Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@14:20:07 GMT

آتش سوزی مراتع ممسنی توسط یک دامداری اتفاق افتاد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۲۸۳۰

آتش سوزی مراتع ممسنی توسط یک دامداری اتفاق افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش مهدی گفت: دامدار متخلف ساکن این منطقه (تنگ آب ممسنی) به قصد تبدیل عرصه‌ها به باغ دیم با آتش کشیدن عرصه‌های جنگلی بلوط و بنه بصورت عمدی موجب سوختن و از بین رفتن پوشش‌های گیاهی و جانوری و گونه‌های ارزشمند مرتعی (بوته‌های گون) و درختچه‌های جنگلی شد.

وی تصریح کرد: این دامدار سابقه دار از سالیان پیش به صورت غیر قانونی و بدون مجوز وارد محدوده مراتع این شهرستان شده و با همکاری فرزندانش اقدام به چرای غیر مجاز و بدون پروانه دام می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد متخلف علاوه بر قطع درختان بلوط اقدام به تولید غیر مجاز زغال در این منطقه کرده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آب خیزداری تصریح کرد: با توجه به خشک بودن مراتع و وزش باد گرم حریق به اراضی مرتعی دیگر و مناطق همجوار این منطقه سرایت کرد که با تغییر ناگهانی جهت باد آتش به گله گوسفندان فرد متخلف افتاد و تعداد ۷۰ رأس گوسفند در میانه آتش سوختند و برشته شدند.

مهدوی با بیان اینکه پس از تشکیل پرونده متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، از مرتعداران، گردشگران و طبیعت دوستان شهرستان ممسنی خواست هرگونه اقدام قطع درخت و احداث کوره ذغال در عرصه‌های منابع طبیعی را به شماره تلفن رایگان وشبانه روزی ۱۵۰۴ امداد جنگل و مرتع گزارش دهند.

نجات ارتفاعات جنگلی کوه دراک شیراز از آتش

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس همچنین از مهار کامل آتش سوزی منطقه دراک شهرستان شیراز با همکاری نیروهای این اداره و همراهی مردم خبر داد و افزود: پس از دریافت گزارش آتش سوزی در ارتفاعات سبز منطقه دراک شهرستان شیراز بلافاصله نیروهای منابع طبیعی به محل اعزام و پس از تلاش گسترده در نهایت موفق به مهار حریق شدند.

او با اشاره به حضور به موقع و مؤثر نیروهای منابع طبیعی در عملیات اطفا حریق گفت: با تلاش بیش از پیش نیروها در این عملیات از گسترش و سرایت حریق به دیگر نقاط جلوگیری شد.

مهدوی با بیان اینکه گرم شدن هوا ضریب خطر آتش سوزی در این عرصه‌ها را افزایش داده است بر تعامل بین دستگاهی و همکاری‌های لازم شهرداری شیراز جهت مشارکت و حضور در عملیات‌های احتمالی اطفا حریق تأکید کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اتخاذ تدابیر لازم حفاظتی برای پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی گفت: در این راستا در تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی به طور جدی پیگیری و در حال اجراست.

مهدوی با اشاره به قرار گیری محدوده کوه‌های دراک در حریم قانونی شهر شیراز عنوان کرد: اراضی این منطقه در محدوده قانونی شهر واقع شده مطابق ماده ۳ برای بهره برداری به شهرداری واگذار و متولی آن آن شهرداری شیراز است و مسئول حفاظت و نگهداری از این کوه استراتژیک هستند اما به دلیل اهمیت پوشش گیاهی نیروهای منابع طبیعی در عملیات مهار آتش در این منطقه در همان ساعات اولیه حضور داشتند.

کد خبر 5236534

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها منابع طبیعی انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری چالش شفافیت اردبیل سعید جلیلی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد

در پی حریق قریب ۱۵۰ واحد تجاری، اقامتی و تجاری در امام‌زاده ابراهیم شفت، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان از تشکیل پرونده قضایی خبر داده است.

به گزارش مشرق، نیمه شب گذشته برای چندمین بار، شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در فاجعه‌بارانگیزترین حالت ممکن طعمه حریق شد و دستکم ۱۵۰ واحد مسکونی، قامتی و تجاری به صورت کامل تخریب شدند.پس از وقوع آتش‌سوزی هولناک در امامزاده ابراهیم شفت، بازدیدهای میدانی مسوولان اجرایی، نظارتی و قضایی از محل حادثه انجام شد تا ضمن امدادرسانی به سانحه دیدگان حریق، مقصران احتمالی شناسایی و برابر مر قانون با مسببان این فاجعه هولناک که پیشینه چندین باره دارد، در دستور کار قرار بگیرد.

علی‌اصغر چگینی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت پس از بازدید میدانی از بازارچه امامزاده ابراهیم شفت، اعلام کرده که این آتش سوزی از ساعت ۱۲ شب گذشته آغاز شد و ده‌ها واحد مسکونی و تجاری به طور کامل در آتش سوخته‌اند.دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شفت از تشکیل پرونده قضایی در راستای حریق شب گذشته بازارچه امامزاده ابراهیم شفت نیز خبر داده است.

به گفته ‏وی، ضمن تشکیل پرونده قضایی، دستور تحقیقات در راستای کشف علت حریق صادر شده و علت حریق پس اعلام نظر کارشناسان متخصص امر مشخص خواهد شد.به نظر می‌رسد در جریان حریق بزرگ شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت، صرفاً کانون آتش سوزی دخیل نبوده بلکه احتمالا زنجیره‌ای از ترک‌فعل‌ها و سهل‌انگاری‌های سهوی و عمدی در گسترش آتش‌سوزی دخیل بوده است.

دیگر خبرها

  • قصور برخی مسئولان در جریان آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت احراز شد + جزئیات
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است
  • منتظر اعلام نظر کارشناسان درباره علت حریق در شفت هستیم
  • حادثه آتش‌سوزی امامزاده‌ابراهیم شفت؛ علت و نقص‌ها
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • پای دستگاه قضا به پرونده حریق امام‌زاده ابراهیم شفت باز شد
  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است