Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی باصولی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر این نهاد در مدت فعالیت آن، گفت : جهاد دانشگاهی با داشتن بدنه نخبگان، پتانسیل‌های خوبی برای دستیابی به فناوری‌های به روز دنیا دارد و تنها لازمه این امر آن است که مسئولان دولتی به جهاد دانشگاهی اعتماد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری،گفت : جهاد دانشگاهی همواره با دولت‌ها ارتباط خوبی داشته و توانسته طرح‌های بزرگی را با همکاری دولت‌های مختلف انجام دهد و قطعا در دولت آینده هم جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالا و شبکه نخبگان خود می‌تواند عهده دار ماموریت‌های مهم فناورانه در کشور شود.

او افزود: تجربه ۴۰ ساله نشان می‌دهد که هرجا به جهاد دانشگاهی اعتماد شده، کار با موفقیت پیش رفته و گرهی از مشکلات کشور در حوزه فناوری باز شده است.

باصولی به برخی اقدامات موثر جهاد دانشگاهی طی این سال‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله این اقدامات ورود جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری بود و امروز شاهدیم ۵۰ درصد درمان ناباروری در کشور در مراکز درمانی جهاد دانشگاهی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی اجرای ۴۰ طرح فناورانه بزرگ را در کشور برعهده دارد که کار‌های آن‌ها در حال انجام است و تکمیل این ۴۰ طرح می‌تواند برخی نیاز‌های بزرگ کشور در حوزه برخی فناوری‌ها را رفع کند.

باصولی گفت: تنها انتظار ما از دولت آینده اعتماد به جهاددانشگاهی و جوانان نخبه فعال در آن است و این توقع را داریم که ماموریت‌های جهاد دانشگاهی در دولت آینده مشخص شود و از ما ماموریت‌های مشخص در حوزه فناوری بخواهند.

برای هر واحد جهاددانشگاهی یک فعالیت شاخص فناورانه تعریف می‌شود

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی در ادامه با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه جهاد دانشگاهی در مرحله تدوین قرار دارد، گفت: در این برنامه جهت گیری‌ها و سیاست‌های جهاد دانشگاهی باید در قالب برنامه‌های عملیاتی برای پنج سال آینده مشخص شود.

او افزود: برای تدوین این برنامه نقاط ضعف و قوت برنامه‌های قبلی شناسایی شده و تلاش داریم با اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه‌ای جامع، کاربردی و عملیاتی تدوین کنیم.

باصولی با اشاره به شناسایی ظرفیت‌های موجود در واحد‌های جهاد دانشگاهی کشور برای استفاده در این برنامه گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در این برنامه این است که برای هر واحد جهاددانشگاهی یک فعالیت شاخص فناورانه در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی افزود: این فعالیت‌های شاخص که در تمام واحد‌های جهادانشگاهی پیگیری خواهد شد، باید بگونه‌ای باشد که هم فناورانه بوده، هم نیاز کشور را مرتفع کرده و هم دانش بنیان باشد.

باصولی ادامه داد: در این بین واحد‌های بزرگ جهاد دانشگاهی، طرح‌های فناورانه‌ای که منجر به ایجاد بومی سازی فناوری‌های مورد نیاز کشور خواهد شد را برعهده خواهند داشت.

باصولی گفت: در برنامه هفتم توسعه درنظر داریم از ظرفیت واحد‌های بزرگ جهاد دانشگاهی برای توسعه واحد‌های کوچکتر استفاده کنیم که از جمله این واحد‌های بزرگ، سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه است که می‌تواند برای توسعه واحد‌های کوچکتر منطقه غرب و شمال غرب کشور به ما کمک کند.

این مسئول افزود: جهاددانشگاهی کرمانشاه هم به لحاظ وسعت و هم به لحاظ عمق کار جزو واحد‌های بزرگ جهاد دانشگاهی است که اجرای طرح‌های بزرگ فناورانه از جمله تولید کربن فعال از قیرطبیعی را برعهده دارد.

باصولی افزود: این واحد همچنین دارای یک اکوسیستم قوی است که همه اجزای مختلف فناوری شامل پارک علم و فناوری، موسسه آموزش عالی، مرکز علمی کاربردی، مرکز نوآوری و شکوفایی، شتابدهنده و ... در آن حضور دارند و وجود این اکوسیستم قوی موجب شده جهاد دانشگاهی کرمانشاه در منطقه غرب و در سطح کشور حرف برای گفتن داشته و بتواند ماموریت‌های ملی را هم در کنار ماموریت‌های استانی خود به عهده بگیرد و امیدواریم این واحد به عنوان قطب غرب کشور، جهاددانشگاهی را در زمینه توسعه واحد‌های کوچکتر در سایر استان‌ها یاری دهد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد دانشگاهی فناوری اطلاعات فناوری جدید انتخابات ریاست جمهوری جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی واحد های بزرگ فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، روح الله دهقانی فیروزآبادی در بخشی از حکم انتصاب میرآبادی آورده است: «با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می‌رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نمایید.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چاپ کتاب عضو هیئت علمی واحد یادگار امام در انتشارات علمی و دانشگاهی
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه دوم جوجه‌ریزی کشور
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی