Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست مشترکی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه برگزار شد، توسعه و گسترش همکاری‌های بین‌المللی صنایع کوچک و متوسط در بازارهای جهانی مورد بررسی و هم‌اندیشی قرار گرفت.

«علی رسولیان» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در این نشست بر لزوم تحکیم ارتباطات و هم‌افزایی بیشتر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با وزارت امور خارجه برای حمایت‌ از حضور SMEها در بازارهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه، شناسایی و تسهیل ارتباط سازمان‌های همتراز صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در کشور محل ماموریت، تسهیل عقد تفاهم‌نامه همکاری با آن سازمان‌ها و پیگیری و کمک به اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌های قبلی، شناسایی فرصت‌های تجاری- صنعتی در کشور محل ماموریت و اعلام آن به این سازمان و شناسایی و ارائه فهرست نمایشگاه‌ها و رویدادهای تخصصی مهم برای SMEهای ایران در کشور محل ماموریت را از جمله انتظارات سازمان متبوع خود از وزارت امور خارجه اعلام کرد.

برپایه این گزارش، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در شهرک‌های صنعتی و طرح‌های مطالعات امکان‌سنجی متقاضیان جذب سرمایه‌گذار خارجی (PFS) در نشست‌های سرمایه‌گذاری، معرفی و صدور خدمات فنی و مهندسی (مطالعه، مکان‌یابی، طراحی، ساخت و بهره‌برداری از شهرک‌های صنعتی و انتقال تجربیات در حوزه توسعه صنایع کوچک و خوشه‌های کسب‌وکار) و کمک به هم‌افزایی برنامه‌های حمایتی طرفین برای ایجاد مراکز صنعتی و تجاری در کشورهای هدف، از دیگر انتظارات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وزارت امور خارجه در این نشست بود.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با بیان رویکرد و آمادگی معاونت متبوع خود برای همکاری‌های مشترک با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، اعلام‌کرد: از هیچ تلاشی برای ارتقاء و حضور SMEها در بازارهای جهانی کوتاهی نخواهد شد.

«سید رسول مهاجر حجازی» با تشریح امکانات پورتال وزارت امور خارجه، از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خواست تا نسبت به معرفی این ظرفیت ارتباطی برای بهره‌مندی شرکت‌های کوچک و متوسط از اطلاعات رویدادهای جهانی مرتبط با فعالیت‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری‌های مشترک با جهان اقدام شود.

وی در ادامه بر آمادگی معاونت دیپلماسی اقتصادی برای درج پروفایل انگلیسی شرکت‌های کوچک و متوسط در پورتال وزارت امور خارجه تأکید کرد تا از این طریق SMEها هرچه بیشتر در معرض دید کاربران اقتصادی، صنعتی و تجاری داخلی و خارجی قرار گیرند.

در پایان این نشست مقرر شد با کمک وزارت امور خارجه از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج از کشور که تمایل به سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک و متوسط دارند استفاده شود.

همچنین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای پذیرش هیأت‌هایی از مدیران تأثیرگذار بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی برای معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط و برگزاری رویدادهای آشناسازی صاحبان کسب‌وکار کشورهای خارجی با توانمندی‌های صنعتی ایران در کشورهای محل مأموریت سفارتخانه‌های ایران اعلام آمادگی کرد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی وزارت امور خارجه علی رسولیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران توسعه ایران توسعه اقتصادی وزارت امور خارجه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران وزارت امور خارجه سرمایه گذاری معدن و تجارت کوچک و متوسط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۵۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان گفت: اثرگذاری مذاکرات و افزایش تعاملات تجاری همدان از دستاوردهای حضور در نمایشگاه اکسپو است. - اخبار استانها -

مسعود ایمانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه اکسپو 2024 در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: افزایش تعاملات تجاری، مذاکرات مختلف در دو محور صادرات و سرمایه‌گذاری، تقویت و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش از دستاوردهای مهم حضور استان همدان در نمایشگاه امسال به شمار می‌رود که در چند روز گذشته رقم خورده است.

وی افزود: در این ایام با هیئت‌های مختلف از جمله افغانستان، مغولستان، پاکستان، ترکیه و غیره نشست‌هایی برگزار و گفت‌وگوهایی انجام شده تا علاوه بر تقویت مراودات، شاهد افزایش ارتباطات صادراتی استان با سایر کشورها باشیم.

ایمانی با بیان اینکه نمایندگان و تولیدکنندگان استان با حضور در نمایشگاه جایگاه استان را تثبیت کردند، گفت: امیدواریم با حمایت‌های دولت و پیگیری‌ها در آینده شاهد رفع موانع و تسهیل روند تولید و افزایش محصولات صادراتی استان همدان باشیم.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین گفت: اکنون برخی محصولات از جمله کشمش و سفال که برند محصولات ما در دو بخش صنایع دستی و کشاورزی هستند بازارهای صادراتی مطلوبی را به‌دست آورده‌اند که در تلاشیم از این فرصت استفاده کنیم و بازارهای هدف و تنوع محصولات صادراتی را افزایش دهیم.

ایمانی افزود: تشکیل زنجیره ارزش به عنوان یکی از مدل‌های اقتصادی نه تنها در ایران بلکه در دنیا شناخته می‌شود،بر همین اساس باتوجه به شرایطی که کشور در آن قرار دارد توسعه این ظرفیت و زنجیره‌ها از جمله برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ایران اکسپو فضای مناسبی برای افزایش مقاصد صادراتی، گروه‌های کالایی و تنوع بخشی به بازارهای صادراتی است و خوشبختانه امسال سطح حضور مقامات تجاری در نمایشگاه ارتقاء یافته است.

معاون صنایع کوچک، شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین با اشاره به اینکه کیفیت نشست‌های B2B برای ارتقاء پیشبرد اهداف تجاری مناسب است، بیان کردی تقویت مشوق‌های صادراتی با هدف تکریم بخش خصوصی می‌تواند باعث افزایش چشم انداز صادراتی و مقاصد صادراتی محصولات ما شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • تعاملات تجاری همدان با حضور در اکسپو افزایش یافت
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد