Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@21:50:56 GMT

کره شمالی با کناره‌گیری، به کدام تیم ضربه زد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۷۴۲

کره شمالی با کناره‌گیری، به کدام تیم ضربه زد؟

در صورتی که کره شمالی در دیدارهای متمرکز مقدماتی جام جهانی قطر شرکت می‌کرد، لبنان جایی در میان پنج تیم رده دومی گروه‌های A تا H نداشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز 26 اردیبهشت و پیش از برگزاری چهار هفته پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا 2023 چین، کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً از کناره‌گیری تیم ملی کره شمالی از شرکت در این چهار بازی، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم کره شمالی بر کل فوتبال آسیا تأثیرگذار بود و باعث شد فیفا و AFC برای سنجش برترین تیم‌های رده دومی، دیدار تیم‌های دوم هر گروه را با قعرنشین حذف کنند. معیاری نادرست که ضربه آن بر پیکره فوتبال ازبکستان وارد شد.

ایران در سید اول انتخابی جام جهانی 2022

تیم‌های ملی چین، عمان، عراق، لبنان و ویتنام با حذف دیدار مقابل تیم‌‌های قعرنشین گروه خود، شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌های رده دومی داشتند. این در حالی است که بازگشت کره شمالی به مسابقات و در نظر گرفتن دیدار با قعرنشینان نشان می‌داد چین، عمان، عراق، ویتنام و ازبکستان، برترین نتایج را میان تیم‌های رده دومی به دست آورده‌اند. پس می‌توان گفت بیشترین آسیب کناره‌گیری کره شمالی به ازبکستان رسید.

ازبک‌ها در تمامی پنج دیدار خود صاحب 15 امتیاز شدند، اما لبنان در شش بازی (در صورت حذف دیدار با کره شمالی) به 10 امتیاز رسید. این در حالی بود که لبنان در دیدار رفت با نتیجه 2 بر صفر از کره شمالی شکست خورد و در صورتی که در بازی برگشت بر این تیم غلبه می‌کرد، باز هم نمی‌توانست امتیازات خود را به ازبکستان برساند.

در آخرین رده‌بندی اعلام شده توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، ازبکستان در جایگاه 86 جهان ایستاده و لبنان رتبه 93 دنیا را از آنِ خود کرده است. با این حال کناره‌گیری کره شمالی باعث شد ازبکستان به تنها تیم حاضر در 13 رده نخست فوتبال آسیا در رنکینگ فیفا تبدیل شود که شانسی برای حضور در جام جهانی قطر ندارد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جام جهانی قطر فدراسیون فوتبال لبنان فدراسیون فوتبال ازبکستان تیم ملی فوتبال کره شمالی جام جهانی قطر فدراسیون فوتبال لبنان فدراسیون فوتبال ازبکستان تیم ملی فوتبال کره شمالی کناره گیری جام جهانی کره شمالی رده دومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دیدار تیم‌های ملی فوتسال ایران و ازبکستان از ساعت ۱۷:۳۰ امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا برگزار می شود.

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی ایران ترکیب زیر را برای شروع این دیدار انتخاب کرده است:

باقر محمدی، محمد حسین درخشانی، مهدی کریمی، سالار آقاپور،بهروز

کد خبر 6089243 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • گل‌ها و ضربات پنالتی دیدار فوتسال ایران ۳ (۶) - (۵) ۳ ازبکستان
  • جام ملت‌های فوتسال آسیا| صعود ایران به فینال با پیروزی مقابل ازبکستان در ضیافت پنالتی‌ها
  • صعود ایران به فینال آسیا؛ پسران شمسایی در یک‌قدمی جام
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!
  • ترکیب تیم ملی ایران مقابل ازبکستان مشخص شد
  • ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان مشخص شد
  • سوپرگل خاص کی‌دی‌بی: اولین گل ضربه سر!‏ (عکس)
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله