Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:58:32 GMT

حل مشکلات اقتصادی با دولت تازه‎نفس و انقلابی شدنی است

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۴۶۴

حل مشکلات اقتصادی با دولت تازه‎نفس و انقلابی شدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارگزاران سازمان حج و زیارت همدان با اشاره به تفسیر آیه ۱۲۶ سوره بقره، اظهار کرد: معنی عام این آیه، مسئله عدم اجازه به تعدی در حرم امن الهی است اما معنای دیگر آن که امام صادق(ع) به آن اشاره فرموده‌اند، پیوند زدن این مسئله با موضوع ولایت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تمام حج را وابسته به مسئله ولایت دانست و گفت: امیدواریم روح واقعی حج که مسئله تحقق ولایت است با ظهور حضرت حجت(عج) هر چه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: یکی از بهترین مناسکی که می‌تواند روحیه معنوی در جامعه و تحولی درونی ایجاد کند، سفر حج است، البته هر چه انسان ظرفیتش بیشتر باشد، بیشتر دچار تحول خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از تعطیلی سفر حج در دو سال اخیر، عنوان کرد: در گذشته نسبت به برخی از نعمت‌های الهی کم‌تر توجه داشتیم، اما امروز با آمدن بیماری کرونا، با تعطیلی و از دست دادن هیئت‌ها، عزاداری‌ها، حضور در اماکن مقدس و در راس آن سفر حج که یک فرصت معنوی بزرگ برای مردم بود، قدر این نعمات را بیشتر می‌دانیم.

شعبانی با بیان اینکه متاسفانه تعطیلی این سفر، خسارات معنوی بزرگی برای جامعه اسلامی داشته است، گفت: امسال امیدوار بودیم به صورت محدود این سفر برگزار شود و امنیت معنوی از دست رفته در جامعه که دچار ضعف شده را بهبود ببخشد، اما عربستان در این امر قصور داشته و می‌توانست تدبیر بهتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه هر کس حج نصیب او می‌شود در ملکوت به اعلان حج حضرت ابراهیم(ع) لبیک گفته است، عنوان کرد: امروز دچار تعدد مشکلات و انباشته شدن مشکلات روی هم شده‌ایم و در کنار بیماری کرونا با مشکلات و نا‌امنی اقتصادی نیز روبرو هستیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: برای حل مشکلات اقتصادی در جامعه امروز لازم است که هم در انتخابات شرکت کنیم و هم در عرصه دعوت دیگران به مشارکت در این راه حضوری جدی داشته باشیم تا با آمدن یک دولت تازه نفس، جوان و انقلابی شاهد برطرف شدن مشکلات باشیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است

دادستان کل کشور گفت: با شناسایی افراد مستعد و تشکیل بانک اطلاعاتی از افراد جوان، مستعد و دارای قابلیت، رویکرد استفاده از نیروهای جوان، فاضل و انقلابی در سطح مدیریت در قوه قضاییه دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد موحدی آزاد در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد، اظهار کرد: شناسایی نیروهای فاضل و مستعد در سطح کشور و به ویژه در بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها آغاز شده و با تشکیل بانک شایستگان، قوه قضاییه در آینده دارای یک ظرفیت عظیم و بی بدیل در سطوح مختلف خدمت و مدیریت است.

وی با اشاره به ابلاغ سند جدید تحول قوه قضاییه، تصریح کرد: هوشمندسازی و تسهیل ارائه خدمات، جلب رضایتمندی مردم، ایجاد زمینه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم در امور مرتبط با دستگاه قضایی از طریق تقویت نهادهای سازشی از تاکیدات سند تحول قوه قضاییه است.

دادستان کل کشور عنوان کرد: تقویت نهادهای سازشی در روستاها، بخش‌ها، و شهرها و استفاده از مسیرهای حل اختلاف موضوعی است که ضرورت دارد و باید مورد اهتمام باشد.

وی همچنین به خلاء قانون در برخی از وظایف قوه قضاییه و تأکیدات سند تحول اشاره کرد و گفت: عدم وجود قانون مصرح در برخی از موضوعات اساسی باعث عملکرد سلیقه‌ای و ورود قوی و یا ضعیف در برخی از مقام‌های قضایی شده است.

وی تأکید کرد: پیگیری قانون‌نگاری در برخی از شمول مهم، همچون حقوق عامه، تأمین آزادی‌های مشروع و برخی از تأکیدات سند تحول قوه قضاییه در دستور کار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی، با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: راه حل برون رفت از مشکلات امروز جامعه، ایمان به شعار ما می‌توانیم است.

ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور

آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده، ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز در این دیدار گفت: شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور یک اقدام مهم و ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: شناسایی نخبگان و جوانان متعهد یک الگوی کامل مدیریتی بود که در ابتدای انقلاب توسط شهید بهشتی انجام می‌شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد قوه قضاییه را اصل، پایه و ریشه در رابطه با اعتدال و اعتلای جامعه ذکر کرد و گفت: اگر دستگاه قضا در کشور خوب عمل کند یک جامعه هدفمند، قانونمدار و به‌هنجار شکل خواهد گرفت.

وی آموزش حقوق عمومی و موازین شهروندی توسط دستگاه قضایی به آحاد جامعه را ضروری دانست و یادآور شد: آموزش سبک زندگی، بایدها و نبایدهای حقوقی و موازین حقوق شهروندی به آحاد جامعه، از چالش‌های دستگاه قضایی کاسته و بر آرامش اجتماعی می‌افزاید.

وی انحصار به پشت میزنشینی یک مقام قضایی و رسیدگی صِرف به پرونده را به نقد گرفت و گفت: امروز باید یک مقام قضایی در بطن جامعه و در بین مردم باشد و اگر بی‌قانونی و انحرافی را دید، منشاء و علل شکل‌گیری مشکلات را دریابد و وارد عمل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • حقوق کارگر با تورم و مشکلات اقتصادی جامعه همخوانی داشته باشد
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • نقش مهم شبکه خانواده در حل بسیاری از مسائل جامعه
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ