Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:37:43 GMT

آشنایی با چاپ دیجیتال و فوری آنلاین

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۱۰۷۴

آشنایی با چاپ دیجیتال و فوری آنلاین

امروزه روش‌های مختلفی برای چاپ محصولات چاپی وجود دارد اما در میان آن‌ها دو روش چاپ افست و چاپ دیجیتال محبوبیت بیشتری در بازار دارند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام چاپ آقا، هر کدام از این دو روش چاپی متناسب با نیازهای متفاوت انتخاب می‌شوند. مثلا چاپ افست مناسب چاپ محصولات مختلف در تیراژهای بالا است و برای چاپ محصولات در تعداد کم مقرون به صرفه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که کاربرد چاپ دیجیتال و مزایای آن به نسبت چاپ افست بیشتر است ما در این متن به بررسی این نوع روش چاپی می‌پردازیم.

چاپ دیجیتال

همان‌طور که بیان شد چاپ دیجیتال یکی از روش‌های چاپی پرطرفدار است و بیشتر برای تیراژهای کم کاربرد دارد. منظور از تیراژ پایین این است که شما می‌توانید متناسب با نوع محصولی که دارید درخواست چاپ آن را از یک عدد (برای محصولاتی همچون شاسی، استند، کانتر و ...) تا هزار عدد (برای محصولاتی همچون کارت ویزیت، بروشور، تراکت، کاتالوگ و ... ) داشته باشید.

در چاپ دیجیتال خیال شما می‌تواند از کیفیت چاپ راحت باشد. همچنین یکی از مزایای خوبی که چاپ دیجیتال دارد امکان مشاهده نمونه اولیه است؛ چرا که در این روش برخلاف چاپ افست دیگر نیازی به تهیه زینک و پلیت نیست. به همین دلیل شما اگر تمایل دارید تا پیش از چاپ در تعداد مورد نظرتان ابتدا یک نمونه از محصول چاپ شده خود را در دست ببینید می‌توانید از چاپ دیجیتال استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که در چاپ دیجیتال نباید به دنبال رنگ‌های ساختنی و کاغذهایی با جنس‌های خاصی باشید؛ این روش برای شما چاپ یک محصول در تیراژ پایین، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در بالاترین کیفیت را فراهم می‌کند.

چاپ کارت ویزیت

کارت ویزیت یکی از محصولات چاپی پرکاربردی است که امروزه به عنوان یک رکن اساسی در معرفی و برقراری ارتباط بین افراد و سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارت ویزیت نیز همانند سایر محصولات چاپی باید با طراحی و چاپ با کیفیت همراه باشد. معمولا طرفداران این محصول، درخواست چاپ در تعداد کم مثلا از پنجاه تا هزار عدد را دارند، به همین دلیل چاپ کارت ویزیت به روش چاپ دیجیتال می‌تواند مقرون به صرفه و کاملا ایده‌آل باشد.

چاپ بروشور

بروشور یکی دیگر از محصولات شناخته شده‌ای است که برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده‌تر از کارت ویزیت استفاده می‌شود. شما با چاپ یک بروشور مناسب می‌توانید به سادگی خدمات و محصولات خود را به‌طور خلاصه به مخاطبان مورد نظرتان معرفی کنید.  این برگه‌های چند لتی جذاب اگر به درستی طراحی و چاپ شوند می‌توانند یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی در هر موقعیتی باشند. اگر شما به  تعدادی بروشور در سریع‌ترین زمان و با کیفیت بالایی نیاز دارید پیشنهاد ما به شما چاپ بروشور به روش دیجیتال در یک چاپخانه مجهز است.

چاپ کاتالوگ

کاتالوگ را می‌توان یک بروشور کامل شده دانست که دست شما را برای معرفی کامل‌تر خدمات و محصولات‌تان باز می‌گذارد. چاپ یک کاتالوگ و ارائه آن به مخاطبان مد نظر به منزله آشنایی آنان با جزئیات خدمات و اطلاعات کالاهای شما است. علاوه بر این شما می‌توانید کاتالوگ خود را به گونه‌ای طراحی کنید که در آن به‌طور حرفه‌ای اطلاعات مفیدی را از سازمان و عملکرد تجارت‌تان در اختیار مخاطبان قرار داده و اینگونه اعتماد آن‌ها را بیشتر به خود جلب کنید.

توجه داشته باشید که این کتابچه‌های جذاب می‌توانند یک جلوه حرفه‌ای از کسب‌وکار شما در نگاه مخاطبان ایجاد کنند.

انواع چاپخانه

امروزه چاپخانه‌های مختلفی هستند که خدمات چاپی ارائه می‌دهند. هر کدام از این چاپخانه‌ها، از دستگاه‌های چاپی متفاوتی مثل چاپ افست و چاپ دیجیتال استفاده می‌کنند. در این میان کیفیت چاپ و حضور افراد متخصص در چاپخانه‌ها دو موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. کیفیت چاپ، متناسب با کیفیت مواد اولیه اعم از رنگ، جنس کاغذ و به روز بودن دستگاه‌های چاپ می‌تواند متفاوت باشد. حضور افراد متخصص نیز به می‌تواند در نتیجه یک کار چاپی بسیار موثر باشد.

از این رو ما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از ارسال فایل خود به یک چاپخانه معمولی از کیفیت کار آن اطمینان حاصل کنید.

خدمات چاپ فوری و با کیفیت در چاپ آقا

چاپ آقا به عنوان مجموعه پیشرو در عرصه چاپ و طراحی به صورت آنلاین، مفتخر است که محصولات چاپی مختلفی را به شما مشتریان عزیز در سراسر ایران ارائه می‌دهد.

این مجموعه یک بستر ساده و سریعی‌ را در وبسایت خود فراهم کرده است تا شما بتوانید در هر لحظه و هرجا، به صورت آنلاین محصولات چاپی مختلف را مشاهده کرده و پس از انتخاب هر محصول به سادگی سفارش چاپ آن را ثبت نمایید. در نهایت نیز بدون نیاز به حضور فیزیکی، محصول دلخواه خود را در آدرس مورد نظرتان تحویل بگیرید.

البته خدمات چاپ آقا تنها به چاپ فوری و با کیفیت ختم نمی‌شود؛ این مجموعه به دو روش متفاوت خدمات طراحی را نیز به مشتریان خود ارایه می‌دهد.  اولین و شاید بتوان گفت جذاب‌ترین روش، استفاده از ابزار طراحی آنلاین این مجموعه است. این ابزار که یک ابزار طراحی انحصاری است برای شما محیطی را فراهم کرده است که در آن بتوانید خودتان و با توجه به سلیقه‌ و نیازی که دارید محصول چاپی مدنظرتان را رایگان طراحی کنید. دومین نوع خدمات طراحی این مجموعه، طراحی محصول چاپی دلخواه شما توسط گرافیست‌های حرفه‌ای چاپ آقا است.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه به نشانی www.chapagha.com تمامی محصولات چاپی این مجموعه را مشاهده کرده و از طراحی محصول چاپی دلخواه‌تان در بخش ابزار طراحی آنلاین چاپ آقا لذت ببرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاپ دیجیتال چاپخانه چاپ آقا چاپ کارت ویزیت محصولات چاپی چاپ دیجیتال کارت ویزیت محصول چاپ چاپ افست روش چاپ چاپ آقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کتاب‌های الکترونیکی به‌طور فزاینده‌ای در بین خوانندگان محبوب شده‌اند. چاپ دیجیتال مدتی است که رواج پیدا کرده و گسترده شده است. اگرچه کتاب‌های چاپ شده با جلد گالینگور به دلیل اصالت و احساس در دست داشتن یک کتاب واقعی طرفداران زیادی دارد، کتاب‌ الکترونیک از نظر سهولت حمل بسیار کاربردی‌تر هستند. اجازه دهید در ادامه برخی از مزایای کتاب‌های الکترونیکی را با هم ببینیم.

مزایای کتاب الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی مزایای زیادی نسبت به کتاب‌های چاپی دارند. آنها مقرون‌به‌صرفه، راحت، قابل حمل و سازگار با محیط زیست هستند. آنها همچنین چندین گزینه سفارشی‌سازی، ویژگی‌های دسترس‌پذیری، دانلود کتاب صوتی و عناصر چندرسانه‌ای را ارائه می‌کنند که در کتاب‌های چاپی در دسترس نیستند. علاوه بر این، کتاب‌های الکترونیکی مزایای متعددی را برای یادگیری و آموزش فراهم می‌کنند. درحالی‌که کتاب‌های چاپی همیشه پیروان وفاداری خواهند داشت، مزایای کتاب‌های الکترونیکی آن‌ها را به جایگزینی جذاب برای خوانندگان تبدیل می‌کند.

داشتن یک کتابخانه روی یک دستگاه الکترونیک

کتاب‌های الکترونیکی قابل حمل و سبک هستند. به جای حمل چندین کتاب حجیم، یک کتابخوان الکترونیکی می‌تواند هزاران کتاب الکترونیکی را در خود جای دهد که باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. یک دستگاه برای خواندن هر تعداد کتاب که می‌خواهید کافی است. به‌ویژه دانشجویان بیشترین بهره را از آن می‌برند. زیرا مجبور نیستند هر روز یک کیف پر از کتاب حمل کنند. این امر به کاربر اجازه می‌دهد تا کتاب‌های زیادی را در دستگاه ذخیره کند.

قابل دسترس در همه جا

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان دانلود و برای استفاده‌های بعدی ذخیره کرد. همچنین می‌توان کتاب‌ الکترونیک را با خود حمل کرد و در هر زمانی آن‌ها را بخواند. افراد می‌توانند در خانه و حتی در سفر مطالب آموزشی را مرور کنند. برخی از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی دارای گزینه دسترسی آفلاین هستند که به افراد امکان می‌دهد حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت از آن استفاده کنند.

برخلاف کتاب‌های چاپی که باید از کتابفروشی سفارش داده یا خریداری شوند، خوانندگان می‌توانند به‌راحتی در هر زمان و هر مکان اقدام به خرید کتاب الکترونیک کنند.

به روز رسانی آسان

محتویات کتاب‌های الکترونیکی عمدتا مبتنی بر فضای ابری هستند. به این معنی که می‌توان آن را در هر زمان به‌روزرسانی کرد. نویسندگان و ناشران همیشه می‌توانند اطلاعات به‌روز را اضافه کنند و آخرین محتوای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار دهند. این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های چاپ مجدد و زمان درگیر در فرآیند می‌شود.

محتوای قابل اشتراک گذاری

محتویات کتاب‌ الکترونیک را می‌توانید با چندین کاربر به اشتراک بگذارید. ویژگی اجتماعی کتاب‌های الکترونیکی امکان اشتراک‌گذاری و پسندیدن محتوا را فراهم می‌کند که در مورد کتاب‌های چاپی امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید انواع کتاب‌های الکترونیکی را همزمان با افراد زیادی به اشتراک بگذارید.

تجربه واقعیت افزوده

واقعیت افزوده، تجربه کتاب‌های الکترونیکی را به سطحی کاملا جدید رسانده است. اکنون می‌توان متون و تصاویر را با یک تصویر سه‌بعدی تقویت شده که بر روی صفحه نمایش کاربر ظاهر می‌شود، جاسازی کرد. خوانندگان می‌توانند یک مدل سه‌بعدی کامپیوتری از تصویر را مشاهده کنند که خواندن و یادگیری را تجربه‌ای بسیار فراگیرتر می‌کند. بسیاری از موسسات و سازمان‌های آموزشی این فناوری را در کتاب‌های الکترونیکی خود به کار می‌گیرند تا تجربه کاربر را افزایش دهند.

راحتی در خواندن

این روزها کتاب‌ الکترونیک دارای ویژگی‌هایی است که می‌توانید روشنایی صفحه را بر اساس زمان روز و بسته به ترجیحات خود تنظیم کنید. بسیاری از کتاب‌خوان‌های الکترونیکی حتی ویژگی‌هایی را در تاریکی مطالعه کرده‌اند، با نورهایی که به چشمان شما فشار نمی‌آورند و همچنین باعث ایجاد مزاحمت برای اطرافیان شما نمی‌شوند. کاربران حتی می‌توانند فونت متن را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند اندازه فونت را افزایش یا کاهش دهند. اساسا کتاب‌های الکترونیکی تضمین می‌کنند که به چشمان شما آسیبی وارد نمی‌شود.

قابلیت صوتی کتاب‌ الکترونیک

برخی کتاب‌های الکترونیکی دارای ویژگی‌های تبدیل متن به گفتار یا خواندن با صدای بلند هستند. این امر به افراد امکان می‌دهد اگر برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی بیش از حد شلوغ هستند، مثلا در حین رانندگی یا در حین انجام برخی کارها، به آن گوش دهند. این ویژگی کتاب صوتی همچنین برای کودکان و بزرگسالان دارای ناتوانی یادگیری یا اختلال بینایی مفید است. همچنین برای کمک به کاربر در درک نحوه تلفظ یک کلمه خاص مفید است.

عناصر تعاملی

گنجاندن ویژگی‌های تعاملی در کتاب‌های الکترونیکی، تجربه خواندن را جذاب‌تر می‌کند. کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان با صدا و فیلم جاسازی کرد. پیوندهای خارجی را می‌توان برای ارائه اطلاعات اضافی گنجاند. کاربر حتی می‌تواند یک صفحه خاص از کتاب‌ الکترونیک را نشانه‌گذاری کرده یا یک کلمه را به روشی سریع و بدون زحمت پیدا کند. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا حاشیه نویسی کنند. چندین ویژگی تعاملی از این دست وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برای بهبود تجربه کلی خواندن گنجاند.

کتاب‌های الکترونیکی سازگار با محیط زیست هستند

آن‌ها فرآیند چاپ کاغذ را کاملا حذف و در هزینه چاپ برای ناشران صرفه‌جویی می‌کنند. تقریبا 2.2 میلیون کتاب هرساله با استفاده از حدود 3 میلیون درخت منتشر می‌شود. اگر قرار بود این کتاب‌های کاغذی با یک کتاب دیجیتال جایگزین شود، می‌توان تمام آن درختان را از قطع شدن نجات داد. جدای از قطع درختان، با حمل مواد اولیه، فرآیند تولید و حمل‌ونقل نهایی بر میزان تولید کربن نیز اضافه می‌کند. تمام این فرآیندها را می‌توان با کمک کتاب‌ الکترونیک حذف کرد.

مقرون‌به‌صرفه بودن در دراز مدت

برخی از مردم ممکن است احساس کنند که از آنجایی که این یک فناوری جدید و دستگاه جدید است، هزینه آن به وضوح بیشتر از کتاب‌های چاپی خواهد بود. اما، کاملا برعکس است. قیمت کتاب‌های الکترونیکی به‌ویژه در فیدیبو بسیار کمتر از کتاب‌های چاپی است؛ بدون جلد شومیز، بدون چاپ کاغذ، بدون هزینه بسته بندی، بدون حمل‌ونقل.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900572

دیگر خبرها

  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • آشنایی با کابل نسوز
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید