی دستگاه‌های دولتی در کنار تلاش تشکل‌های مردم‌نهاد غیردولتی است.

وی اظهارکرد: یک یا چند دستگاه دولتی و یا تشکیلات انتظامی به تنهایی قادر به حل ریشه‌ای معضل موادمخدر نبوده و نیازمند تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی دست‌اندرکار با همراهی تشکل‌های مردمی و نیز خانواده‌ها در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه مقابله و درمان اعتیاد می‌باشد.

معاون فرماندار خلخال گفت: معضل اجتماعی ریشه‌دار موادمخدر و گسترش آن در جامعه از جمله اهداف و خواسته‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی ایران است و مبارزه بی‌امان با این معضل نیازمند افزایش توان کاری دست‌اندرکاران دولتی مبارزه با موادمخدر در کنار استفاده از ظرفیت و توان کاری سازمان‌های مردم‌نهاد غیردولتی است.

وی با انتقاد از حضور کم‌رنگ اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در این جلسه برغم دریافت دعوت قبلی اظهارکرد: تا زمانی که خود به معضلات بسیار خطرناک موادمخدر پی نبرده و به وظیفه خود ایمان نداشته باشیم نمی‌توانیم از دیگران انتظار حل ریشه‌ای موادمخدر را داشته باشیم.

وی گفت: مسئولان عضو این شورا وظیفه دارند تا در جلسات مختلف شورا برنامه‌های مدون خود را بر اساس نقشه راه ترسیم شده استانی در زمینه‌های پیشگیری ، مقابله ، درمان اعتیاد و علل گرایش افراد به موادمخدر را ارائه و نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه اجرایی مربوطه را نیز بصورت ماهانه به دبیرخانه این شورا مستقر در فرمانداری ارائه کنند.

یگانه افزود: انتظار از دست‌اندرکاران متولی مقابله با موادمخدر و درمان اعتیاد انجام کار بصورت مشارکتی با پرهیز از موازی‌کاری و ارائه آمار و ارقام صوری و صرف خالی کردن انجام وظیفه از بار مسئولان خطیر در این زمینه است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر استان اردبیل اعتیاد پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر آسیب های اجتماعی خلخال معتادان متجاهر استان اردبیل اعتیاد پیشگیری از اعتیاد مبارزه با موادمخدر آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۰۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون درباره اهمیت توجه به بحث جوانی جمعیت گفت: جمعیت را باید جوان نگه داشت هر چند که نوع این جوان نگه داشتن کار کارشناسی می‌طلبد و در تمام دنیا کارشناسان و جمعیت شناسان شرایط جمعیتشان را بررسی می‌کنند و براساس شرایط جامعه سیاست گذاری صحیح انجام می‌دهند. الان شاهد هستیم که خیلی کشور‌های اسکاندیناوی و حتی کشوری مثل ژاپن نیروی کار جوان ندارد و از دیگر کشور‌ها وارد می‌کند.

وی با اشاره به تهدیدات میانسالی جمعیت گفت: شما خود صندوق‌های بازنشستگی را در نظر بگیرید، چقدرجوان باید کار کنند تا درآمدزایی برای این صندوق‌ها شود، البته قطعا دوستان کارشناس بهتر و شیواتر دراین زمینه صحبت می‌کنند، اما ما هم باید در نظر داشته باشیم که جامعه را به سمت فرزندآوری ترغیب کنیم.

رجبی با اشاره به سیاست‌های تشویقی فرزندآوری گفت: سالهاست سیاست‌هایی مثل امکانات برای ازدواج از وام تا دیگر کمک‌ها و اعطای زمین و خودرو و دیگر وام‌ها برای فرزندآوری شروع شده که البته اینها هم باید شرایطش تسهیل شود، وگرنه همه می‌دانند که فرزندآوری درسنین بالا شیرینی جوانی را ندارد و آدم کسل و سندار دیگر حوصله بچه داری ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت مسکن برای جوانان گفت: شاید بتوانم بگویم که مسکن حتی از کار هم واجب تر است، چون زوجی که خیالشان از مسکن راحت باشد با هر کاری هم که شده زندگی شان را نگه می‌دارند و چرخش را می‌چرخانند و فرزنددار می‌شوند.

وی با بیان اینکه ازدواج و فرزندآوری به افراد تشخص اجتماعی و حتی بین خانواده و اقوام عزت می‌دهد، گفت: ضروری است که کشورمان را جوان نگه داریم، مثل الان که جامعه جوانی داریم و همین جوان‌ها باعث پیشرفت‌های علمی بزرگ ما در ایران و سطح دنیا شده اند.

رجبی در ادامه اظهار داشت: توجه به فعالیت‌های هنری برای ترغیب جوانان به فرزندآوری از فیلم و مستند و سریال تا ایجاد شعار‌های مختلف می‌تواند گرایش آنها را افزایش دهد، فرزندآوری یک عمل خداپسندانه و در دین هم سفارش بسیار شده است. امیدواریم شرایط هر سال نسبت به قبل راحتتر باشد بهرحال هر نسلی نسبت به نسل قبلی راحتتر زندگی کرده و این تجربه به ما ثابت شده است.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • لزوم فرهنگ‌سازی جهت افزایش جوانی جمعیت
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل