Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اویل پرایس، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد که انتظار دارد تولید نفت عربستان تا پایان ۲۰۲۱ افزایش یابد و به ۱۰ میلیون بشکه در روز برسد. به این ترتیب تولید نفت این کشور یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه مه می‌شود و دلیل آن افزایش تقاضای جهانی نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاروق سوسا، اقتصاددان امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گلدمن، پیش‌بینی خود از تولید نفت عربستان را نسبت به برآوردهای پیشین ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داد.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنان معتقد است که قیمت نفت خام برنت در تابستان سال جاری میلادی با بهبود سریع تقاضای جهانی به ۸۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

عربستان در ماه مه کمتر از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد. این کشور تولید نفت خود را در این ماه نسبت به ماه آوریل و همسو با توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) برای افزایش تدریجی تولید، ۳۴۵ هزار بشکه در روز افزایش داده بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد که تولید نفت عربستان تا پایان ماه ژوئیه به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و تا پایان سال جاری میلادی به ۱۰ میلیون بشکه در روز و تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

کد خبر 5236643

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت قیمت نفت صادرات نفت عربستان سعودی مصرف برق شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران انتخابات 1400 قیمت نفت بورس تهران وام ودیعه مسکن بازار سرمایه بازار سهام قیمت یورو دلار ذوب اهن اصفهان تولید برق نفت عربستان ۱۰ میلیون تولید نفت تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش به 88 دلار و 40 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 سنت معادل 0.02 درصد کاهش 83 دلار و 34 سنت معامله می‌شود.

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمالاوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور 3.237 میلیون بشکه در هفته منتهی به 19 آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش 800 هزار بشکه‌ای را داشتند.
تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.
در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.
کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.
از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.
با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.
انتهای پیام/44

دیگر خبرها

  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد