Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امیر سرتیپ ستاد نبی سهرابی بعد از ظهر امروز در آیین بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی و نشست با مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی و کارمندان این اداره اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف تاسیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و انجام اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس همچون ساخت موزه، چاپ کتاب، تهیه فیلم، تاریخ شفاهی و سایر اقدامات دیگر تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با ابتکار عمل و هنرمندی،  از اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است که باید به شکل همه جانبه و برای اقشار و سنین مختلف جامعه دیده شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور بیان کرد: خروجی تولیدات و اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس باید تاثیرگذاری بر روی نسل جدید جامعه باشد چراکه جنگ هشت ساله ما بر مبنای دفاع مقدسی شکل گرفته و مقدس بودن دفاع مردم و رزمندگان در هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر اینکه باید به خوبی تبیین شود همچنین باید از این گنجینه عظیم به خوبی بهره برداری کرد.

سهرابی ادامه داد: متاسفانه گذشت زمان موجب شده منابع غنی دفاع مقدس که رزمندگان، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا هستند روز به روز در حال کم شدن باشند و لذا از این فرصت و گنج های ارزشمند که یادگار شهدا هستند باید به خوبی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس به ترتیب کودکان، نوجوانان و جوانان هستند که باید بر روی این سه سنین برنامه های هدفمند و ویژه ای در نظر گرفته شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور تاکید کرد: دانشجویان، معلمان و اساتید از اقشار مهم جامعه هدف اقدامات در حوزه دفاع مقدس هستند و لذا باید سراغ این جوامع رفت و آنها را به موزه دفاع مقدس دعوت کرد و برای آنها برنامه های هدفمند در نظر گرفت.

سهرابی گفت: بازدیدهای مستمر اقشار مختلف مردم از مرکز فرهنگی دفاع مقدس باید یکی از اولویت های مهم باشد و در کنار بازدیدها پیوست های فرهنگی در نظرگرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: بانوان، معلمان و اساتید به جهت تاثیرگذاری بیانشان میتوانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند و می توان با یک برنامه صحیح و هدفمند آنها را به عنوان مبلغین فرهنگ دفاع مقدس در نظر گرفت.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور یادآور شد: ماموریت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مربوط به کلیه سازمان ها و ادارات می شود و لذا همه باید به درستی نقش آفرینی کنند.

سهرابی بیان داشت: به کارگیری همه فعالین و علاقمندان در ماموریت های اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک ضرورت است و لذا باید به نحوی برنامه ریزی شود که همه اقشار مختلف جامعه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه سهیم باشند.

وی افزود: نیاز است برای یادمان های دفاع مقدس و شهدا یک کارویژه فرهنگی تعریف شود و به طور ویژه عملکردها بررسی شود و به هیچ عنوان نباید اجازه داد یادمان های شهدا در غربت و مظلومیت باشند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اظهار کرد: یادمان شهدا پیام و فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را به نسل جدید منتقل می کند  و لذا باید با یک برنامه صحیح یادمان ها تبدیل به پاتوق جوانان و نوجوانان شوند.

سهرابی تاکید کرد: تبیین نقش اقشار مختلف مردم در دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان یک ضرورت مهم است که خوشبختانه استان مرکزی در این راستا فعالیت های خوبی انجام داده که باید مستمر باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر پیام و فرهنگ دفاع مقدس به خوبی به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود علاوه بر ایجاد بازدارندگی، امنیت و آرامش کشور را تقویت خواهد کرد و لذا کلیه اقدامات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس ابتدا باید میزان اثرگذاری آن مشخص شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: خوشبختانه به برکت برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی و وحدت همه جانبه اتفاقات خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام شده که باید مستمر باشد.

سهرابی ادامه داد: شهرستان ها ظرفیت های بی شماری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند که نباید مورد غفلت واقع شوند و همه ظرفیت ها برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت باید پای کار بیاید.

وی اضافه کرد: اقدامات ویژه ای که استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای استان انجام‌ شده بسیار امیدبخش و امیدبخش بود و اینگونه اقدامات به عنوان یک الگوی برتر میتواند مورد استفاده برای سایر استان های دیگر قرار گیرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس فرهنگ امنیت نوجوان حوزه دفاع مقدس فرهنگ دفاع مقدس دفاع مقدس ترویج فرهنگ استان مرکزی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۴۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود