Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:56:02 GMT

مانور بی بی سی روی زردآلوی همدان

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۳۸۷۹

مانور بی بی سی روی زردآلوی همدان

ابوالقاسم سوزنچی، رئیس خانه کشاورز استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،در رابطه با  ویدئوی منتشر شده از سوی بی بی سی منتسب به یک باغدار همدانی و گلایه این فرد مبنی بر نخریدن زردآلوی تولیدی او به قیمت هر کیلو  ۲ هزار تومان و فروش همان زردآلو در بازار به قیمت ۵۰ هزار تومان گفت: آن ویدیو را ندیده ام، اما قیمت خرید زردآلو هر کیلو دو هزار تومان حقیقت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: اکنون این میوه را از کشاورزان و باغداران هشت الی ده هزار تومان می‌خرند. من همین صبح امروز در بازار بوده ام و اتفاقا دیدم که نرخ خرید زردآلو مرغوب بین ۲۰ و ۲۵ هزار تومان است و حتی ۱۵ هزار تومانی هم پیدا می‌شود.

رئیس خانه کشاورز استان همدان  افزود: فروش نوبرانه این محصول دو هفته قبل دربازار حدود ۵۰ هزار تومان بود و نرخ خرید این محصول از باغدار در زمان نوبرانه هم هرکیلو بین ۲۰ و ۲۵ هزار تومان بود و اختلافی دو برابری داشت، اما اینکه از کشاورز کیلویی دو هزار تومان هم نخرند مطلبی غیرواقعی است و صحت ندارد.

سوزنچی اشاره کرد: این مشکلات برای کشاورزان و باغداران وجود دارد، اما قیمتی که مطرح شده است نیست.

او تصریح کرد: یکی دو هفته پیش این میوه در مرحله نوبرانه بود، من هفته پیش به فروشنده‌ها زردآلو تازه را ۲۵ هزار تومان فروختم، اما اگر من باغدار ۲۵ هزار تومان بفروشم و فروشنده ۴۰ هزار تومن یا حتی مبالغ بالاتر همانند ۵۰ یا ۶۰ هزار تومان بفروشد؛ ۱۵ الی ۳۰ هزار تومان بدون هیچ زحمتی سود می‌کند. این یک ظلم بزرگ است. ثمره یک سال زحمت من باغدار و امثال من می‌سوزد.

رئیس خانه کشاورز استان همدان در رابطه با اختلاف قیمت بین نرخ خرید از باغداران و فروش در بازار برای مصرف کنندگان از سوی فروشنده ها، گفت: این موضوع تنها مختص به مسئله زردآلو نیست. کشاورزان ما در تمامی میوه‌ها این وضعیت را دارند. با وجود این همه زحمت سودی نمی‌برند و فروشندگان بدون زحمت سود بیشتری از کشاورز و باغدار می‌برند و  این مشکل یک مسئله فرهنگی است.

سوزنچی در ادامه افزود: در حال حاضر زرد آلو را کیلویی ۵۰ هزار تومان نمی‌فروشند و صرفا آن اوائل ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان می‌فروختند. مشکل ما این است که همه افراد شده اند فروشنده! می‌بینند زحمت کشیدن سر زمین‌ها صرف ندارد و رو به فروشنده شدن می‌آورند.

او  با بیان این که خودش یک کشاورز و باغدار است و تمامی این مشکلات را از نزدیک لمس می‌کند، اظهار کرد: باغدار‌های زحمتکش و پرتلاش که این همه زحمت می‌کشند تا سود سال‌ها تلاش برای به ثمر رساندن تلاش هایشان را ببینند و هر سال هزینه‌های بالایی صرف به عمل آوردن میوه هایشان می‌کنند دچار ضرر می‌شوند، زیرا میوه هایشان با نرخ مناسب خریداری نمی‌شود و فروشنده‌ها بدون هیچ زحمتی با افزایش عجیب قیمت میوه به راحتی سود می‌کنند.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بی بی سی زردآلو همدان کشاورزان و باغداران ۲۵ هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

قیمت انواع میوه و تره‌بار در بازارهای روز کوثر اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت انواع میوه و تره‌بار امروز _‌پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در بازارهای روز کوثر اصفهان به شرح جدول زیر است:

کد خبر 746288

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • گوجه سبز سر به فلک کشید؛ هر کیلو گوجه سبز چند؟
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • گلایه اهالی بازارهای سیار از افزایش اجاره‌ها
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • هنگام خرید ورق آلومینیوم کامپوزیت به چه نکاتی توجه کنیم؟