Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید درخشانی روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اگر خواهان توسعه استان هستیم باید در ابتدا صنایع پایین دستی صنایع مادر استان از جمله سیمان بجنورد، مجتمع لوله گستر و فولاد اسفراین، پتروشیمی بجنورد، آلومینای جاجرم و قند شیروان را توسعه دهیم، چرا که مواد اولیه لازم توسط این واحدها در دسترس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اگر قرار است در استان سرمایه گذاری مناسبی انجام شود باید بر مبنای فعالیتی کارشناسی و امکان سنجی انجام شود تا منتج به سودآوری بیشتر شود بنابراین ما نیز در این مورد باید به صورت علمی وارد شویم این همان موضوعی بود که نامزدهای انتخاباتی به صورت شعاری به برخی مشکلات اشاره کردند و راهکاری ارائه ندادند.

وی اضافه کرد: در بخش فولاد، تولید قطعات، تولید فولاد آلیاژی، نورد مقاطع سنگین و سبک و عملیات حرارتی فولاد و در بخش پتروشیمی نیز تولید متیل آمین که در صنایع مختلف از جمله غذایی، دارویی و کشاورزی کاربرد دارد نمونه هایی هستند که مطالعات و امکان سنجی آن توسط اداره کل اقتصاد و دارایی انجام شده تا زنجیره این صنایع تکمیل شود که هیچ یک از نامزدهای ریاست جمهوری به آن اشاره نکرد.

درخشانی عنوان کرد: اگر ما بتوانیم زنجیره صنایع مادر استان را تکمیل کنیم قدم بزرگی برای توسعه استان برداشته ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی با بیان اینکه کشاورزی و گردشگری پیشران اقتصادی استان را تشکیل می دهند، افزود: این استان با ظرفیت ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی، رتبه سوم تولید زعفران و تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن انگور موقعیت مناسبی برای راه اندازی صنایع تبدیلی دارد که اگرچه برخی از این موضوعات در برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری وجود داشت ولی راهکاری برای اجرای این فرآیند ارائه نشد.

وی بیان کرد: این استان با داشتن ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک ظرفیت خوبی برای تولید لبنیات دارد که اکنون ۱۰ واحد تولیدی لبنیات این استان تعطیل هستند و نیاز است صنایع تبدیلی در این زمینه احداث و از خام فروشی این مواد اولیه جلوگیری شود.

انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و  ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در خراسان شمالی نیز برگزار می شود.

براساس آخرین آمار ۲۵ هزار  نفر عوامل برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ را در خراسان شمالی بر عهده دارند.

برچسب‌ها مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت انتخاباتی خراسان شمالی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی عصر دوشنبه در جلسه ستاد امنیتی انتخابات استان تهران که با حضور سید کمال سادات، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران، ابراهیم تاجیک نوری فرماندار پیشوا، حسین فخاری فرماندار قرچک و اعضای شورای تأمین شهرستان ورامین و دیگر مسئولین در سالن اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ورامین برگزار شد، اظهار کرد: همه آمادگی‌های لازم در حوزه امنیتی در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک پیش بینی شده است.‌

وی افزود: عملکرد ستاد انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در دور اول انتخابات از طرف نامزدها مورد تمجید قرار گرفت و حتی یک شکایت از برگزاری فرآیند انتخابات وجود نداشت.‌

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در پایان گفت: برگزاری ۳ جلسه توجیهی برای نامزدها در دور اول باعث کاهش تخلفات شد و دور جدید نیز تاکنون یک جلسه توجیهی با نامزدها جهت برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از حواشی برگزار شده است.

کد خبر 6098743

دیگر خبرها

  • دور اول انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه ورامین بدون شکایت برگزارشد
  • سرمایه‌گذاری خارجی ۱۰.۷ میلیون دلاری در خراسان شمالی
  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • تبلیغات نامزدها تا ۲۰ اردیبهشت ادامه دارد
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان