Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:40:05 GMT

ممنوعیت کشت دوم برنج در جویبار/۳۰ بانک نشاء فعال شد

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۵۴۶۷۹

ممنوعیت کشت دوم برنج در جویبار/۳۰ بانک نشاء فعال شد

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا سعیدی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اعلام اینکه امسال تنها ۷۰ درصد از ظرفیت آب بندان های شهرستان آبگیری شده است، افزود: برای مقابله با خشکسالی و دیگر حوادث، دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان بحث بیمه‌ای آن انجام شده است و این شهرستان با اجرای بیمه در بیش از ۲۸ درصد از اراضی شالیزاری، رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باتوجه به افزایش بی سابقه‌ی دما و مشکلاتی که در حوزه‌ی برق صورت گرفته است، اظهار داشت: قطعی بدون هماهنگی برق خساراتی به سه واحد مرغداری وارد کرده است که خسارت تلفات هر مرغداری حدود ۵ هزار قطعه بوده است.

سعیدی بیان کرد: امسال بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت برنج رفته است، تصریح کرد: باتوجه به افزایش قیمت دستمزد کارگران، خوشبختانه ۶۰ درصد از اراضی شهرستان با کشت مکانیزه انجام شده است، در حالی که این آمار در سال گذشته حدود ۴۰ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰ بانک نشاء در سطح شهرستان فعالیت دارند. رئیس جهاد کشاورزی جویبار با بیان اینکه تا امروز یک هزار و ۱۷ تن کلزا در مراکز خرید از بهره برداران این بخش خریداری شده است، گفت: دو هرار و ۱۰۵ هکتار از اراضی جویبار به کشت گندم رفته است و تاکنون بیش از ۳ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری و به سیلو ها تحویل داده شد.

وی در بحث مبارزه با مگس مدیترانه ای اظهار داشت: ۱۸ تله شکار مگس در باغات سیاه ریشه شهرستان نصب شده است که خوشبختانه در یکی دوماه گذشته موردی مشاهده نشده است، اما کشاورزان باید موارد احتیاطی را رعایت کنند.

سعیدی سطح زیر کشت محصولات سیاه ریشه را ۳۰۰ هکتار بیان کرد و افزود: میزان تولید این محصول در شهرستان جویبار ۷۰۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیر کشت سبزی و صیفی جات رفته است و عملکرد تولید این حوزه ۲۵ تا ۴۰ تن می‌باشد.

کد خبر 5236702

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی مازندران شالیزار برنج انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان عکس استانها آمار کرونا چالش شفافیت اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شورای شهر و روستا هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جنتی پیش از ظهر جمعه گفت: ۱۷۱ هکتار سند اراضی ملی پلاک ۲۱۷ فرعی از ۲۶ اصلی موسوم به «گل خندان» پردیس به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد.

وی گفت: طی دو سال اخیر تلاش‌های زیادی کردیم که برای این اراضی سند بگیریم و لازم به ذکر است که ارزش این اراضی بالغ بر ۸۵ هزار میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی‌ها اخذ سند برای اراضی ملی است و این امر باعث می‌شود که راحت تر و با اهرم قانونی برای حفظ بیت المال به مبارزه با زمین خواران بپردازیم.

کد خبر 6089021

دیگر خبرها

  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد