Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه هند پس از گزارش‌ها درباره تماس دهلی‌نو با طالبان، با نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان در دوحه دیدار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جی‌شنکر» وزیر امور خارجه هند برای نخستین بار پس از انتشار گزارش‌ها درباره تماس دهلی‌نو با سران طالبان، با «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد در بیانیه‌ای نوشت که در این دیدار دو طرف پیرامون اولویت کشورهای خود برای یک افغانستان مستقل، مقتدر و متحد که با خود و جهان در صلح است، گفت‌وگو کردند.

نماینده ویژه آمریکا در ادامه نیز تاکید کرد که هند در دو دهه گذشته نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان داشته است.

وی همچنین افزود که آمریکا و هند درکنار جامعه جهانی به افغانستان کمک خواهند کرد تا این کشور به صلح و امنیت و رفاه اقتصادی برسد.

وزیر امور خارجه هند در سفر به قطر با مقامات این کشور نیز دیدار کرده است اما هنوز گزارشی مبنی بر دیدارش با اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه وجود ندارد.

این نخستین گفت‌وگوی جی‌شنکر درباره مسایل افغانستان با مقامات ارشد دیگر کشورها پس از انتشار گزارش «هندوستان تایمز» مبنی بر ایجاد کانال ارتباطی بین دهلی‌نو با «عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان است.

گفتنی است که اردیبهشت سال گذشته نیز خلیلزاد به رسانه‌های هندی گفته بود که گفت‌وگو بین هند و طالبان مهم است و خواستار تماس دهلی‌نو با این گروه شده بود تا از این طریق بطور مستقیم نگرانی‌های امنیتی خود را با طالبان در میان بگذارد.

رئیس منطقه آزاد کشمیر: احتمال تقابل نظامی هند و پاکستان زیاد شده استدیدگاه سفیر سابق پاکستان در واشنگتن درباره گسترش روابط هند و افغانستانپاکستان: احتمال بروز جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد

با این حال، پاکستان مخالف حضور هند در روندهای جاری در افغانستان است، «معید یوسف» دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور امنیت ملی این کشور نیز گفته بود که «ما بارها اعلام کرده‌ایم که صلح با حضور تخریبگران این روند حاصل نمی‌شود، هند هیچ منافعی در صلح افغانستان ندارد، اگر صلح در افغانستان برقرار شود وضعیت تغییر می‌کند و نفوذ هند در آنجا کاهش می‌یابد».

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار هند اخبار افغانستان اخبار پاکستان اخبار هند اخبار افغانستان دهلی نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین یک منبع آگاه در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.
عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

کد خبر 847183 برچسب‌ها مرزباني خبر ویژه افغانستان طالبان

دیگر خبرها

  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی