Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر کشور گفت: حدود 66 هزار و 800 شعبه اخذ رای برای ریاست‌جمهوری و حدود 75 هزار و 15 شعبه نیز برای شورای روستا‌ها و شهر‌ها داریم.
به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری با رسانه‌های خارجی درباره انتخابات افزود: در آستانه برگزاری انتخابات در روز جمعه به عنوان نماد مشارکت اختیار و اراده مردم هستیم که به لطف خدا و به برکت وجود امام راحل و مردم عزیز و خوبمان و شهدا و مقام معظم رهبری این لطف و عنایت و این تجلی اراده و انتخاب امیدواریم در صحت سلامت امنیت و قانونی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ما در این دوره چهار تا انتخاب داریم، انتخابات سراسری شورا‌های شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری و دو انتخاب دیگر یعنی مجلس شورای اسلامی در 6 حوزه و خبرگان رهبری نیز در چهار حوزه برگزار خواهد شد.
رحمانی فضلی گفت هر کدام از این انتخابات، قوانین مقررات و روش‌های خاص خودش را دارد.
وزیر کشور افزود: برای وزارت کشور که مجری این چهار انتخابات در یک روز هست یک اقدام بسیار پیچیده و سخت و مشکل و پر زحمت است و تمام تمام دستگاه‌هایی که هم از لحاظ امنیتی و انتظامی وزارت کشور را در اجرای این امر مهم یاری می‌کنند و هیئت‌های اجرایی و نظارت و تمامی نیرو‌هایی که از سطح بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها حضور دارند، تشکر می‌کنیم.
وی گفت: حدود 66 هزار و 800 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست‌جمهوری و حدود 75 هزار و 15 شعبه نیز برای شورای روستا‌ها و شهر‌ها داریم. در ریاست جمهوری برای روستا‌ها شعبه‌های سیار داریم و هر سه ساعت تا چهار ساعت یکبار از روستای به روستایی دیگر می‌رود، اما در انتخابات شورا‌های شهر و روستا، شعبه‌های مستقر داریم.
وزیر کشور افزود: یک میلیون و 500 هزار نفر در سراسر کشور اعم از نیرو‌های امنیتی، انتظامی، ناظران، بازرسان و مجریان ما را در در امر برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

رای گیری از ساعت 7 صبح جمعه تا 2 بامداد شنبه
وزیر کشور اعلام کرد: در همه مناطق کشور، رای گیری در روز جمعه از ساعت 7 صبح اغاز می‌شود و تا ساعت 12 شب و در صورت حضور افراد برای رای دادن تا ساعت 2 بامداد شنبه ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز در کنفرانس خبری افزود: حدود 59 میلیون و 310 هزار و 307 نفر واجد شرایط رای داریم.
وی گفت: از این تعداد 29 میلیون و 980 هزار و 38 نفر آقایان و 29 میلیون و 330 هزار و 269 نفر بانوان هستند.
وی اضافه کرد: ما در این دوره شاهد جشن تکلیف سیاسی حدود یک میلیون و 392 هزار و 148 نفر رای اولی هم هستیم که به آن‌ها تبریک می‌گویم.
رحمانی فضلی افزود: از مجموع رای اولی‌ها 706 هزار و 988 نفر آقایان و 685 هزار و 160 نفر هم خانم‌ها هستند.

شرایط برای برگزاری انتخابات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مهیاست
وزیر کشور گفت: شرایط را برای برگزاری انتخابات در سلامت کامل بهداشتی در روز جمعه 28 خرداد فراهم کرده ایم.
رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست خبری با رسانه‌های خارجی افزود: یکی از ویژگی‌های این دوره انتخابات که با دوره‌های دیگر متفاوت بوده و هست، بحث شیوع کرونا و چگونگی و نحوه مواجهه با این موضوع است و ما از قبل مهیا بوده و تدارک و برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
وی گفت: در کمیته‌های تخصصی و هم در کمیته امنیتی- انتظامی - اجتماعی و هم در قرارگاه مقابله با کرونا و در ستاد ملی مقابله با کرونا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و قواعد و قوانین را تصویب کرده‌ایم که با ان مقررات امسال انتخابات را برگزار می‌کنیم.
وزیر کشور افزود: این مقررات هم شامل روز‌های ثبت نام و هم شامل روز‌های تبلیغات بوده و هست و هم شامل روز رای گیری می‌شود و ما به مردم عزیزمان اطمینان می‌دهیم که حتماً در روز رای گیری مثل سایر روز‌ها که با اکثریت قریب به اتفاق در همه جا تلاش کردیم، مسائل بهداشتی رعایت می‌شود.
رحمانی فضلی گفت: اگر در برخی جا‌ها ما با عدم رعایت مواجه بودیم برخورد و اقدام قانونی شد و در روز جمعه همه نیرو‌ها در تلاش هستند به ویژه وزارت بهداشت و همکاران عزیز ما در کادر درمانی که تلاش‌های بسیار زیادی ظرفیت 14 و 15 ماه داشته‌اند ما با همکاری آن‌ها شرایط را مهیا کرده ایم و آماده ایم در سلامت کامل از نظر بهداشتی انتخابات را برگزار کنیم.
وزیر کشور افزود: همچنین در این ایام تلاش ما بر این بوده است که بتوانیم با همکاری بقیه نهاد‌های موثر و همکار؛ بستر و زمینه را برای این انتخابات فراهم کنیم.
 
امکان هیچگونه تخلف و تقلبی در رای دادن وجود ندارد
وزیر کشور گفت: با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت، امکان هیچ تخلف و تقلب وجود ندارد.
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه نشست خبری افزود: در این انتخابات تمام 24 مرحله یا گام انتخابات؛ الکترونیکی انجام می‌شود و در 33 شهر (24 مرکز استان و 9 شهر دیگر) همه 25 گام الکترونیکی خواهد بود که گام 25 اخذ و شمارش رای است.
وی گفت: تلاش کردیم با توجه به تجارب و بررسی‌های فنی و الکترونیکی، انتخابات را طوری طراحی کنیم که در هیچ مرحله و زمانی مواجه با کاستی، سستی و کندی نباشد.
رحمانی فضلی گفت: وزارت نیرو هم در پی دستور رئیس جمهور موظف شد برق سراسر کشور را در شعبه‌ها فراهم کند و وزارت ارتباطات هم همه امکانات ارتباطی را فراهم می‌کند.
وی افزود: صدا و سیما هم در تمام نقاط کشور باید فعال باشد که در همین مدت تبلیغات هم فعال و با ما همکار بود و نیرو‌های انتظامی و امنیتی هم در آمادگی کامل به سر می‌برند.
وزیر کشور گفت: همه تلاشمان را انجام داده ایم که امکان وقوع هرگونه تخلف و تقلب را حذف کنیم و با استفاده از دستگاه‌های احراز هویت که همه شعبه‌ها دارند امکان دادن رای تقلبی و تخلف در مورد شناسنامه افراد زیر 18 سال، شناسنامه‌های تقلبی، شناسنامه‌های مردگان و کسانی که با یک شناسنامه چندین بار رای دهند؛ منتفی است.
وی گفت: با استعلامی که از تک تک افراد به صورت آفلاین از طریق دستگاه هویت یاب گرفته می‌شود امکان هیچ نوع تخلفی وجود نخواهد داشت و در همه فرآیند انتخابات اعم از توزیع و نظارت بر تعرفه ها، نوشتن و خواندن آرا، علامت زدن و جمع بندی آرا و تجمیع آرا؛ دقت‌های لازم را انجام خواهیم داد.
رحمانی فضلی افزود: 70 هزار بازرس فقط از وزارت کشور فعال هستند و شورای نگهبان هم با تعداد زیادی نیرو نظارت می‌کند و نامزد‌ها و طرفداران در هر مرحله‌ای نظارت می‌کنند و گزارش می‌دهند.
وزیر کشور گفت: در همه شعبه‌ها نمایندگان نامزد‌های مختلف حضور دارند و در این دوره هم نمایندگان نامزد‌ها در همه مراحل تا شمارش، جمع بندی و تنظیم صورتجلسه باید حضور داشته باشند و همه دقت‌ها شده است.
 
مردم حمایت و تقویت نظام را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند
وزیر کشور گفت: مطمئیم که مردم ما در روز انتخابات، اصل حمایت و تقویت نظام را فدای هیچ کدام از مسائل دیگر نمی‌کنند و برای آن اولویت قائل هستند.
آقای عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه نشست خبری افزود: مشارکت از موضوعات بسیار مهم انتخابات است که تلاش شد رسانه‌ها اطلاع رسانی و آگاهی بخشی خوبی انجام دهند که مایه تشکر است.
وی گفت: اگرچه رقابت‌ها در شرایط کرونایی ما را با محدودیت و معذوریت مواجه کرد و مدارس و دانشگاه‌های ما بعنوان کانون‌های سیاسی و مشارکت زا تعطیل هستند و امکان تجمع در مساجد هم نیست و یک سری از محدودیت‌ها را هم ما به سبب کرونا اعلام کردیم؛ اما مردم از این شرایط ویژه درک کامل دارند و با تحلیل و شعور سیاسی بالا همواره در موقعیت‌های مختلف، کشور را حمایت کردند و به صحنه آمدند و شوقی آفریدند و ورای همه تحلیل‌ها عمل کردند.
وزیر کشور افزود: ما مطمئنیم که مردم ما روز جمعه حضور خوبی خواهند داشت و یقینا از این فرصت، امتیاز و اختیاری که قانون اساسی و شهدا و امام دادند برای تعیین سرنوشت خود استفاده می‌کنند.
رحمانی فضلی گفت: تبلیغات تا 7 صبح پنجشنبه ادامه خواهد داشت و از ساعت 7 صبح تبلیغات ممنوع است و از 7 صبح روز جمعه رای گیری در سراسر کشور آغاز می‌شود و اگر لازم باشد تا 2 بامداد شنبه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات احراز هویت تقلب عبدالرضا رحمانی فضلی برگزاری انتخابات وزیر کشور رحمانی فضلی گفت وزیر کشور گفت ریاست جمهوری ساعت 7 صبح روز جمعه نشست خبری امکان هیچ رای گیری نیرو ها شعبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ساعت گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم