Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-07@09:03:54 GMT

جانبداری با نمایش بی‌طرفی

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۳۸۹۵

«رعایت اصل بی‌طرفی» از اصول مهم خبر محسوب می‌شود که با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای می‌توانید رسانه‌های به‌ظاهر بی‌طرف را شناسایی کرده و در پذیرش و بازنشر اخبار هوشمندانه عمل کنید.

خبرگزاری میزان - مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی نوشت: «رعایت اصل بی‌طرفی» از اصول مهم خبر محسوب می‌شود و سنجش میزان بی‌طرفی در یک خبر، تا حدود زیادی ارزش خبر را در نظر مخاطب مشخص می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما یکی از تکنیک‌هایی که این روز‌ها در برخی رسانه‌ها دیده می‌شود، تظاهر به بی‌طرفی است. برخی از رسانه‌های خبری برای القای بی‌طرفی به مخاطبان و جلب اعتماد آن‌ها از روش «تظاهر به بی‌طرفی» استفاده می‌کنند. در این روش سخنان و دیدگاه‌های مخالفان به اشکال مختلف نظیر گزارش، مصاحبه و خبر منعکس می‌شود.

به این ترتیب رسانه به دلیل اتخاذ یک موضع بی‌طرف، اعتبار بیشتری در میان مخاطبان خود کسب می‌کند. در کنار اعتبار به دست آمده از دل بی‌طرفی، این رسانه‌ها با حفظ این پوشش می‌توانند پیام‌های خود را به‌آسانی به مخاطب القاء و اهداف خود را تأمین کنند.

در این اصل رسانه ضمن اظهار بی‌طرفی و حفظ احترام مخالفان، اقدام به پخش سخنان و نظرات آن‌ها می‌کند، ولی به دنبال آن، مطالب موردنظر خود را هم القاء می‌کند. درواقع با پوشش خبری به شکل بی‌طرفانه و مؤدبانه سعی می‌کند حمایت‌های لازم و یا تخریب‌هایی که در راستای اهدافش قرار دارد را اعمال کند.

با بهره‌مندی از سواد رسانه‌ای می‌توانید رسانه‌های به‌ظاهر بی‌طرف را شناسایی کرده و در پذیرش و بازنشر اخبار هوشمندانه عمل کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بیشتر بخوانید: حجم تبادل اطلاعات در رسانه‌های اجتماعی چقدر است؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. 

برچسب ها: فضای مجازی شبکه های اجتماعی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فضای مجازی شبکه های اجتماعی رسانه ها بی طرفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!

دریافت 4 MB کد خبر 6097315

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟ / عکس‌هایی که برای ژیلا صادقی داستان شد/ هنوز توماج صالحی ترند است/ هجمه جدید علیه کاظم صدیقی با نام لیلا
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • هرقانونی در فضای مجازی به معنای محدود کردن فضای مجازی نیست!
  • پاسخ کوبنده دبیرکل جنبش "ابتکار ملی فلسطین" به جانبداری مجری بی‌بی‌سی در دفاع از اسرائیل (فیلم)