Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با ارائه گزارشی از برگزاری طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» اظهار کرد: «در این دوره ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ نسخه کتاب به ارزش ۲۲۰میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۴۹ ریال به فروش رسید.»

قدس آنلاین: ایوب دهقانکار، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با پایان یافتن هفدهمین دوره طرح‌ توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها از جزئیات آمار فروش آن گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به یارانه اختصاص‌یافته به استان‌ها در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» گفت: «مجموع کل یارانه اختصاص‌یافته به «بهارانه کتاب ۱۴۰۰»، ۴۲میلیارد و ۲۲ میلیون ریال بود که از این مبلغ، ۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۶۰۰هزار ریال به استان تهران و ۳۴میلیارد و ۷۵۱ میلیون و ۴۰۰هزار ریال به سایر استان‌ها تعلق گرفت.»

او افزود: «از مبلغ کل یارانه اختصاص‌یافته، ۳۹ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۳۹ ریال در کل کشور مصرف شده است که ۶ میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۹۴۴ ریال در استان تهران و ۳۲ میلیارد و ۸۴۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۴۹۵ ریال در سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گرفت.»

دهقانکار با اشاره به میزان یارانه مصرف‌شده در دو طرح «بهارانه کتاب ۱۳۹۹» و «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» بیان کرد: «در «بهارانه کتاب ۹۹»، ۲۰میلیارد و ۷۹۲ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۷۳۳ ریال یارانه مصرف شده بود اما در «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» این میزان با افزایش ۹۰درصدی همراه بود و به ۳۹ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۳۹ ریال رسیده است.»

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین بیان کرد: «از مجموع ۵۶۱ هزار و ۸۹۳ نسخه کتاب فروخته‌شده در طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» به ارزش ۲۲۰ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۵۴۹ ریال، کتابفروشی‌های استان تهران توانستند ۹۳هزار و ۲۱۸ نسخه کتاب به ارزش ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۳۷۰هزار و ۵۴۴ ریال به فروش برسانند و کتابفروشی‌های سایر استان‌ها نیز توانستند ۴۶۸هزار و ۶۷۵ نسخه کتاب به ارزش ۱۸۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۱۷۳هزار و ۵ ریال کتاب بفروشند.»

او با بیان این‌که استان تهران با فروش ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون و ۳۷۰هزار و ۵۴۴ ریال در این دوره از طرح توانست  ۱۷درصد از کل فروش کتاب‌ها را به نام خود ثبت کند، اظهار کرد: «استان خراسان رضوی نیز با فروش ۲۵میلیارد و ۴۲۹ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۶۱ ریال توانست ۱۲درصد از کل فروش کتاب‌ها را از بین ۳۱ استان شرکت‌کننده در طرح به نام خود کند. همچنین اصفهان هم توانست با فروش ۲۴میلیارد و ۸۶میلیون و ۵۴۶ هزار و ۸۳۳ ریال سهم ۱۱درصدی از کل فروش در استان‌ها را از آن خود کند.»

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به میزان مشارکت کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» اشاره کرد و گفت: «۹۲۱ کتابفروشی از سراسر کشور در «بهارانه کتاب ۱۴۰۰» ثبت‌نام کرده‌اند که ازاین تعداد ۸۸۷ کتابفروشی برای مشارکت در طرح تایید شدند که از بین این تعداد، ۲۰۶ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۶۸۱ کتابفروشی در مراکز استان‌ها حضور داشتند. این آمار نشان‌دهنده افزایش حضور و مشارکت ۳۳درصدی کتابفروشی‌ها در مقایسه با بهارانه کتاب سال ۹۹ است. در «بهارانه کتاب» سال گذشته ۶۶۷ کتابفروشی از سراسر کشور فعالیت داشتند.»

او در ادامه تصریح کرد: «از بین ۳۱ استان مشارکت‌کننده در طرح‌، استان تهران با ۱۳۵ کتابفروشی در صدر قرار دارد و پس از آن خراسان رضوی با ۱۱۲ کتابفروشی، قم با ۸۳ کتابفروشی، اصفهان با ۸۰ کتابفروشی، آذربایجان شرقی با ۵۹ کتابفروشی، کردستان با ۴۵ کتابفروشی و فارس با ۴۵ کتابفروشی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.»

ایوب دهقانکار در پایان سخنان خود درباره میزان فروش کتاب در استان‌ها توضیح داد و گفت: «استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، قم، گیلان، آذربایجان‌شرقی‌، خوزستان‌، مازندران و مرکزی توانستند در لیست پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس تعداد کتاب قرار بگیرند. همچنین از پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش می‌توان به تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس‌، آذربایجان شرقی، کردستان، گیلان، مازندران و خوزستان اشاره کرد.»

طرح «بهارانه کتاب» ۱۴۰۰ از ۱۷ خردادماه آغاز به کار کرد و بنا بر اعلام، با توجه به استقبال عمومی از طرح و مطالبه کتاب‌فروشان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر افزایش اعتبار و مدت زمان اجرای طرح تا ۲۵ خردادماه ادامه پیدا کرد.

همچنین گزارش یارانه مصرفی توسط کتابفروشی‌های عضو طرح‌های فصلی فروش کتاب در سال ۱۳۹۹ و «بهارانه کتاب» ۱۴۰۰ به زودی در سایت tarh.ketab.ir بارگذاری خواهد شد.

گزارش یارانه مصرفی توسط کتابفروشی‌های عضو طرح‌های فصلی فروش کتاب از سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۳۹۸ هم‌اکنون در سایت db.ketab.ir قابل دسترس است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ایوب دهقانکار بهارانه کتاب ۱۴۰۰ مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران بهارانه کتاب ۱۴۰۰ کتابفروشی ها استان تهران خراسان رضوی فروش کتاب نسخه کتاب استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» نوشته عیسی صوفان القدومی به‌تازگی با ترجمه سبحان ثقفی نیا توسط انتشارات سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتشر و راهی بازار نشر شده است.

دروغ و ادعای فروش سرزمین فلسطین به یهودیان از مشهورترین و موفق‌ترین دروغ‌ها در طول تاریخ به شمار می‌رود که از طریق تبلیغات رسانه‌ای جهت‌دار و معاند ترویج شد. در این کتاب با اشاره به مراحل مختلف اشغال سرزمین فلسطین، به حیله و نیرنگ صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها در طول تاریخ پرداخته شده و تلاش شده است که با استناد به شواهد و دلایل موثق که برخی از آنها منابع یهودی و غربی هستند، خواننده از حقیقت دروغ‌هایی که یهودیان علیه مردم فلسطین مطرح کردند تا اشغالگری خود را توجیه کنند، مطلع شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«حقیقت تلخ این است که مشکلات و رنج‌های ملت فلسطین و اتفاقاتی که در آن سرزمین رخ داد، تاریخی است که هیچ‌گاه نوشته نشد؛ اتفاقاتی همچون بیرون کردن مردم فلسطین از خاک خود و آمدن یهودیان از سرتاسر دنیا و گرفتن خانه‌ها، املاک و زمین‌های آنان. مردم فلسطین تا به امروز نیز کلید خانه‌های خود را در دست گرفته و منتظر بازگشت به آن‌ها هستند اما همچنان دروغ و افتراهایی بی‌اساس در رابطه با این تاریخ مطرح می‌شود. اگر تاریخ فلسطین نوشته هم شده باشد به دست یک یهودی نوشته شده است؛ دستی که باور آن این است «اگر می‌خواهی دشمنت را بکشی به سمت او گلوله شلیک نکن بلکه دروغی علیه او بساز».

این‌کتاب در ۱۲۸ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 6090743 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند