Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی همزمان با حضور استاندار خراسان جنوبی، امروز چهارشنبه ۲۶ خرداد در شهرستان سربیشه و در جریان بازدید از منطقه عشایری کسراب، هزار و ۲۰۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل بین خانوارهای عشایری استان توزیع شد.

این تعداد سامانه خورشیدی به صورت نمادین در کسراب سربیشه به جامعه عشایری استان تحویل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد پنل در محلات عشایری که از نعمت برق و روشنایی محرومند، نصب می‌شود.

به گزارش ایسنا، اعتبار اختصاص یافته برای خرید این سامانه های خورشیدی قابل حمل ۱۱ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان است که ۹۰ درصد اعتبار هزینه شده برای خرید این پنل ها، توسط شرکت توانیر پرداخت شده است.

هزینه هر دستگاه سامانه خورشیدی ۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان است که ۱۰ درصد آن توسط شخص متقاضی پرداخت می‌شود.

سهم شهرستان سربیشه از هزار و ۲۰۰ دستگاهی که امروز و در فاز نخست توزیع شد، ۱۰۸ مورد است.

افتتاح رسمی پل زیرگذر ورودی شهر مود

همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، پل زیرگذر ورودی شهر مود نیز به طور رسمی افتتاح شد. این پل به منظور تسهیل تردد و ایمن سازی راه های دسترسی اهالی شهر مود و ساکنان روستاهای اطراف طراحی و اجرا شده است.

اداره کل راه و شهرسازی، با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی زیرگذر مود را سال گذشته آغاز کرده است. برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲ و نیم کیلومتر عملیات آسفالت و اجرای راه برای رمپ و لوپ‌ها انجام شده است.

۵۶۰ متر پی کنی، ۷۰۰ متر بتن ریزی و۲۳ هزار و ۴۰۰ متر خاکریزی از جمله عملیات عمرانی صورت گرفته برای اجرای این پل است. در مجموع برای اجرای این پروژه، بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده است. این پل، اواخر فروردین ماه زیر بار ترافیکی رفته و امروز رسماً به بهره برداری رسید.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه باند دوم محور بیرجند - سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند - سربیشه بازدید کرد. امروز و در جریان سفر به شهرستان سربیشه، پروژه باند دوم بیرجند - سربیشه به عنوان قطعه ای از محور بیرجند- زاهدان بازدید شد.

از مجموع کل محور بیرجند- زاهدان، ۲۴۱ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان‌ جنوبی است که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. پروژه دوبانده سازی ۱۱۹ کیلومتر در طول این مسیر در دست اجراست.

طول قطعه‌ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، ۱۱ کیلومتر است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه - ۱۱ کیلومتر دو بانده سازی محور بیرجند سربیشه - ۶۰ میلیارد تومان است.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید مسعود اکبری در سربیشه

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی همچنین با خانواده شهید مسعود اکبری دیدار کرد.

استاندار در این دیدار از جایگاه ارزشمند پدران و مادران شهدا گفت.

ملانوری، تکریم خانواده شهدا را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) یاد این مردان و زنان دلاور، یعنی پدران و مادران شهدا، مثل یاد خود شهدا همیشه زنده است و از خاطره یک ملت و یک تاریخ هرگز نخواهد رفت.

شهید مسعود اکبری متولد تیرماه ۴۶ که برای ادامه تحصیل به تربیت معلم رفته بود، به شوق دفاع از میهن و ادای وظیفه، درس را نیمه تمام گذاشته عازم جبهه شد. وی در دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ و در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از پروژه طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه بازدید کرد. در حال حاضر برای احداث ۱۵۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان سربیشه برنامه ریزی شده است.

از مجموع ۳۶۳ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، ۸۷ نفر حائز شرایط شده اند که زمین مورد نیاز ۷۰ نفر تحویل شده و ۱۷ نفر باقی مانده در درح، با همراهی بنیاد مسکن، زمین ها تأمین اما هنوز تحویل نشده است. اداره کل راه و شهرسازی، احداث مسکن ۵ نفر واجدین شرایط آموزش و پرورش، ۸ نفر ایثارگران، ۲۱ نفر راهداری، ۹ نفر بهزیستی و ۲۶ نفر کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان سربیشه را نیز در برنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سربيشه منطقه خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی شهرستان سربیشه سامانه خورشیدی محور بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد قناعت در جریان بازدید از پایون استان خراسان جنوبی در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: خراسان جنوبی از لحاظ وسعت سومین استان پهناور کشور است اما یک درصد جمعیت کشور را دارد.

استاندار با اشاره به فاصله زیاد این استان با کانون‌های جمیعتی کشور، افزود: تراکم جمعتیی استان هم پایین است و در شرقی‌ترین نقطه کشور قرار دارد. به گفته وی؛ خراسان جنوبی ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی و معدنی داشته و بزرگان و علمای خوبی در حوزه‌های علمی و دینی دارد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به رتبه‌های برتر استان در تولید محصولات استراتژیک، گفت: در تولید محصولات استراتژیکی مانند زرشک و عناب رتبه اول کشور و جهان و در محصول زعفران رتبه دوم کشور را داریم، همچنین با وجود 800 نوع گیاه دارویی، رتبه سوم کشور را داریم.

قناعت با بیان اینکه این استان رتبه چهارم کشوری را در تولید پنبه و رتبه پنجم را در تولید گل نرگس و پسته و رتبه هشتم در  تولید انار را دارد افزود: ذخایر معدنی فراوانی داریم از جمله 76 درصد زغالسنگ کشور و 85 درصد بنتونییت خاورمیانه در خراسان جنوبی است و این استان در حوزه‌های طلا، گرانیت، نقره، مس، آلومینیوم و... غنی است.

وی از 9 اثر ثبت جهانی استان خبر داد و گفت:  این 9 اثر نشان دهنده اصالت استان است و از منظر گردشگری هم توجه خاصی به خراسان جنوبی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد، گفت: چهار گذرگاه مرزی داریم که یکی از این مرزها ماهیرود و فعال است. 

قناعت تصریح کرد: 35 درصد صادرات جمهوری اسلامی به لحاظ ارزش و 40 تا 50 درصد به لحاظ وزنی از مرز ماهیرود سربیشه انجام می‌شود که بسیار استراتژیک هم است.

وی با تأکید بر ضرورت تکمیل چرخه فرآوری محصولات استان، عنوان کرد: یکی از راهکارهای توسعه خراسان جنوبی توجه به زنجیره ارزش محصولات استان است و توجه ویژه ما هم بر  محصولات راهبردی و توسعه‌ها متمرکز است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به طرح زنجیره‌های ارزش استان‌ها در وزارت کشور گفت: زمانی که این طرح آغاز شد ما دوره کاری را تشکیل دادیم و در کنار ظرفیت‌های مختلفی که داریم روی دو محصول زرشک و گوهرسنگ بیشتر متمرکز شدیم و در کنار همه ظرفیت‌ها، این محصولات در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی هم غرفه دارند.

قناعت از 99 درصد تولید زرشک ایران و جهان در استان گفت و اظهار داشت: با حدود 25 هزار هکتار سطح زیرکشت زرشک، سالانه 116 هزار تن زرشک تر و 25 تا 30 هزار تن هم زرشک خشک و صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه صادرات محصول زرشک اتفاقات خوبی در گذشته نیفتاده است اظهار داشت: 750 تن یعنی تنها 2.5 درصد زرشک استان صادر می‌شود که هدف گذاری شده با تکمیل زنجیره ارزش و واحدهای فناوری، صادرات زرشک را افزایش دهیم.

به گفته وی؛ اگر توسعه محصول و صادرات و برندسازی زرشک را داشته باشیم ارزش افزوده از 50 تا 70 درصد به 400 تا 500 درصد افزایش می‌یابد، این مورد هدف گذاری ما برای نمایشگاه سال آینده هم است.

استاندار خراسان جنوبی درباره گوهرسنگ‌های استان نیز گفت: معادن از ظرفیت‌های استان خراسان جنوبی است ذخایر معدنی شناسایی شده ما بیش از 7 میلیون تن است و رتبه ما از لحاظ تعداد معادن فعال چهارم و از لحاظ ذخایر هفتم است.

قناعت از ثبت ملی 5 گوهرسنگ استان خراسان جنوبی از جمله عقیق پاییزی سرایان، شکوفه فردوس، فلورین طبس و عقیق نهبندان خبر داد و گفت: ارزش افزوده ما در گوهرسنگ‌ها هزار درصد است که اگر به صادرات توجه شود، می‌توانیم ارزش افزوده این محصول را تا دو هزار درصد افزایش دهیم.

به گفته وی؛ ما بازارچه تخصصی گوهرسنگ را در دو شهرستان داریم و شهرک تخصصی گوهرسنگ را با کمک ایمیدرو ایجاد خواهیم کرد تا با واردات سنگ‌های خام از افغانستان، به بازار جهانی دسترسی پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه چشم‌اندازی که برای نمایشگاه 2025 داریم این است که با هماهنگی وزارت کشور تمرکز بر روی محصول زرشک و گوهرسنگ باشد گفت: برای سال بعد تکمیل زنجیره این دو محصول، دانش بنیانی کردن و افزایش صادرات این محصولات هدف گذاری شده است.

استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم نامه بین استاندار و قائم مقام وزیر صمت خبر داد و گفت: تفاهم نامه تکمیل زنجیره ارزش افزوده گوهر سنگ‌های خراسان جنوبی بین استانداری خراسان جنوبی و قائم مقام و معاون وزیر صمت در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد.

انتهای پیام/254/.

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • دستاوردهای علمی مرهون تلاش معلمان و اساتید دانشگاه است
  • ۵ هزار سامانه خورشیدی در فارس راه اندازی می شود
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی