Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی جهانگیری اظهار داشت: پروژه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت، یکی از پروژه‌های مهم استان است که در سال‌های اخیر از سوی مسئولان استان به صورت جدی پیگیری شده و در سایه این پیگیری‌ها، قرارداد احداث واحد تولید آلومینا امضا شد.


وی خاطرنشان کرد: طبق این قرارداد، در فاز نخست پروژه، سالانه ۷۰ هزار تن پودر آلومینا در شهرستان سراب تولید می‌شود که تأثیر قابل ملاحظه‌ای در خروج ارز از کشور می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه ۲۵۰ هزار تن آلومینا در کشور تولید می‌شود، افزود: نیاز کشور به این ماده، سالانه 1.5 میلیون تن است که بخش عمده‌ای از آن از طریق واردات تامین می‌شود و ضروری است برای افزایش تولید آن برنامه‌ریزی شود.

جهانگیری با بیان اینکه تولید آلومینا در داخل، علاوه بر کاهش واردات، ارزش افزوده بالایی را نیز ایجاد می‌کند، گفت: پیش‌بینی شده است که تولید آلومینا در مجتمع نفلین‌سینیت سراب در فازهای توسعه به 200 هزار تن در سال افزایش یابد.

به گفته وی، ارزش فاز نخست این پروژه که در سطح 500 هکتار اجرا می‌شود، ۱۳۷ میلیون یورو بوده و در مدت ۴ سال احداث خواهد شد؛ همچنین با بهره‌برداری از فاز نخست، برای 800 نفر به‌طور مستقیم و 3500 نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در پیشرفت روند اجرای پروژه نفلین‌سینیت قدردانی کرد.

آئین امضای قرارداد احداث واحد ۷۰ هزار تنی تولید پودر آلومینا از نفلین‌سینیت، روز سه‌شنبه با حضور وزیر صمت و معاونان وزارتخانه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع)، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

گفتنی است احیای «طرح تولید آلومینیا از نفلین‌سینیت» در شهرستان سراب از جمله نخستین اولویت‌های کاری استاندار آذربایجان شرقی از زمان انتصاب وی بود که پس از پیگیری‌های متعدد، موافقت‌نامه آغاز عملیات اجرایی آن در آذر ماه سال 1398 امضا شد.

به دنبال این موافقت‌نامه، پیگیری برای اجرای مفاد آن آغاز و سرانجام منجر به امضای قرارداد احداث واحد 70 هزار تنی تولید پودر آلومینا بین ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) شد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آلومینا تولید نفلین سینیت سراب فارس تبریز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء علی جهانگیری قرارداد احداث واحد تولید آلومینا پودر آلومینا نفلین سینیت هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی

اتاق بازرگانی و صنایع ازبکستان‌ قراردادهای صادراتی به ارزش ۴۴ میلیون دلار با بازرگانان افغانستان امضا کرده است.

این توافق در سفر سه روزه هیأتی از بازگانان افغانستان به تاشکند به‌دست آمده است.

تاشکند و طالبان در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل یک شورای تجارت ازبکستان-افغانستان هستند که ۱۸ شرکت افغانستانی‌ را در میان اعضای خود خواهد داشت.

واردکنندگان افغانستان درخواست‌شان بیش‌تر به محصولات کشاروزی، موادغذایی پروسس شده، منسوجات، چرم، قطعات برقی و مصالح ساختمانی است.

گفتنی است که پس از تسلط گروه طالبان بر افغانستان، ازبکستان‌ از جمله کشورهایی بوده که با این گروه روابط نزدیک دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • ۴۵ واحد آموزشی در بردسکن بازسازی و احداث شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ۳۹۳۹ واحد مسکونی در بندرلنگه احداث می‌شود
  • آغاز احداث مترو رباط کریم در امتداد خط یک مترو
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی